Citat:
Off-topic:
En hobbynazist är en som tycker SS var häftigt ungefär som en del tycker Che Guevera var häftig.
De dras till de yttre attributen som står för makt. Om man redan dragits till polismakten av orsaker som makt och vapen är inte steget långt till att fascineras av SS, blanka stövlar, skräck etc.
En nazist är en person som på fullt allvar tror på en judisk värlskonspiration, att vi ska delas upp i raser och livsdugliga och icke livsdugliga. Som tror på världsdomination för den vita rasen. De tror på rasbiologi och blodsarvet. De tror på att den starke har rätt att härska över den svage. Den tror på Nietzsches idéer om övermänniskor och har även hämtat idéer från Platons verk. Men vad många inte vet är att Hitler och nazismen hämtade sitt tankegods från marxismen och plockade in idéerna om ras och nation istället för klasskamp. NRP:are var nazister 1986. Inte baseball-ligan.
Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen och ägnar oss åt MOP istället.
Vi kommer inte vidare och det blir fel forum för diskussionen.
Vad säger du om det?
On-topic: Vad tror du om min teori om en GM som var en föregångare till lasermannen som jag nämnde i en tidigare tråd.
En hobbynazist är en som tycker SS var häftigt ungefär som en del tycker Che Guevera var häftig.
De dras till de yttre attributen som står för makt. Om man redan dragits till polismakten av orsaker som makt och vapen är inte steget långt till att fascineras av SS, blanka stövlar, skräck etc.
En nazist är en person som på fullt allvar tror på en judisk värlskonspiration, att vi ska delas upp i raser och livsdugliga och icke livsdugliga. Som tror på världsdomination för den vita rasen. De tror på rasbiologi och blodsarvet. De tror på att den starke har rätt att härska över den svage. Den tror på Nietzsches idéer om övermänniskor och har även hämtat idéer från Platons verk. Men vad många inte vet är att Hitler och nazismen hämtade sitt tankegods från marxismen och plockade in idéerna om ras och nation istället för klasskamp. NRP:are var nazister 1986. Inte baseball-ligan.
Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen och ägnar oss åt MOP istället.
Vi kommer inte vidare och det blir fel forum för diskussionen.
Vad säger du om det?
On-topic: Vad tror du om min teori om en GM som var en föregångare till lasermannen som jag nämnde i en tidigare tråd.
Snicksnack, din definition är av vad som krävs för ett politiskt ställningstagande är på sin höjd kvasiakademisk. Det finns socialdemokrater som är rojalister trots att det går stick i stäv med vad som definierar en socialdemokrat enligt deras partiprogram.
Det fanns en rad socialdemokrater det främsta ex. Stellan Arvidsson som i mångt mycket låg närmare DDR än vad Lars Werner gjorde, men Stellan var SAP:are och LW VPK:are. Det är upp till var och en att definierar sig politiskt, sedan om det stämmer överens med din eller andras uppfattning om vad det innebär att vara Centerpartist eller Miljöpartist betyder inte ett skvatt.
Ditt resonemang om ideologier påminner om Gösta Ekman i denna minnesvärda sketch.
https://www.youtube.com/watch?v=_76uHtxLlM4
Furugroggarna och Lindholmarna var två falanger inom samma parti. Båda ansåg sig vara nazister men skiljde sig åt på så många punkter att det bildades två partier. Där sen den ena ansåg att den andra inte var riktiga nazister. Men som Deng Xiaoping sa "Det spelar ingen roll om katten är vit eller svart, så länge den fångar möss."