2015-01-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Kan det vara så att du AdmiralC har lite info som du vill förmedla här på FB ?

Du vill resonera lite kring det hela? Pang på röbetan kanske skulle omärkt passera ?

En "försiktig" tolkning av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Har du något belägg för det eller är det en vild gissning?
Du har ju ganska kategoriskt förlöjligat polisspåret o dyl trots att det kring dessa spå finns saker av substans. Så innan vi ska börja analysera dina "gissningar" så vill jag ha lite mer kött på benet.

Dels vill jag diskutera för och emot:

1) Ensam GM?
2) Ensam GMP som påminner om "lasermannen"/ABB?
3) Motivbilden för ensam GM?
4) Helhetsbilden av gärningen, kunde en ensam GM utföra MOP?
5) Bristen på spår efter GM?
6) Hur lyckas flyga under radarn om svensk GM?

Mer om möjlig GM kommer jag inte avslöja här.
Citera
2015-01-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persoren
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Kom gärna med åsikter om min hypotes:

En ensam GM som var en föregångare till lasermannen/ABB.

Jag kan hålla med dig om mycket du säger, men ovanstående tes kan jag inte ställa upp på.

För mig är det uppenbart att Palme sköts på order av Sydafrikanska Presidenten PW Botha.

Inte helt otänkbart. Jag vet hur hatad OP var i Sydafrika, Sverige och USA bland ANC-motståndarna.

Frågor:
1) Var det avsiktligt att det aldrig skulle komma fram "varifrån"?
2) Vad var syftet? Hämnd?
3) Väntad effekt av MOP?

Det enda som egentligen talar emot är att det vore för bra ur vänsterns världsbild.

Men ett rent hat mot OP och en hämnd för att han la sig i Sydafrikas politik och stöttade ANC.
Skulle också förklara varför ingen svensk lämnat något värdefullt tips eller varför vapentester och hypoteser kring högerextremister, RAF, PKK m.m inte gett något alls.

En sak till, skulle det inte passa in på sydafrikanska agenter att försöka knyta det till RAF med några nattliga samtal till svenska ambassaden i Bonn?
Lite väl bra!

Men att hitta bevis och GM?
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-28 kl. 23:44.
Citera
2015-01-28, 23:47
Medlem
Citat:
Dels vill jag diskutera för och emot:

1) Ensam GM?
2) Ensam GMP som påminner om "lasermannen"/ABB?
3) Motivbilden för ensam GM?
4) Helhetsbilden av gärningen, kunde en ensam GM utföra MOP?
5) Bristen på spår efter GM?
6) Hur lyckas flyga under radarn om svensk GM?

Mer om möjlig GM kommer jag inte avslöja här.

Det är väl inte särskilt sannolikt att en person som går omkring med en revolver får helt plötsligt syn på Olof Palme och sen får lust att skjuta honom.
Det finns väl hur mycket spår som helst och alla leder dom till Sydafrika. President PW Botha utfärdade ordern.
Citera
2015-01-29, 00:11
Medlem
Citat:
Inte helt otänkbart. Jag vet hur hatad OP var i Sydafrika, Sverige och USA bland ANC-motståndarna.

Frågor:
3) Väntad effekt av MOP?

Det enda som egentligen talar emot är att det vore för bra ur vänsterns världsbild.

Men ett rent hat mot OP och en hämnd för att han la sig i Sydafrikas politik och stöttade ANC.
Skulle också förklara varför ingen svensk lämnat något värdefullt tips eller varför vapentester och hypoteser kring högerextremister, RAF, PKK m.m inte gett något alls.

En sak till, skulle det inte passa in på sydafrikanska agenter att försöka knyta det till RAF med några nattliga samtal till svenska ambassaden i Bonn?
Lite väl bra!

Mordet var planerat ett helt år i förväg. Det var när information nådde säkerhetstjänsten att en stor antiapartheid konferens skulle äga rum i Stockhlm 21 -23 feb 1986. Alla de högsta ledarna inom ANC skulle deltagainkl Olof Palme. Spionen/informatören "Bengt" rapporterade till sydafrikanska säkerhetstjänsten om konferensen. Han stod nära arrangörsledningen ISAK och hade all information. Efter Palmes extrema tal mot apartheidregimen på konferensen gick de vidare med planerna.
Jag tror att det kan komma fram både bevis och gärningsman.
Citera
2015-01-29, 00:12
Medlem
Citat:
Det är väl inte särskilt sannolikt att en person som går omkring med en revolver får helt plötsligt syn på Olof Palme och sen får lust att skjuta honom.
Det finns väl hur mycket spår som helst och alla leder dom till Sydafrika. President PW Botha utfärdade ordern.

Fast GM behöver inte gå omkring med ett vapen när han ser OP i T-banan eller gå in på Grand.

GM kan ha velat "göra" något länge och har kanske gjort andra grova brott.

Det är tillfället om gör GM. Se på Michail Michailovic. Han såg Anna Lindh, gick och snattade en kniv och gick till attack. Kvar låg Anna Lindh med sönderskuret innanmäte. Trots kameror, väktare kommer GM undan. Hans DNA sätter dit honom med hjälp av PKU-registret. Utan DNA:t hade de inte kunnat fälla GM. Aldrig!

Du måste oavsett att du helt tror på Sydafrikaspåret ändå kunna hålla med om detta:

En statsminister åker kollektivt utan livvakter. Dumt.
Statsminister går helt öppet in på en biograf och sätter sig och ser en film på drygt 2 timmar utan livvakter eller planerad hämtning efteråt. Dumt.

Om en person som vill mörda Palme ramlar över detta tillfälle är det som att skjuta fisk i tunna.

Det är inget osannolikt scenario. Ingen konspiration. GM har två timmar på sig att hämta sin revolver. Med bil, buss, pendel, t-bana kommer du utan problem fram och tillbaka med flera mils omkrets kring Stockholm. Om du ringer kan du tipsa någon som sitter i uppemot 8-9 mil därifrån.
Det skulle tom kunna vara någon som har en biltelefon som ser OP och ringer och tipsar.
"Palme klev in på biografen Grand på Sveavägen nu, verkade gå in för att se Bröderna Mozart, inga livvakter så långt ögat kan se."

En man med motiv och tillgång till ett vapen, dåligt säkerhetstänk, nonchalant statsminister.
Tillfället uppenbarar sig. Kvar ligger OP i korsningen Tunnelgatan/Sveavägen och polisens fiasko gör att GM kan gå fri. För alltid. Finns inget DNA och PKU-register som kan rädda polisen den här gången.

Även om du tror till 100% på Sydafrikaspåret, håll med om att en kontroversiell och av många hatad statsminister inte ska åka t-bana och helt öppet ska kliva in på en biograf utan livvakter.

Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-29 kl. 00:49.
Citera
2015-01-29, 00:15
Medlem
Citat:

Frågor:
3) Väntad effekt av MOP?

Lite väl bra!

1. Ja
2. Makt/ekonomi
3. Bättre ekonomi försvagat ANC
Citera
2015-01-29, 00:21
Medlem
Citat:

För mig är det uppenbart att Palme sköts på order av Sydafrikanska Presidenten PW Botha.

Och Krantz ansåg det lika uppenbart men en Tarkovskisk konspiration till självmord och en feministisk konspiration mot honom själv och han kunde inte heller vinna någon på sin sida.
Citera
2015-01-29, 00:23
Medlem
Citat:
Fast GM behöver inte gå omkring med ett vapen när han ser OP i T-banan eller gå in på Grand.

Det är tillfället om gör GM.

Du måste oavsett att du helt tror på Sydafrika ändå kunna hålla med om detta:

En statsminister åker med kollektivt utan livvakter.
Statsminister går helt öppet in på en biograf och sätter sig och ser en film på drygt 2 timmar.

Om en person som vill mörda Palme ramlar över detta tillfälle är det som att skjuta fisk i tunna.

Det är inget osannolikt scenario. Ingen konspiration.

En man med motiv och tillgång till ett vapen, dåligt säkerhetstänk, nonchalant statsminister.
Tillfället uppenbarar sig. Kvar ligger OP i korsningen Tunnelgatan/Sveavägen och polisens fiasko gör att GM kan gå fri. För alltid.
Jag tror inte på den slumpen. Även om det var många som hatade Palme så var det få som skulle få för sig att skjuta han. Att just en sådan person skulle springa på ett sånt gyllene tillfälle är för bra för att vara sant. Om en sådan person hade dessa tankar, hade han säkerligen skjutit han vid ett annat tillfälle där det inte var en slump. Palme gick ju varje dag utan livvakter från sitt hem till kanslihuset.
Det borde han ju kunnat bevaka honom och skaffat sig den kunskapen. Jag tror helt enkelt inte på slumpens ingivelse på ett gyllene tillfälle.
Citera
2015-01-29, 00:31
Medlem
Citat:

Det är tillfället om gör GM. Se på Michail Michailovic. Han såg Anna Lindh, gick och snattade en kniv och gick till attack. Kvar låg Anna Lindh med sönderskuret innanmäte. Trots kameror, väktare kommer GM undan. Hans DNA sätter dit honom med hjälp av PKU-registret. Utan DNA:t hade de inte kunnat fälla GM. Aldrig!

Du måste oavsett att du helt tror på Sydafrikaspåret ändå kunna hålla med om detta:

En statsminister åker kollektivt utan livvakter. Dumt.
Statsminister går helt öppet in på en biograf och sätter sig och ser en film på drygt 2 timmar utan livvakter eller planerad hämtning efteråt. Dumt.

Det är inget osannolikt scenario. Ingen konspiration.

Tillfället uppenbarar sig. Kvar ligger OP i korsningen Tunnelgatan/Sveavägen och polisens fiasko gör att GM kan gå fri. För alltid. Finns inget DNA som kan rädda polisen den här gången.

Även om du tror till 100% på Sydafrikaspåret, håll med om att en kontroversiell och av många hatad statsminister inte ska åka t-bana och helt öppet ska kliva in på en biograf.

Jag tror att det är för stor slump att en person som vill skjuta Palme skulle springa på ett sådant gyllene tillfälle.
Michailovic visste vad han letade efter. Han var sannolikt lejd.
Citera
2015-01-29, 00:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte på den slumpen. Även om det var många som hatade Palme så var det få som skulle få för sig att skjuta han. Att just en sådan person skulle springa på ett sånt gyllene tillfälle är för bra för att vara sant. Om en sådan person hade dessa tankar, hade han säkerligen skjutit han vid ett annat tillfälle där det inte var en slump. Palme gick ju varje dag utan livvakter från sitt hem till kanslihuset.
Det borde han ju kunnat bevaka honom och skaffat sig den kunskapen. Jag tror helt enkelt inte på slumpens ingivelse på ett gyllene tillfälle.

MICHAIL MICHAILOVIC. Slump. Bara slump.

LEE HARVEY OSWALD var nära på slump. Han råkade jobba i ett hus längs kortegevägen och han läste om tid och rutten i dagstidningen. Vapnet hade han innan för att skjuta Walker.
Gyllene tillfälle. Han hade bara den chansen, ingen före eller efter.
Citera
2015-01-29, 00:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
1. Ja
2. Makt/ekonomi
3. Bättre ekonomi försvagat ANC

Problemet är att sydafrikanska regimen inte fick vare sig bättre makt eller ekonomi genom MOP.
Inte heller blev ANC försvagat. PW Bothas regim föll sönder när Nelson Mandela kom ur fängelset och förespråkade fred istället för det hat och våld som PWB förutspått.
Citera
2015-01-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Och Krantz ansåg det lika uppenbart men en Tarkovskisk konspiration till självmord och en feministisk konspiration mot honom själv och han kunde inte heller vinna någon på sin sida.
Det är svårare att hitta skäl till varför apartheidregimens ledare PW Botha inte skulle ge order om att skjuta Palme än tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in