Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Det är sant men vi måste ändå tänka att han skäligen misstänkt innan. Varför skulle han varit misstänkt överhuvudtaget om det såg ut som att hon hade drunknat. Anhöriga blir inte misstänkta om en person drunknat.
Samtidigt vill jag inte spekulera varken i dödsorsak eller i eventuell GM. Jag var med i en tråd där en tjej i Örebro skulle ha dödats av en ''neger'' vid förra midsommar. Jag tyckte inte att han verkade vara GM och jag fick mycket mothugg. Men sedan visade det sig att tjejen hade dött av en sjukdom och den påstådda GM hade ropat ut fönstret och ringt 112 för att för att få hjälp. Trots att han friades så orkade han inte bo i Örebro eftersom han var så tillintetgjort av er i Flashback, en negervåldtäktsman och mördare var han enligt er. Nu har jag fått PM från någon av hans kompisar varav det framgår att han inte kan komma tillbaks till Örebro eftersom han är hatad av många som läst Flashback och som fortfarande tror att han är mördare tjejen.
Ett annat exempel är en man vars fru dödades av en älg men han anhölls och
häktades, på sannolika skäl. När det sedan visade sig att blodet i hans gräsklippare kom från en mus och att hans fru hade dödats av en älg, släpptes han. Men folk i hans by hade dömt ut honom ändå, han kunde inte bo kvar där.
Fast fallet i Örebro förra midsommar var ju verkligen inte samma sak! Det framgick tidigt (om jag inte minns fel inom 1-2 dygn) att det var sjukdom som orsakade hennes död. Och killen blev väl aldrig häktad?
Synd att killen inte ville bo kvar. Jag kan tycka att det är en självklarhet att han togs in på förhör eftersom han var närvarande när tjejen dog under oklara omständigheter. Hör väl knappast till vanligheterna att en så ung tjej bara trillar av pinn? Jag anser att det hade varit tjänstefel av polisen att inte förhöra honom, för att få klarhet i vad som hänt.
(Och ja, jag följde den tråden)
Ditt andra exempel är mer likt detta fall. Fast det var längesen. Du har även exemplet med T*mmie C*arim som någon nämnt tidigare.
Lyckligtvis verkar sådana fall höra till ovanligheterna, men de existerar.
Och TS kan ha råkat ut för en olycka och US kan vara oskyldig. Men just nu verkar det inte så.