2015-01-27, 14:59
  #85
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawezil
Att ligga kort betyder att man spekulerar i att värdepapperet/marknaden går ner, och det tror jag inte du gör?
Uppenbarligen menade TS kortsiktigt, men yes, att "ligga kort" är att spekulera i nedgång.
Citera
2015-01-27, 15:11
  #86
Medlem
Sorry gick lite snabbt där, menade såklart att jag ligger kortsiktigt.
Citera
2015-01-27, 15:19
  #87
Medlem
Känns som att det kommer gå upp fint idag:

Citat:
NEW DELHI: The S&P BSE Sensex has already rallied over 1700 points in a matter 17 trading sessions in the first month of the calendar year 2015. However, the euphoria is not over yet, with most analysts on Dalal Street anticipating another 5-10 percent kind of surge in benchmark indices ahead of the Budget 2015 due next month.

The culmination of the contentious Nuclear Deal with the US and expectations from the upcoming Budget 2015 would once again send a strong signal to offshore investors, that the new regime — led by Prime Minister Narendra Modi — means business and is on the right path to unleash reforms.

The pre-budget rally, which is already in progress, will strengthen going forward and push the Sensex and the Nifty to a fresh record high. The Sensex may hit levels around 33k and the Nifty should be able to break through its crucial psychological resistance level of 9k and hit 9300 ahead of the Budget 2015, say experts.

"The markets will react to Obama's visit with an elevated sense of euphoria. Talks have already begun on exactly how the defense and manufacturing sectors in India will benefit from a deep-rooted relationship between the two superpowers," says Raghu Kumar, Cofounder, RKSV.

"The BSE Sensex, being a few hundreds points away from the important 30,000 mark, could easily expect the mark to not only be broken, but surge another 10% - that is, to 33,000 levels by February 28th, when the Union Budget is presented by Finance Minster Arun Jaitley," he adds.

Technically, the market is likely to continue its uptrend with the positive bias in the near term as the overall health still remains positive.

Read more at:
http://economictimes.indiatimes.com/articleshow/46028923.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medi um=text&utm_campaign=cppst
Citera
2015-01-28, 18:18
  #88
Medlem
0,54% upp igår, och hela 1,37% upp idag trots att indiska börsen låg stabil idag.

Citat:
MUMBAI: The BSE Sensex and Nifty hit a record high for a sixth consecutive session on Wednesday before succumbing to profit-taking as blue chips, including lenders, rose on hopes the U.S. Federal Reserve could take a dovish stance in its post-meeting statement later in the day.
NSE's volatility index, the Indian equivalent of the VIX fear gauge, surged 9.6 percent ahead of Fed's policy statement at 1400 GMT.

The broader Nifty rose for a ninth consecutive session, matching its winning streak in March-April 2014. It closed 0.04 percent higher at 8,914.30. Earlier in the day, it hit a record high of 8,985.05.

The BSE Sensex closed lower 0.04 percent at 29,559.18, after gaining as much as 0.73 percent to a record high of 29,786.32.
Citera
2015-01-28, 21:00
  #89
Medlem
Låter bra .. Önskar bara att köpet går igenom nångång snaaaaaart
Citera
2015-01-28, 21:02
  #90
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Låter bra .. Önskar bara att köpet går igenom nångång snaaaaaart
Om det ändå hade tagit max 24h, men nej, det ska ta typ 1 vecka. Borde finnas snabbare sätt att investera och dra sig ur den indiska marknaden.
Citera
2015-01-28, 21:59
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Om det ändå hade tagit max 24h, men nej, det ska ta typ 1 vecka. Borde finnas snabbare sätt att investera och dra sig ur den indiska marknaden.

Ja, tex INDA, INDY. Med dollarutveckling i ryggen har dessa ETF's varit riktigt heta för svenska investerare.
Citera
2015-01-28, 22:15
  #92
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Låter bra .. Önskar bara att köpet går igenom nångång snaaaaaart
Min tog 2 dagar. Minns inte tid dock.
Citera
2015-01-29, 01:47
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
0,54% upp igår, och hela 1,37% upp idag trots att indiska börsen låg stabil idag.

Ha ha. Försöker du dig på en "pump-and-dump" på hela Indien? Den tekniken fungerar bättre i värdepapper med liiite mindre omsättning.
Citera
2015-01-29, 08:04
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Ha ha. Försöker du dig på en "pump-and-dump" på hela Indien? Den tekniken fungerar bättre i värdepapper med liiite mindre omsättning.

Tycker du inte själv att det påhoppet känns ganska orimligt?
Citera
2015-01-29, 09:37
  #95
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Tycker du inte själv att det påhoppet känns ganska orimligt?
Indeed, ganska dumt påstående.
Citera
2015-01-29, 10:31
  #96
Medlem
Jag har också varit inne på Indien, men är osäker på vilka fonder man ska satsa på. Carnegie verkar ju gå som tåget, men har 2,2 % i avgift. Franklin har lite lägre resultat men bara 1 % i avgift.

Men visst är det så att när man följer värdeökningen (de har till exempel ökat 22,8 % respektive 17,8 % senaste månaden) så är redan avgiften inräknad? Så då borde Carnegie vara ett mycket bättre val, åtminstone för tillfället? Är försiktig nybörjare som ni kanske förstår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in