2015-01-28, 15:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Jag skrev "Varsegod och berätta för mig nu EN ENDA SAK som tyder på att mannen mördat kvinnan."

Fick jag som svar någon ENDA liten sak som tyder på det förutom det uppenbara att mannen är häktad?

Nej, det fick jag inte. Varför?

Därför alla ni manshatande snillen härinne vet inte EN ENDA SAK som ni kan peka på som tyder på det.

En stor eloge till dig som kan svar på frågan:

Vad tyder på att denna MAN mördar denna KVINNA? Svar: Att ...

Tja en sak som tyder på mannens skuld är väl ditt; näst intill maniska, försvar av mannen i fråga. Samtidigt som du ljuger om saker såsom att det inte finns vittnen m.m. Saker ingen mer än utredarna känner till. Det räcker för mig.
Citera
2015-01-28, 15:28
Medlem
Citat:
Jag skrev "Varsegod och berätta för mig nu EN ENDA SAK som tyder på att mannen mördat kvinnan."

Fick jag som svar någon ENDA liten sak som tyder på det förutom det uppenbara att mannen är häktad?

Därför alla ni manshatande snillen härinne vet inte EN ENDA SAK som ni kan peka på som tyder på det.

Nu tillhör jag den lilla skaran som tyckte att vissa av dina inlägg faktiskt satte lite balans till alla andra inlägg men....

Vad tyder på att denna MAN mördar denna KVINNA? Svar: Att åklagaren kunde få mannen häktad på sannorlika skäl och att tingsrätten höll med henne. Detta tyder på att mannen har mördat kvinnan. Sen betyder inte det att han faktiskt gjorde det. Då får framtiden förhoppningsvis utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Det faktum att rätten väljer att gå med på att höja misstankegraden får dig inte att tro det minsta att de bakom lyckta dörrar har betydligt mer på fötterna än vad som nått hit?

Kan du svara på frågan. Ja, han är häktad. Men du vet ju inget INGET I N G E T som säger att han har mördat kvinnan.

Se så, säg som det är: "- Jag har själv ingen kunskap om något alls som indikerar att mannen märdat kvinnan, ändå sitter jag här och begår karaktärsmord på honom. Jag sover gott fast jag vet att hans barn sitter och läser det här nu. Anledningen till mitt beteende är att han är en man och jag är en manshatare."
Citera
Medlem
Heffis avatar
Citat:

Jag är långtifrån en manshatare! För mig räcker det med att tingsrätten begärt mannen häktad som skäligen misstänkt!
Senast redigerad av Heffi 2015-01-28 kl. 15:32.
Citera
2015-01-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Jag är långtifrån en manshatare! För mig räcker det ned att tingsrätten begärt mannen häktad som skäligen misstänkt!
Sannolika skäl väl?
Citera
2015-01-28, 15:32
Medlem
Citat:
Kan du svara på frågan. Ja, han är häktad. Men du vet ju inget INGET I N G E T som säger att han har mördat kvinnan.

Se så, säg som det är: "- Jag har själv ingen kunskap om något alls som indikerar att mannen märdat kvinnan, ändå sitter jag här och begår karaktärsmord på honom. Jag sover gott fast jag vet att hans barn sitter och läser det här nu. Anledningen till mitt beteende är att han är en man och jag är en manshatare."

Jag säger inget annat än vad media rapporterar om, vilket får mig att sova gott. Du själv försöker däremot baktala hela tingsrätten, som har hört mer än någon här har gjort. Hur kan du sova gott själv? Jag hatar knappast män.

Jag vet ungefär lika mycket som de flesta andra som skriver här. Du är en av ytterst få som försöker bortförklara trots att rätten hittar tillräckliga skäl att höja misstankegraden.
Citera
2015-01-28, 15:34
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Sannolika skäl väl?

Oppss....måste korrläsa bättre innan jag skickar svar.

Precis, sannolika skäl. Snäppet "värre" alltså!
Citera
2015-01-28, 15:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Vad vet du om vittnen eller ej då? Svara på frågor själv innan du gapar.
Citera
2015-01-28, 15:45
Medlem
Citat:
Jag skrev Varsegod och berätta för mig nu EN ENDA SAK som tyder på att mannen mördat kvinnan.

Jag vet INGENTING om det här fallet. Jag har inte läst tråden utan bara skummat en artikel i aftonhoran.
Dvs - jag vet inte vilka du argumenterar med.
Vad jag däremot vet är att STATISTIKEN talar för att om en kvinna påträffas död (och hon inte är 80 ) så är det VÄLDIGT OFTA EN MAN i hennes omedelbara närhet som är skyldig till vållande/dråp/mord.
Jag hatar varken mig själv eller andra män, däremot är jag läskunnig.
Citera
2015-01-28, 15:45
Medlem
Observera att det fortfarande inte är någon som kommit med några indicier på att mannen mördat kvinnan.

Istället vänder ni er mot mig och säger att jag antingen är bekant med eller anhörig till den häktade, annars är jag själv mördaren.

Det tog alltså slut på argumenten?

Seså - säg nu då vad som objektivt pekar på att MANNEN mördat KVINNAN förutom det uppenbara att han är häktad.

Alltså: Nämn någon omständighet, bevis eller vittne som pekar på det.

Det har förkommit massor av spekulationer, men alla har runnit ut i sanden.
Citera
2015-01-28, 15:49
Medlem
DAEN, varför använder du uttrycket "manshatare" hela tiden? Tror du att alla på denna tråd är kvinnor och feminister?!
Citera
2015-01-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Jag vet INGENTING om det här fallet. Jag har inte läst tråden utan bara skummat en artikel i aftonhoran.
Dvs - jag vet inte vilka du argumenterar med.
Vad jag däremot vet är att STATISTIKEN talar för att om en kvinna påträffas död (och hon inte är 80 ) så är det VÄLDIGT OFTA EN MAN i hennes omedelbara närhet som är skyldig till vållande/dråp/mord.
Jag hatar varken mig själv eller andra män, däremot är jag läskunnig.

Det är exakt denna typ av idioti som jag vänder mig emot.

Vad säger statistiken för ifall en kvinna påträffas död? Ja, i de allra flesta fallen har hon dött en naturlig död.

Om hon inte gjort det är det i de allra flesta återstående fallen en OLYCKA som dödat kvinnan.

I en försvinnande liten del av tiotusentals dödsfall årligen är det fråga om mord, dråp eller vållande till annans död. I de fall det är det så är det mycket vanliga att det är mannen som gjort det.

I det här fallet är kvinnan inte direkt SKJUTEN, eller hur? Sannolikheten talar FÖR att det är en olycka med överväldigande statistik.

Läskunnig nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in