2015-01-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontTakeNotice
Ser fram mot när FUP:en blir tillgänglig.
Min gissning är att han har gjort det och anledningen är separationen.
Hon ville skiljas, inte han. Sen slog det slint?
Han är dock inte dömd ännu och det kan finnas en chans att det inte är han, men den chansen är nog ganska liten enligt mig...

Spännande - berätta gärna varför du menar att han sannolikt "har gjort det"?

Du kanske kan göra en liten lista på fakta som framkommit så långt som pekar på det?

Såvitt jag kan förstå av hela tråden har inget i sak framkommit som tyder på att han kan ha gjort det, med undantag från att han varit gift med kvinnan och att han är häktad.

Men dela gärna med dig av dina insikter!
Citera
2015-01-29, 09:08
Medlem
Citat:
Han är dock inte dömd ännu och det kan finnas en chans att det inte är han, men den chansen är nog ganska liten enligt mig...

Skilsmässoansökan var underskriven av bägge parter och inskickad. Av vem och exakt när vet vi inte. Däremot kommer den ju inte att kunna gå igenom. Man kan inte ärva någon som man är dömd för att ha bragt om livet. Undrar om MGM har det i åtanke.
Senast redigerad av Mrs-Svensson 2015-01-29 kl. 09:14.
Citera
2015-01-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN

Du kanske kan göra en liten lista på fakta som framkommit så långt som pekar på det?

Såvitt jag kan förstå av hela tråden har inget i sak framkommit som tyder på att han kan ha gjort det, med undantag från att han varit gift med kvinnan och att han är häktad.

MGM är häktad på sannolika skäl. Det fanns, enligt källor i media, en uttalad hotbild. BO hade förmedlat det till personer hon litade på, säkerställt att de visste var hon var och varför. Uppenbarligen kände hon sig själv hotad av MGM. Med tanke på det så är det är väl också mest sannolikt att MGM utförde någon handling som medverkade till att hon dog?
Som Leif GW brukar säga så är det nästan alltid uteslutande den som BO sist har synts med eller träffat som också är GM.
Citera
2015-01-29, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
MGM är häktad på sannolika skäl. Det fanns, enligt källor i media, en uttalad hotbild. BO hade förmedlat det till personer hon litade på, säkerställt att de visste var hon var och varför. Uppenbarligen kände hon sig själv hotad av MGM. Med tanke på det så är det är väl också mest sannolikt att MGM utförde någon handling som medverkade till att hon dog?
Som Leif GW brukar säga så är det nästan alltid uteslutande den som BO sist har synts med eller träffat som också är GM.

Spännande det där med den förmedlade hotbilden enligt mediakällor! Finns det någon länk till en artikel eller kan du berätta något om källan (vart fick du tag på den uppgiften)?
Citera
2015-01-29, 09:29
Medlem
Citat:

Citat:

Sluta upp med ditt drev nu! Läs vad folk skriver och försök inte vända det hela tiden, du sabbar ju bara tråden med ditt jävla spamande!
Han/hon skriver GISSNING inte sannolikhet! begriper du skillnaden?
Vi har fattat för länge sedan din inställning i den här tråden.. OK?
Skaffa dig ett liv istället för att förstöra för andra...kritik på dig verkar vara som att hälla vatten på en gås.
Citera
2015-01-29, 09:32
Medlem
Citat:
Spännande det där med den förmedlade hotbilden enligt mediakällor! Finns det någon länk till en artikel eller kan du berätta något om källan (vart fick du tag på den uppgiften)?

Jag föreslår att du googlar.
Citera
2015-01-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
Jag föreslår att du googlar.

Är det så att det finns uppgifter om att kvinnan varit hotad av mannen och meddelat vänner vart hon skulle på grund av det så är ju det det första som framkommer i denna tråd som pekar på att mannen kan ha med detta att göra.

Jag föreslår att om du har sådana uppgifter från någon mediakälla, så lägger du fram de här med länk eller anger vart du fått uppgiften från. Om du inte kan ange vart uppgiften kommer ifrån, kanske du kan säga något om hur uppgiften nådde dig - var det muntligen, skriftligen, och vilken tillit fäster du till källan.

För alla andra som läser i tråden: Som ni ser hoppar trollen på mig istället för att redogöra för uppgifterna. Fanns sådana uppgifter vore det ju mycket intressant och skulle föra tråden framåt att få reda på det.
Citera
2015-01-29, 09:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Häktad för mord dessutom, inga vardagligheter precis.
Det verkar som om åklagaren har listan och en enig TR fick honom häktad på sannolika skäl.

Det kan komma fram mer om bekanta till paret uttalar sig och skriver här, eller om åklagare och/eller försvaret uttalar sig i media.
Tills dess är det spekulationer här om vad som har hänt.

Men det klart..
..dina hårdnackade dementier i allt som framkommer ger mig på hand att du vet allra mest och den som bragde henne om livet. Det förklarar ditt beteende och skrivande här.
Citera
2015-01-29, 09:50
Medlem
Citat:
Är det så att det finns uppgifter om att kvinnan varit hotad av mannen och meddelat vänner vart hon skulle på grund av det så är ju det det första som framkommer i denna tråd som pekar på att mannen kan ha med detta att göra.

Jag föreslår att om du har sådana uppgifter från någon mediakälla, så lägger du fram de här med länk eller anger vart du fått uppgiften från. Om du inte kan ange vart uppgiften kommer ifrån, kanske du kan säga något om hur uppgiften nådde dig - var det muntligen, skriftligen, och vilken tillit fäster du till källan.

För alla andra som läser i tråden: Som ni ser hoppar trollen på mig istället för att redogöra för uppgifterna. Fanns sådana uppgifter vore det ju mycket intressant och skulle föra tråden framåt att få reda på det.

Så var du igång igen. Som tidigare skrivits flera gånger har man tydligt redovisat för dig vilka fakta som ligger till grund för spekulationer. Men du fortsätter ignorera det och du lägger fortfarande inte fram någon fakta själv.

Jag undrar vad det är som är galet med dig lille vän? Allt verkar inte stå rätt till.
Citera
2015-01-29, 09:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Jag måste få fråga dig en sak;
Generellt när misstankegraden höjs och en misstänkt GM häktas på SANNOLIKA SKÄL- brukar du då sträva i motsatt riktning?

Försöker förstå vad du far efter här eftersom du så ivrigt fäktar för MGM:s potentiella oskuld.

Jag antar att alla här inne skulle hålla med dig om mannen inte hade blivit häktad, men så länge han är det verkar det lite verklighetsfrånvänt att hävda felaktigheten i det.
Citera
2015-01-29, 09:55
Medlem
Undrar vad han gjorde under tiden ...

Från BOs sista telefonsamtalet (21.00 fredagkväll) och fram till att han togs in för förhör (14.00 lördag eftermiddag). Totalt 17 timmar förflöt däremellan.

Oavsett han är inblandad eller ej.

Förmodligen kommer jag få undra över det ända till FUP:en anländer.
Citera
2015-01-29, 09:56
Medlem
Citat:

"MIN GISSNING" som i att jag GISSAR utan att veta mer. Hur kan det läsas/tolkas så fel av dig???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in