2015-01-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad vet du om vittnen eller ej då? Svara på frågor själv innan du gapar.

DAEN svarar inte på några frågor alls, bara att läsa de tidigare inläggen. Alla andra ska förklara sig och lägga fram bevis medan hen bara kan sitta och gapa och skrika om MGMs oskuld utan att lägga fram någonting.

Hen är dessutom expert på att förtala andra och dra slutsatser helt utan någon fakta som bas. Men Gud förbjude att någon annan gör så!
Till exempel vet DAEN att spekulationerna hade sett helt annorlunda ut om BO varit man och MGM kvinna. Snacka om att trycka ner kvinnor... Om en kvinna antas mördad måste det vara en olycka för att MGM råkar vara man. Om däremot en man antas mördad och en kvinna är MGM så ska det banne mig vara hätska diskussioner utan något ursäktande för kvinnan. Då kan det absolut inte vara tal om en olycka.

Nä, jag tröttnade på DAEN tidigt eftersom hens verklighet inte verkar vara densamma som de flesta andras.
Senast redigerad av Boobbo 2015-01-28 kl. 15:59.
Citera
2015-01-28, 15:53
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Observera att det fortfarande inte är någon som kommit med några indicier på att mannen mördat kvinnan.

Istället vänder ni er mot mig och säger att jag antingen är bekant med eller anhörig till den häktade, annars är jag själv mördaren.

Det tog alltså slut på argumenten?

Seså - säg nu då vad som objektivt pekar på att MANNEN mördat KVINNAN förutom det uppenbara att han är häktad.

Alltså: Nämn någon omständighet, bevis eller vittne som pekar på det.

Det har förkommit massor av spekulationer, men alla har runnit ut i sanden.

Som du vet har vi inte tillgång till förundersökningen, därmed kan vi inte rada upp bevis, vittnen etc. åt dig. Det vi har är vad vi har fått till oss via media, och eftersom misstankegraden har höjts idag så tyder det på någonting. Fallet är långt ifrån avslutat och klart, men spekulationer och gissningar hör fb:s vardag. På gott och ont, kanske.
Citera
2015-01-28, 15:54
Medlem
Citat:
Observera att det fortfarande inte är någon som kommit med några indicier på att mannen mördat kvinnan.

Istället vänder ni er mot mig och säger att jag antingen är bekant med eller anhörig till den häktade, annars är jag själv mördaren.

Det tog alltså slut på argumenten?

Seså - säg nu då vad som objektivt pekar på att MANNEN mördat KVINNAN förutom det uppenbara att han är häktad.

Alltså: Nämn någon omständighet, bevis eller vittne som pekar på det.

Det har förkommit massor av spekulationer, men alla har runnit ut i sanden.

Men är du blind på något sätt? Läs igenom hela tråden en gång till så kommer du att se att det VISST FINNS INDICIER. Jag med flera har svarat på din fråga ett flertal gånger i denna tråd och radat upp saker som pekar på att denna man KAN (vi säger inte 100% att han har) ha något med kvinnans död att göra. Men du verkar helt ha snöat in dig på din kamp mot "manshatare" och fortsätter att fråga om tänkbara indicier trots att folk har skrivit dem...
Citera
2015-01-28, 15:54
Medlem
Citat:
I det här fallet är kvinnan inte direkt SKJUTEN, eller hur? Sannolikheten talar FÖR att det är en olycka med överväldigande statistik.

Läskunnig nej.

Hur vet du att hon inte är skjuten? Ingen har påstått att hon inte är det, för ingen har sagt något om hur hon har dött. Vet du att hon inte är skjuten så stämmer det jag sa: Du är närstående eller möjligen polis.

Statistiken för att de som suttit häktade för mord, med förhöjd misstankegrad som Skäligen misstänkt är, är sannolikt mycket hög för att de faktiskt fälls som skyldiga.

Så vem som är läskunnig här undrar jag?
Citera
2015-01-28, 15:55
Medlem
Hur lång tid tar det innan obduktionen är klar? Kommer det finnas tillgängligt? Vilka handlingar kommer vara offentliga?
Citera
2015-01-28, 15:56
Medlem
Citat:
Det är exakt denna typ av idioti som jag vänder mig emot.

Vad säger statistiken för ifall en kvinna påträffas död? Ja, i de allra flesta fallen har hon dött en naturlig död.

Om hon inte gjort det är det i de allra flesta återstående fallen en OLYCKA som dödat kvinnan.

I en försvinnande liten del av tiotusentals dödsfall årligen är det fråga om mord, dråp eller vållande till annans död. I de fall det är det så är det mycket vanliga att det är mannen som gjort det.

I det här fallet är kvinnan inte direkt SKJUTEN, eller hur? Sannolikheten talar FÖR att det är en olycka med överväldigande statistik.

Läskunnig nej.

Källa på det? Eftersom du hänvisar till statistiken bör du ju kunna uppvisa sagda statistik och dela med dig till oss manshatare!
Citera
2015-01-28, 15:57
Medlem
Jag kanske bör tillägga:

Jag försvarar mannen eftersom inget framkommit som visar på att han har med det här att göra.

Ifall han har det, så är det förkastligt det han isåfall har gjort. Då är han värd ert skitsnack och hat.

Visar det sig vara så kommer jag naturligtvis bli bedrövad som försvarar honom.

Men tills dess att något annat framkommer än vad som gjort hittills tycker jag han kan vara värd en medmänniska.
Citera
2015-01-28, 15:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det finns en DAEN i nästan varje mordfallstråd här på FB. /just sayin.
Citera
2015-01-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Källa på det? Eftersom du hänvisar till statistiken bör du ju kunna uppvisa sagda statistik och dela med dig till oss manshatare!

http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/dodsorsaker
Citera
2015-01-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Så klart inte, det kanske är fel man som är häktad 😝smarto

Det var skrivet med humor. Var väl otydlig om detta. Sorry.

Vad vet vi om åklagaren? Är hon vass kvinna eller brukar hon förlora i rätten? Samma sak om advokaten?
Citera
2015-01-28, 16:08
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Jag försvarar mannen eftersom inget framkommit som visar på att han har med det här att göra.
Jo, uppenbarligen har det gjort det. Annars skulle han inte sitta häktad.
Citera
2015-01-28, 16:23
Medlem
Man ser en bra bild här hur vaken ser ut (bild 2/2): http://www.unt.se/sigtunabygden/polisnytt/1230-beslut-om-haktning-3572955.aspx

Det ser ut att vara två stycken, en triangelformad och en rund till vänster om den. Hur var vädret mellan fre-lör? Kan bryggan ha varit full av snö som på denna bild? Isf borde fotavtryck ha varit tydliga även då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in