Citat:
Ursprungligen postat av
DAEN
Det jag skrev att "Av de cirka 100 mord eller så som sker per år, så är den allra flesta fallen av typen knivskurna a-lagare" är egentligen en förenkling för att det skulle flyta på bättre.
30 kvinnor dödas av våld varje år. 70 män ungefär. Det allra vanligaste är att man dödad av en kniv (typ 40% av fallen) eller skjutvapen (30% av fallen). Och när det gäller de som dödar så är ungefär hälften påverkade av alkohol när de utför dådet.
Som en jämförelse kan jag berätta att runt 1500 personer tar sitt eget liv varje år.
Jag har fått alla siffrorna från BRÅ, Sverige officiella statistik, bra.se
Det är en väldig förenkling. Alkohol, droger, ELLER psykiska problem. I vårat fall så kan MGM mycket väl varit både full och haft psykiska problem. Att han haft problem med spriten, finns det vittnen som berättat, och det går också att misstänka detta om man läser MGM:s facebook.
Sammanfattningsvis; MGM passar statistiskt sett väldigt bra in som GM:
Utifrån 100 dödsfall är ca 75 stycken släkt eller bekant med gärningsmannen. 52 av dessa är kvinnor. Av dessa 52 kvinnor, så mördas 39 av en nuvarande eller en tidigare partner. Upprinnelsen till brottet är nästan alltid en svartsjuke- och separationsproblematik.
MGM har varit svartsjuk och har inte kunnat acceptera separationen enligt vittnen. Han har dessutom alkoholproblem, detta också enligt vittnen. Detta talar alltså statistiskt starkt för att det är han som mördat henne. Alla andra tänkbara gärningsmän (random galning utan familjeband till BO, annan familjemedlem osv), är mycket osannolikt. Rent statistiskt.
Du får tycka och tro som du vill, men om du tänker försöka motivera din stridande åsikt med någon slags statistik om pundare och a-lagare med kniv, så kommer du bara bita dig själv REJÄLT i foten.
(Källa: BRÅ:s statistik rörande dödligt våld under de senaste 20 åren. Bara att googla lite och sen ta fram en kalkylator)