2015-01-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Inte Urinia, utan Quislingar som söker sold i andra länder med intentionen att bedriva krig mot minoriteter där.

Det är ingen som tror dig längre. Vi krigar mot Ryssland.

Citat:
Jodå ni förtrycker, hotar, mördar och förstör. Ni är hatare som fått fria händer, därav brutaliteten i kriget.

Vi försvarar Ukraina mot Ryssland. Vi gör inget av ovanstående. Det gör däremot Ryssland.

Citat:
Ni har hela staten till ert förfogande och alla som bidrar inklusive sådana som er, ingen ide att köra lipvalsen att ni inte har några medel. Det är dom tappra rebellerna och dom härliga lojala muslimerna som hela tiden er visar vart skåpet ska stå.

Vi har nästan inte fått någonting av staten. Allt har kommit via privata initiativ. Om det är något staten gjort så är det att fucka upp försvaret. Det är samhället som försvarat Ukraina, inte staten. När jag lämnade Azov var det till och med brist på AKs.

Vi kör inte lipvalsen. Vi är mycket stolta över vad vi gör/gjort. Rebellerna får i princip allt de pekar på av sin ryska uppdragsgivare. Utan sitt artilleri, tanks mm och de reguljära ryska trupperna hade Ukraina vunnit kriget för länge sedan.
2015-01-29, 12:58
Medlem
Vem är egentligen den där nazisten Dugin, han som förespråkar förintelse men själv ser ut som en apa.
Är det sådana dårar Putin omger sig med och får råd från? Herre min ge, inte undra på att Ryssland snart ligger i dödsryckningar och att muskelberget USA ökar sanktionerna mot ett allt svagare Ryssland. Putins trognaste supporters, pensionärerna, har redan börjat tröttna på den allt större fattigdomen i gruppen. Vad tänker den lilla mannen i Kreml när han ger sig på ett så enormt land som Ukraina kan man undra.
2015-01-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Din grupp?

Azov så klart.
2015-01-29, 13:00
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Iofs sant. Dock kan man ofta se fysisk skillnad på en ryss och Ukrainare. Ukrainaren är ofta mer lik polacker än ryssar. Skulle vilja påstå att Ukrainaren ofta är mer intellektuell än ryssen också. Man verkar värdesätta intelligens mer i Ukraina.

Men det sovjetiska arvet är för betungande ibland. Ryssen har verkligen förstört det landet. Men det finns hopp. Estland var genomkorruperat men är numera en starkare rättstat än Sverige.

Japp. Var ganska kul att se dem göra bort sig här på FB och andra siter. Mina kompisar och jag skrattar högt åt Putins 5000 Natotrupper. Blackwater Ukraine har nästan blivit en Meme för oss.

Och egentligen, ifall nu dessa 5000 Natotrupper verkligen fanns i Ukraina, vore det så konstigt? Ukraina är trots allt en suverän stat och skulle Natotrupperna befinna sig på ukrainsk mark vore ju det på inbjudan av den ukrainska regeringen. Som givetvis består av en samling nazistiska juderymdödlor, men ändå
2015-01-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vem är egentligen den där nazisten Dugin, han som förespråkar förintelse men själv ser ut som en apa.
Är det sådana dårar Putin omger sig med och får råd från? Herre min ge, inte undra på att Ryssland snart ligger i dödsryckningar och att muskelberget USA ökar sanktionerna mot ett allt svagare Ryssland. Putins trognaste supporters, pensionärerna, har redan börjat tröttna på den allt större fattigdomen i gruppen. Vad tänker den lilla mannen i Kreml när han ger sig på ett så enormt land som Ukraina kan man undra.

Inte bara Putin. Kolla in högerrörelserna i Europa. De slickar Dugins pung alla dagar i veckan. Även Sveriges extremhöger. De kan inte vänta på att få tjäna mongolhordens söner.
2015-01-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Och egentligen, ifall nu dessa 5000 Natotrupper verkligen fanns i Ukraina, vore det så konstigt? Ukraina är trots allt en suverän stat och skulle Natotrupperna befinna sig på ukrainsk mark vore ju det på inbjudan av den ukrainska regeringen. Som givetvis består av en samling nazistiska juderymdödlor, men ändå

Jag skulle inte protestera isf. 5000 vältränade Natotrupper med modern beväpning skulle kunna göra stor skillnad i Ukraina. Jag skulle bränna hela min dåvarande månadslön på 200 EUR på öl till dessa grabbar.
2015-01-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Greker är ett skitfolk. Vi ser ju hur de fuskat med siffror och lurat till sig Nordeuropas pengar. Vad ett skitfolk tycker om ett annat skitfolk bekommer inte mig. Det är som att basunera ut "Kim Jong Un stödjer Putin!"
Du finner det inte intressant att allt fler länder backar Ryssland?
Citat:
Ryssarnas krigföring är sällan heroisk. Mest handlar det om utplåning av civila och våldtäkter. Och de anfaller alltid 10 mot 1.
Hjältar? I Ryssland!
Källor, tack!
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skillnaden är att Lettland är ett Nato-land så där har Ryssland inte så mycket att göra.
Detta! Krigshetsarna måste inse att Ryssland vet var gränserna går. Det är inte för inte som de lyckades ha en stand-off mot världshistoriens mäktigaste makter i 50 år.
2015-01-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skillnaden är att Lettland är ett Nato-land så där har Ryssland inte så mycket att göra.

Rent moraliskt har man lika lite att göra i Ukraina. Men du menade kanske styrkemässigt. Frågan är om Ryssland kommer att syna Natos kort. Jag ser inte den sammanhållning som krävs i Europa. Många nyttiga idioter ursäktar Rysslands agerande och inom några år kommer Europa att styras av partier som Front National. De kommer aldrig att bita sin herres hand.
2015-01-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Detta! Krigshetsarna måste inse att Ryssland vet var gränserna går. Det är inte för inte som de lyckades ha en stand-off mot världshistoriens mäktigaste makter i 50 år.

Det är ganska talande att Ryssland inte vet var deras gränser går utan försöker gång på gång invadera sina grannar.

Men du kanske kan upplysa oss? Vart går Rysslands gräns i:

Ukraina
Estland
Lettland
Litauen
Polen
Vitryssland

När du svarat på dessa så har jag ett gäng länder till som du kan få rita om kartan för.
2015-01-29, 13:40
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Rent moraliskt har man lika lite att göra i Ukraina. Men du menade kanske styrkemässigt. Frågan är om Ryssland kommer att syna Natos kort. Jag ser inte den sammanhållning som krävs i Europa. Många nyttiga idioter ursäktar Rysslands agerande och inom några år kommer Europa att styras av partier som Front National. De kommer aldrig att bita sin herres hand.

Ryssland har inte så mycket att komma med heller. En sjunkande befolkning, en ekonomi som utgörs av den primära sektor till 3/4. (Jordbruk, Olja och Gas). En hög alkoholkonsumtion som gör männen till alkoholister innan de fyller 30, en sjunkande medelålder och allmän social tragedi pga detta. Jag ser det som att Putin gör ett sista dödsryck i den ryska björnen nu innan den kollapsar för alltid.

Lätt att rusta upp militären för att på så sätt skapa sysselsättning och sammanhållning men snart är pengarna slut och korthuset faller.
Senast redigerad av BaraBiffen 2015-01-29 kl. 13:47.
2015-01-29, 13:48
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Och nu applåderad av svenska quislingar såsom Baggebo1. Som tur är finns det fortfarande lite svenskt stål kvar i Sverige. Sverige är ett av de länder som bidragit med flest frivilliga på Ukrainska sidan. Riktigt stolt över detta faktum. Skäms gör jag då jag tänker på hur litet stöd vi får av Sverige:

* Media framställer oss som nazistiska krigsförbrytare
* Säpo är mer intresserade av oss än av att veta vilka erfarenheter vi har av ryssen. Vet att situationen i vissa andra länder är helt annorlunda. Där vill man veta mer om ryssens krigföring.
* Sverige ger inget materiellt bistånd till Ukraina. Andra länder gör det man kan.
* Försvaret har helt förlorat vettet. Där man tidigare tog in Finlandsfrivilliga för att bygga upp ett modernt försvar mot ryssen så smutskastar man och kastar ut de som faktiskt har erfarenhet av att slåss mot just ryssen.
* Nazister, kommunister och "liberala" agerar gemensamt nyttiga idioter åt ryssen.

Jag kommer att skratta gott när ryssen tar Gotland och se hur Sverige vädjar om internationellt stöd. Jag har svårt att finna viljan att slåss för ett land som verkar gå in för att underminera sina Europeiska grannar på det här sättet. Solidaritet går åt båda hållen. Tyvärr kommer jag antagligen inte att kunna låta bli att slåss för Sverige ändå om det händer men det kommer att vara med en sur smak i munnen.
Man får sig en rejäl tankeställare... Det borde finas ett intresse att dra lärdom av erfarenheterna i Ukraina. Vi står ju på tur efter baltländerna. Jag skäms över det usla stöd Ukraina får men det beror på svensk (samma här i Finland) medias intresse för skvaller och sportstjärnor. Ukraina nyheter får man skrolla efter.
2015-01-29, 13:59
Medlem
Citat:
Det är ganska talande att Ryssland inte vet var deras gränser går utan försöker gång på gång invadera sina grannar.

Men du kanske kan upplysa oss? Vart går Rysslands gräns i:

Ukraina
Estland
Lettland
Litauen
Polen
Vitryssland

När du svarat på dessa så har jag ett gäng länder till som du kan få rita om kartan för.
Med gränser menade jag hur mycket Ryssland kan trycka innan det brister.
Efter som att alla de länderna förutom Vitryssland och Ukraina är med i NATO så kan Ryssland tänja gränserna ganska rejält för icke NATO-länder som ligger i Rysslands "intresseområden".
Citat:
Du är helt slut i huvudet... Frågar du efter källor om någon säger att jorden är rund också?
Det hör inte till ämnet, fram med dina källor.
Senast redigerad av Olepeter 2015-01-29 kl. 14:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in