2015-01-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Mycket ovanligt, mycket intressant... Har man en radikal feministisk agenda att världen är helt jävla fucked upp, så brukar man väl inte ställa sig bakom dom mest klassiska manliga medelklass- attributen (heteronormativa bostadsområden, klassiska manliga bastioner som bilar, båtar, poolar och om man har extremt stor tur, ...stora rumpor)

Vad spelar hennes politiska uppfattning för roll. Om hon drunknade så gjorde hon väl det. Om hon blev mördad av sin f.d. make så skedde det knappast på grund av att de hade olika åsikter om feminism.
Citera
2015-01-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är sant men vi måste ändå tänka att han skäligen misstänkt innan. Varför skulle han varit misstänkt överhuvudtaget om det såg ut som att hon hade drunknat. Anhöriga blir inte misstänkta om en person drunknat.

Samtidigt vill jag inte spekulera varken i dödsorsak eller i eventuell GM. Jag var med i en tråd där en tjej i Örebro skulle ha dödats av en ''neger'' vid förra midsommar. Jag tyckte inte att han verkade vara GM och jag fick mycket mothugg. Men sedan visade det sig att tjejen hade dött av en sjukdom och den påstådda GM hade ropat ut fönstret och ringt 112 för att för att få hjälp. Trots att han friades så orkade han inte bo i Örebro eftersom han var så tillintetgjort av er i Flashback, en negervåldtäktsman och mördare var han enligt er. Nu har jag fått PM från någon av hans kompisar varav det framgår att han inte kan komma tillbaks till Örebro eftersom han är hatad av många som läst Flashback och som fortfarande tror att han är mördare tjejen.

Ett annat exempel är en man vars fru dödades av en älg men han anhölls och
häktades, på sannolika skäl. När det sedan visade sig att blodet i hans gräsklippare kom från en mus och att hans fru hade dödats av en älg, släpptes han. Men folk i hans by hade dömt ut honom ändå, han kunde inte bo kvar där.

Fast fallet i Örebro förra midsommar var ju verkligen inte samma sak! Det framgick tidigt (om jag inte minns fel inom 1-2 dygn) att det var sjukdom som orsakade hennes död. Och killen blev väl aldrig häktad?
Synd att killen inte ville bo kvar. Jag kan tycka att det är en självklarhet att han togs in på förhör eftersom han var närvarande när tjejen dog under oklara omständigheter. Hör väl knappast till vanligheterna att en så ung tjej bara trillar av pinn? Jag anser att det hade varit tjänstefel av polisen att inte förhöra honom, för att få klarhet i vad som hänt.
(Och ja, jag följde den tråden)

Ditt andra exempel är mer likt detta fall. Fast det var längesen. Du har även exemplet med T*mmie C*arim som någon nämnt tidigare.
Lyckligtvis verkar sådana fall höra till ovanligheterna, men de existerar.
Och TS kan ha råkat ut för en olycka och US kan vara oskyldig. Men just nu verkar det inte så.
Citera
2015-01-28, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad spelar hennes politiska uppfattning för roll. Om hon drunknade så gjorde hon väl det. Om hon blev mördad av sin f.d. make så skedde det knappast på grund av att de hade olika åsikter om feminism.

Så han var med på hennes radikalfeministrace??? lär ju komma fram.. I min värld skulle jag annars tro att just detta var huvudanledningen till att hon blev klippt (om hon nu blev det...)
Citera
2015-01-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det användes dykare som gjorde en vak för att ta upp kroppen, och det får mig att dra slutsatsen att hon låg i vattnet.
fast det känns märkligt, i sthlms-trakten har det inte varit så många minusgrader den senaste veckan, då känns det märkligt att kroppen skulle ligga under isen, kanske den låg halvt uppe på isen så att dom var tvungna och hackaupp lite is runt kroppen
Citera
2015-01-28, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så han var med på hennes radikalfeministrace??? lär ju komma fram.. I min värld skulle jag annars tro att just detta var huvudanledningen till att hon blev klippt (om hon nu blev det...)
Visst. En kväll, efter många års äktenskap, slog det honom: "Min fru är radikalfeminist. Jag måste döda henne".

Skilsmässa är mindre riskfyllt...
Citera
2015-01-28, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen .. var brukar de bo och leva då - i kojor i skogen där de kokar te av barr och äter mossa?

Det är nog så enkelt som att du tillskrivit feminister något du själv kreerat i din egen fantasi.

Edit:
Dessutom framgår ingenstans att BO skulle vara radikalfeminist på något sätt.

Jo det framgår om du klickar på alla klickbara länkar på BO. Heteronormativa bostadsområden (som svenska villaområden är) skulle åtminstone enligt mig kvala in som "kvinnofällor" inte alltid, men oftast.
Citera
2015-01-28, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
fast det känns märkligt, i sthlms-trakten har det inte varit så många minusgrader den senaste veckan, då känns det märkligt att kroppen skulle ligga under isen, kanske den låg halvt uppe på isen så att dom var tvungna och hackaupp lite is runt kroppen
Titta på bilden: http://img2.ntm.eu/unt/public/img/3571921/0127171156/platsen-dar-en-mordad-kvinna-h?height=1000
Den närmaste vaken är troligtvis den hon gick igenom, och den bortre är den som dykarna högg upp. Jag tror att hon låg under isen vid den bortre vaken och syntes genom isen, eller så ville inte dykarna dyka genom den gamla vaken och riskera att förstöra spår.
Citera
2015-01-28, 22:08
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Mycket ovanligt, mycket intressant... Har man en radikal feministisk agenda att världen är helt jävla fucked upp, så brukar man väl inte ställa sig bakom dom mest klassiska manliga medelklass- attributen (heteronormativa bostadsområden, klassiska manliga bastioner som bilar, båtar, poolar och om man har extremt stor tur, ...stora rumpor)

Citat:
Vad i den feministiska ideologin motsäger att en kvinna har de här attributen? Feminismen strävar efter jämställdhet mellan könen.

Hur i glödheta helvete har tråden kommit att handla om "feminism"? Jag bara undrar.. En kvinna är död, tydligen bragd om livet. Hennes ex sitter på (antagligen) goda grunder häktad. Ska vi börja citera Sylvia Plath, Emma Witt-Brattström m.fl och höja diskussionens nivå till poetiska höjder?

Jag kan ha fel, men: en svartsjuk karl dräper "sin kvinna" för att hon är "otrogen". Eller helt enkelt för att hon inte gillar honom längre och vill bli av med honom. Det är inte första gången, och tyvärr inte den sista, som det slutar illa ( ).

Nej, jag är inte "feminist". Skulle inte direkt gråta floder om Gudrun Schymann råkade hälla i sig för mycket rödvin (ur bag-in-boxen) och avled av akut alkoholförgiftning.. Jag är humanist, och könsneutral (förutom när det kommer till sex, för då föredrar jag kvinnor).
Citera
2015-01-28, 22:11
Medlem
Citat:

Du vet ingenting om BO. Enligt dig måste hon varit ''radikalfeminist'' bara för att hon var medlem i V. Kanske är hennes f.d man också medlem i V. Kanske är även han feminist.
Citera
2015-01-28, 22:15
Medlem
Sjukt mycket hat här inne. Det är en kvinna/mamma/dotter/kollega som har dött alldeles för tidigt. Spekulera gärna, men håll det för h-e på en vettig nivå. Risken/chansen är stor att deras barn läser detta.
Citera
2015-01-28, 22:15
Medlem
Citat:
Det användes dykare som gjorde en vak för att ta upp kroppen, och det får mig att dra slutsatsen att hon låg i vattnet.

Är du helt säker på det, att dykarna gjorde en vak för att ta upp kroppen? Kan det inte vara så att de gjorde en vak i efterhand för att söka ev spår? Enl uppgift i tråden hade det frusit till under natten. Påstår inte att det förhåller sig på ngt vis men om kroppen låg under isen borde den inte ha varit så lätt att upptäcka.
Citera
2015-01-28, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är du helt säker på det, att dykarna gjorde en vak för att ta upp kroppen? Kan det inte vara så att de gjorde en vak i efterhand för att söka ev spår? Enl uppgift i tråden hade det frusit till under natten. Påstår inte att det förhåller sig på ngt vis men om kroppen låg under isen borde den inte ha varit så lätt att upptäcka.
http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx
" Vid bryggan kan man se den vak som räddningstjänstens dykare har huggit upp."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in