2015-01-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det behöver inte finnas något preliminärt obduktionsresultat öht. Polisen kanske hittade blod i bostad eller bil.
Låter otroligt om dom hittar något i en bil. Då skulle han alltså fraktat kroppen i en bil, och bästa stället han kunde hitta för att dumpa liket var vid en badbrygga?
I sådana fall måste han haft panik eller varit påverkad.

Jag har svårt att tro att han kommer dömas för mord, snarare dråp samt brott mot griftefriden. Förmodligen slog han till henne och trodde inte att det skulle bli så allvarligt.
Hon kanske sade något provocerande?
Citera
2015-01-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Dessa uppgifter har jag missat, varifrån kommer de?

"Enligt en källa till Aftonbladet ska paret ha stämt möte under fredagskvällen och därefter hördes kvinnan inte av."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Citera
2015-01-28, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Låter otroligt om dom hittar något i en bil. Då skulle han alltså fraktat kroppen i en bil, och bästa stället han kunde hitta för att dumpa liket var vid en badbrygga?

Jag har svårt att tro att han kommer dömas för mord, snarare dråp samt brott mot griftefriden. Förmodligen slog han till henne och trodde inte att det skulle bli så allvarligt.
Hon kanske sade något provocerande?
Eller så dödade han henne någon annanstans och försökte dölja det som en olycka. Alltså, tog kroppen i en bil.
Citera
2015-01-28, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du vet ingenting om BO. Enligt dig måste hon varit ''radikalfeminist'' bara för att hon var medlem i V. Kanske är hennes f.d man också medlem i V. Kanske är även han feminist.

Men det är ju ointressant vad jag vet....jag är bara en tråkig ..tyyp.

Dock vad jag tror är intressant! - Jag tror personligen att han klippt henne pga, att hon har konfronterat han om nåt så vardagligt som att han tar för många bira i bastun, vägrar VAB osv.. osv... småsaker som skulle irritera mig utav helvete om jag var kvinna... Hon har konfronterat han big time (säkert sen flera år!) sen har det hela byggts upp, hennes feminism har blivit värre,..

Till slut har det explodat till att hon tänker plocka ungarna, hon tänker ta varenda krona i lösöre, sen skall huset säljas. Han känner att han är utom räddning! .... You do the math!
Citera
2015-01-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk

Han är knappast yrkeskriminell eller en van mördare. Klart att det är lätt att få panik då. Och han är dykare, som enligt sin profil på en dyksida var inloggad strax efter 8 på morgonen efter när mordet sannolikt skedde: http://www.dykarna.nu/dykare/22224.html

Dessutom så ligger bryggan relativt nära hemmet.
Citera
2015-01-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Dock vad jag tror är intressant! - Jag tror personligen att han klippt henne pga, att hon har konfronterat han om nåt så vardagligt som att han tar för många bira i bastun, vägrar VAB osv.. osv... småsaker som skulle irritera mig utav helvete om jag var kvinna... Hon har konfronterat han big time (säkert sen flera år!) sen har det hela byggts upp, hennes feminism har blivit värre,..

Till slut har det explodat till att hon tänker plocka ungarna, hon tänker ta varenda krona i lösöre, sen skall huset säljas. Han känner att han är utom räddning! .... You do the math!

Så du tror att han har dödat henne. Och om han har gjort så tycker du att det är mest synd om honom.
Citera
2015-01-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
"Enligt en källa till Aftonbladet ska paret ha stämt möte under fredagskvällen och därefter hördes kvinnan inte av."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20232648.ab
Aha okej, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Men dem hade enligt de uppgifter vi fått stämt träff på kvällen för att prata. Kanske deras barn befann sig hemma och dem bestämde sig för att köra iväg med bilen för att ta samtalet då de inte vill bråka framför barnen. Om dem befann sig nere vid vattnet under detta samtal och den urartade genom att MGM dödade TS på platsen kanske det helt enkelt var enklare att dumpa henne i vattnet än att dra henne tillbaka till bilen. Bilen befann sig närmare villorna och kanske det var större risk för upptäckt att göra så. Kan tänka mig att MGM även fick panik om TS:s dödsfall inte var planerat och han kanske tänkte att lättaste var att lägga henne i vattnet och skylla på olycka. Har ju faktiskt varit flera som dött av drunkningar denna vinter och han tänkte att TS kunde vara en av dem i polisen och allmänhetens ögon.
Ja, fallet kan ha varit så att barnen funnits hemma hos US och det fd paret begett sig ut för att samtala. Samtidigt säger ju källor till Aftonbladet att TS upplevt US som aggressiv, skulle hon då gått just ner mot vattnet med honom? Varför inte hellre sitta i en parkerad bil för att prata?

Arma barn om de tvingats lämna uppgifter angående föräldrarnas förehavanden i och med skilsmässan, dessförinnan och nu i dagarna!
Citera
2015-01-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du tror att han har dödat henne. Och om han har gjort så tycker du att det är mest synd om honom.

Självklart har han klippt hon...(jag och tusentals män med mig hade nog tyvärr kunnat göra eller åtminstonne överväga likartade hemskheter, om vi blir extremt utpressade (endera upplevt eller inbillat!) att vi känner att vår (eller våra barns) existens är hotad...

Hur har han gjort det:

Dom har beställt "date" vid brevlådan. Bråk uppstått. Han har slagit (kommer visa sig i obuktionen) alt. dragit ut hon dom 20-40 m. Sen ner i vattnet...Båda två är extremt proppfulla med adrenalin, räcker med några sekunder av kallvatten för henne att gå ner i medvetslöshet End of story.
Citera
2015-01-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Jag tror helt enkelt att hon bara ville få ansökan om skilsmässa insänd (som var underskriven redan i december) och få en start på skilsmässoprocessen. Som dom båda varit överens om.

Uppenbarligen var han inte lika angelägen längre.

Hon har känt sig hotad av honom under lång tid, såg till att många kände till det och höll mobilkontakt under kvällen, senast 21-tiden den aktuella kvällen.

Begriper inte vad hennes politiska tillhörighet eller feminism har med detta att göra.
Citera
2015-01-28, 22:43
Medlem
Citat:
http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx
" Vid bryggan kan man se den vak som räddningstjänstens dykare har huggit upp."

Tack för svar. Jo precis: dykarna högg upp en vak; om detta är jag enig. Men enl artikeln utfördes dykningarna under söndagen, kroppen påträffades lör em..
Kanske (?) låg trots allt kroppen på isen och dyken gjordes i spårsökande syfte?
Citera
2015-01-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för svar. Jo precis: dykarna högg upp en vak; om detta är jag enig. Men enl artikeln utfördes dykningarna under söndagen, kroppen påträffades lör em..
Kanske (?) låg trots allt kroppen på isen och dyken gjordes i spårsökande syfte?

Enligt vad jag förstår skulle hon ha mobilen i ena handen ...? Hamnar man i iskallt vatten dör man relativt fort oavsett om inte hela kroppen är under vatten.

Jag är också benägen att tro att dyken utfördes i språksökande syfte.
Citera
2015-01-28, 22:50
Medlem
Citat:
http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx
" Vid bryggan kan man se den vak som räddningstjänstens dykare har huggit upp."
Men vad konstigt! det stod ju att hon påträffats död i vattnet med en mobiltelefon i handen! På den där bilden är det ju rätt tjock is. Om hon inte låg i vaken, vilket hon inte kan ha gjort om räddningstjänsten huggit upp den, så måste hon väl ha legat ovanpå isen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in