2015-01-29, 17:28
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Hej alla jättefina, nu är det så här att jag köpte sju stycken mörka öl som jag tänkte dricka i min ensamhet framför datorn men då ringde telefonen och jag blev erbjuden att komma på en fest hos en kille som fyllt år och eftersom jag med fyllde år häromdagen så skulle vi fira tillsammans.

Men kan jag verkligen ta med dessa öl, det lär ju se konstigt ut om jag står och dricker tex en Guinness rätt ur flaskan, mörk öl är ju som sagt öl man alltid ska dricka ur ett dricksglas.
Ärligt talat så har jag aldrig sett någon dricka en Guinness på något annat sätt än ur ett ölglas.
Aldrig sett någon dricka mörk öl på en fest heller.

Med tanke på sociala regler så kan jag tillägga att personerna jag ska festa med är äkta WT. Men det finns ju en chans att det kommer någon brat-wannabe-whiskey-och-öl-älskare och ska tillrättavisa mig.

Ölen jag köpt är, Guinness, Samuel Adams black lager och Kilkenny.
Citera
2015-01-29, 17:31
Bannlyst
Vem bryr sig? Guinness går alldeles utmärkt att dricka som den är. Jag önskade att jag också hade sådana bagatellartade problem.
Citera
2015-01-29, 17:35
Medlem
Är ölen på flaska eller burk? Flaskor går utmärkt att dricka ur, men burk är ju lite tattigt. Låna ett glas kanske?
Citera
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Vem bryr sig? Guinness går alldeles utmärkt att dricka som den är. Jag önskade att jag också hade sådana bagatellartade problem.

Lättkränkt.se
Citera
Medlem
Gubben då, vem fan bryr sig? Speciellt om det är WTs du ska festa med... Annars har de säkert glas dit du ska.
Citera
2015-01-29, 17:36
Medlem
Jokerswes avatar
Mörk öl är inget man festar på. Det är en väldigt mättande smak men jag har dock inga problem att ta med mig olika ale. Men jag föredrar att blanda mellan det och ljus öl för variation.

Men vem fan bryr sig egentligen. Finns dudes som ärligt dricker sig fulla på cider och breezers, om det är okej så borde mörk öl funka alldeles utmärkt.

Mitt förslag är som sagt att hoppa förbi systemet och byta ut 3-4 av de mörka till ljus lager.
Citera
2015-01-29, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Lättkränkt.se

Fjolla.se

Vem fan bryr sig om vad andra tycker.
Citera
2015-01-29, 17:37
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooster
Är ölen på flaska eller burk? Flaskor går utmärkt att dricka ur, men burk är ju lite tattigt. Låna ett glas kanske?

Den är på flaska, hade det varit burk så hade jag nog blivit rejält utstirrad. Jo men det är det att när man är på en fest så vill man ju inte låna ölglas med tanke på att man lär springa ut och in och röka osv.
Citera
2015-01-29, 17:38
Medlem
Nej det är inte accepterat att komma med mörkt öl. Att dricka Guinness rätt ur flaskan får dig att framstå som WT, fast då kanske du smälter in på festen.
Citera
2015-01-29, 17:39
Medlem
Det kommer inte vara något problem överhuvudtaget, du kan dessutom hälla upp ölen i glas om du känner för det.
Citera
2015-01-29, 17:39
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Mörk öl är inget man festar på. Det är en väldigt mättande smak men jag har dock inga problem att ta med mig olika ale. Men jag föredrar att blanda mellan det och ljus öl för variation.

Men vem fan bryr sig egentligen. Finns dudes som ärligt dricker sig fulla på cider och breezers, om det är okej så borde mörk öl funka alldeles utmärkt.

Mitt förslag är som sagt att hoppa förbi systemet och byta ut 3-4 av de mörka till ljus lager.

Vem bryr sig? Jo med tanke på att ett flertal personer i denna tråd verkar ta illa upp för att jag ens ställer denna fråga så lär det ju finnas ett antal personer som tar illa upp för att man dricker mörk öl på en fest. Men det är sant, finns folk som dricker cider och breezer så varför ska jag skämmas.
Jag svänger in på bolaget imorgon och köper ett par ljusa, blir enklare så.
Citera
2015-01-29, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle-gris
Nej det är inte accepterat att komma med mörkt öl. Att dricka Guinness rätt ur flaskan får dig att framstå som WT, fast då kanske du smälter in på festen.

Att tro att Guinness är något "fint" och "heligt" är däremot WT om något. Det är som vilken jäkla överkommersialiserad öl som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in