2015-01-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Det kan nog ingen svara på vad läkaren beslutar, han kan ju fullt naturligt gå på provsvar och historik och inte en partners vittnesmål. Men om din snubbes mål är att få sub och han sen inte får det så lär han inte bli kvar länge på kliniken.

Den hjälp jag kan se är att han kör en avgiftning och sen behandlingshem/öppenvård men det kommer garanterat inte funka eftersom han själv inte vill sluta. Så enkelt är det det, du kan varken påverka eller hjälpa han på nått speciellt vis, han måste helhjärtat själv vilja sluta.

Det är ingen ide att ha nån större kontakt förens han försöker sluta på riktigt. Inte vill du väl sluta som alla de kvinnor i detta land med en alkoholiserad make de fått lida med genom de år som skulle blivit deras bästa?

Det finns många bra stödgrupper för alla medberoende, rekommenderar dom och att du läser på om begreppet!

Jag är faktiskt en kille. Och han vet att jag är ung och 18 år. Jag är naiv det vet jag. Han är 28. För honom är det precis som att sno godis från småbarn.

Innan han gick på avdelningen så tog han UP och han sa till mig att det visade negativt. Så jag fattar inte varför han ens fick subutex om det nu visade negativt. Kan nog vara det att han sa att han tar heroin dagligen vilket verkligen inte är sant och det vet jag.

Jag ska ringa läkaren och berätta vad jag tror det är som händer. Om hans nu subutex blir borttaget så får vi se hur länge han stannar kvar där. Själv tippar jag på 5 timmar max.

Han ringde faktiskt nyss och grät " hur kan du göra så här mot mig när jag äntligen får hjälp " Han sa att dem skulle trappa ner subutexen, först en hel, sen halv och det blir bara mindre och mindre. Men han svarar aldrig på min fråga när jag frågar honom varför han ens tar subutex om han inte tar heroin. Han svarar aldrig utan bara byter ämne.. Om nu hans UP visade positivt vilket han säger att det inte gjorde så har jag nog ingen chans, oavsett vad jag säger till läkaren..
Senast redigerad av madrassen 2015-01-03 kl. 22:45.
Citera
2015-01-03, 23:22
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Jag är faktiskt en kille. Och han vet att jag är ung och 18 år. Jag är naiv det vet jag. Han är 28. För honom är det precis som att sno godis från småbarn.

Jag ska ringa läkaren och berätta vad jag tror det är som händer. Om hans nu subutex blir borttaget så får vi se hur länge han stannar kvar där. Själv tippar jag på 5 timmar max.

Jodå är medveten om att du är en man men använde mig av ett exempel som de flesta känner igen oavsett sexuell läggning. En väg som leder till enorm lidande och misär och tid man aldrig någonsin får tillbaka oavsett . Livet som medberoende.

Ring inte läkaren. Det kommer tyvärr inte hjälpa någon. Beroende är klassat som en sjukdom. Sjukdomar ska behandlas av läkare. All energi du lägger på det är bara energi till spillo. Man får lägga band på sig även om man vill hjälpa till av hela sitt hjärta. Medberoende.

Kan det vara så att han får sub som en del av avgiftningen och inte är på väg att att skrivas in i programmet? I sådana fall så har han dom ju inte så länge till.

Avhåller mig som sagt relationstips men rent vetenskapligt och socialt så är du medberoende. Det är på många sätt en mycket pissigare sits än att vara missbrukare. Gör det inte värre för dig själv än vad det är.

Ta inte illa upp över tonen men du verkar vara, precis som du skriver, väldigt naiv och såhär är tyvärr verkligheten.

Lyckades klicka bort hela inlägget så ficks skriva om det från minnet
Citera
2015-01-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Jodå är medveten om att du är en man men använde mig av ett exempel som de flesta känner igen oavsett sexuell läggning. En väg som leder till enorm lidande och misär och tid man aldrig någonsin får tillbaka oavsett . Livet som medberoende.

Ring inte läkaren. Det kommer tyvärr inte hjälpa någon. Beroende är klassat som en sjukdom. Sjukdomar ska behandlas av läkare. All energi du lägger på det är bara energi till spillo. Man får lägga band på sig även om man vill hjälpa till av hela sitt hjärta. Medberoende.

Kan det vara så att han får sub som en del av avgiftningen och inte är på väg att att skrivas in i programmet? I sådana fall så har han dom ju inte så länge till.

Avhåller mig som sagt relationstips men rent vetenskapligt och socialt så är du medberoende. Det är på många sätt en mycket pissigare sits än att vara missbrukare. Gör det inte värre för dig själv än vad det är.

Ta inte illa upp över tonen men du verkar vara, precis som du skriver, väldigt naiv och såhär är tyvärr verkligheten.

Lyckades klicka bort hela inlägget så ficks skriva om det från minnet

Han berättade att jag överdriver och att jag förstör hans behandling, för subutexen kommer att trappas ned, alltså nu tar han en hel, sen en halv och sen bara mindre och mindre. Det jag inte förstår är varför han ljög att han tar heroin dagligen, var nog för att få subutexen men han säger att han var tvungen att överdriva lite annars hade han inte kommit in på avdelningen.

Han erkände också att han har tagit sin pappas (oxynorm) flera veckor innan och att han behöver detta trots att han inte tar heroin. Det jag har märkt är när jag sover med honom så rycker han till, precis som om något sticker till honom...Vet inte vad det är men det är läskigt...

Jag vill att han ska få rätt hjälp, men är subutexen rätt hjälp? Han ska ju vara där en vecka och hur stor är risken att han blir beroende och fortsätter när han släpps ut?
Citera
2015-01-04, 16:11
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Jag vill att han ska få rätt hjälp, men är subutexen rätt hjälp? Han ska ju vara där en vecka och hur stor är risken att han blir beroende och fortsätter när han släpps ut?

Han är redan beroende. Risken att han fortsätter är 99,9888%
Du är så naiv att man blir förundrad. "Men han sa ju att det var negativt."
Din pojkvän har varit fullt aktiv på senare tid även om han "bara" tagit oxynorm spelar ingen större roll (uppenbarligen var han positiv på H när han lades in).
Din pojkvän måste kapitulera helt inför sitt beroende , vara beredd att bli helt ärlig och sätta igång ett jättearbete för att börja tillfriskna.
Allt du skriver säger att han inte är där nu.
Allt du skriver skriker att du är medberoende. Som medberoende hjälper du honom att ta livet av sig. Läs den sista meningen igen.
Googla medberoende. Det finns garanterat forum och Facebook-grupper där du kan få bättre hjälp än här.
Citera
2015-01-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ingen som kan hjälpa mig eller ge mig tips??

Känns som om du fått tillräckligt med tips, men du är väl som alla brukare att du slår dövörat till och vägrar att lyssna.

Sorry om jag låter hård, men du verkar veta svaret men vill inte ta in det.
Citera
2015-01-04, 17:37
Medlem
habilgerbils avatar
madrassen, fina du. Jag vill hävda att din pojkvän stannar i garderoben inför sin mamma enbart för att ha kontroll över er. Hon vet inte att du existerar och har således ingen insyn i hans tillvaro med dig och vilka lögner han drar för dig, och du har ingen kontakt med henne och får bara hans skräddarsydda version av deras relation. Han kan säga vad som helst om sin mamma och hennes stöd i hans tillfrisknande till dig, du kan inte kolla med henne vad som stämmer. Han förlitar sig på att det avståndet mellan dig och mamma ska förbli för att han räknar med att du inte ska outa honom.

Jag vet, det är jävligt känsligt att tvinga folk ur garderoben om de inte är redo (han kanske inte ens är i garderoben, hon kanske vet att han är gay men inte att han har dig, tänk på det) men det är också rimligt att som partner kräva öppenhet om förhållandet ska fortsätta. Du behöver transparens om du nånsin ska kunna känna dig trygg med honom och har rätt att be om det. Antingen presenterar han dig för sin mamma eller också är det slut.

Vad gäller subutexen och det andra, han verkar ju inte vilja sluta. Han är beredd att talk the talk men inte walk the walk. Missbrukare är fantastiska manipulatörer och det är inte bara anhöriga med känslor investerade som går på det, även vårdare och sociala instanser låter sig luras. Jag har själv varit på båda sidor, dvs både missbrukare och medberoende. Ingen är sitt bästa jag under sådana omständigheter. Det är svårt att ge konkreta råd som inte är smärtsamma att höra. Men som många redan påpekat verkar du vara oerhört naiv i allt detta, det betyder inte att du är dum men du behöver verkligen fråga dig själv hur mycket energi du vill låta denna relationen ta. Du som är så ung ska inte låta detta färga hela din framtid. Är han värd det? När jag var arton och kär trodde jag att världen skulle gå under utan hen, med ett decenniums perspektiv kan jag bara säga att så var det inte.
Citera
2015-01-04, 21:11
Medlem
Som alla säger. Han är en missbrukare och kommer ljuga.
Lämna honom innan idioten gör dig gravid eller något. Han kommer inte sluta såra dig. Jag har varit honom och dina ord har ingen makt gentemot drogerna, det kommer alltid vara prio #1 även om han inte vet det själv/vill erkänna det.

Angående "blocken" så kan man operera in någonting som utsöndrar någonting som gör att man blir immun mot alkohol och/eller opiater. Vet att musikern Pete Dorothy gjorde det någon gång ,hehe.

Du måste lämna honom. Om ett år kommer du se tillbaka på den dagen du äntligen blev fri från en missbrukare.
Citera
2015-01-08, 02:32
Medlem
NSOs avatar
Trådrubrik justerad med hänvisning till regel 0.01:
Är detta bara en bluff? --> Partner med narkotikamissbruk på avgiftning: Är detta bara en bluff?
/Moderator
Citera
2015-01-08, 02:44
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Uppenbara lögner från en person fast i ett beroende, tyvärr.

EDIT: Efter att ha läst igenom tråden så vill jag bara tipsa dig om att hitta någon annan.
Du är 18 år och har hela livet framför dig, han är 28 och har i princip redan sumpat sitt. Vet inte hur länge ni har varit tillsammans men låt honom inte stjäla mer tid från dig, du är bara ung en gång. Märker du inte hur mycket han drar ner dig? Din tid är dyrbar, alldeles för värdefull för att slösa på ett svin som honom, det kommer aldrig att fungera i längden.

Lycka till...
Senast redigerad av EddieMeduzaRagger 2015-01-08 kl. 03:02.
Citera
2015-01-08, 13:15
Medlem
Spliffmeisters avatar
Du har tyvärr blivit för bakom ljuset, allt är lögner..

"Hittade en bränd foliebit i fickan" då sa han att han hade fått återfall på hasch. Jösses.. han har rökt heroin gumman, det är det enda man gör på folie nämligen.

Skulle norska polisen tagit hans 5 g heroin och förstört det och låtit han sova i arresten?

5 gram heroin innebär fängelse DIREKT.

Bara lämna honom, byt nummer , vänd han ryggen och hör aldrig av dig eller låt han komma i kontakt med dig. Han är till råttorna redan.. Tyvärr
Senast redigerad av Spliffmeister 2015-01-08 kl. 13:21.
Citera
2015-01-08, 14:34
Bannlyst
Du är tillsammans med en heroinist! Inga tvivel tyvärr... allt talar för det..
Känner igen dom flesta lögnerna han dragit...
TEX
Man tappar INTE 10 gram heroin! Man knarkar DIREKT man har köpt grejerna.
Bränd foliebit = heroin, inte hasch!
Man får INTE sub om man ljuger att man har tagit heroin, det krävs TYDLIGA abstinenssymptom för att få det!
Det finns ingen block som man dör av om man tar återfall! Det som finns, i bla England, är en metod där man opererar in en dosa med Naltrexon under huden. Det minskar suget, men man dör absolut inte om man tar heroin, det som händer är att man inte får full effekt av heroinet. Men fr'mst är det till för att minska suget att ta!
Citera
2015-01-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Du har tyvärr blivit för bakom ljuset, allt är lögner..

"Hittade en bränd foliebit i fickan" då sa han att han hade fått återfall på hasch. Jösses.. han har rökt heroin gumman, det är det enda man gör på folie nämligen.

Skulle norska polisen tagit hans 5 g heroin och förstört det och låtit han sova i arresten?

5 gram heroin innebär fängelse DIREKT.

Bara lämna honom, byt nummer , vänd han ryggen och hör aldrig av dig eller låt han komma i kontakt med dig. Han är till råttorna redan.. Tyvärr

Han sa att det var hasch eftersom han inte hade tillräckligt med tobak. Och han berättade att han använde en flaska.

Han tappade bort 5g heroin i en taxi, de andra 5g blev han fast med i tullen. Han fick sova sen i arresten och nu väntas rättegång. Han kom hem med papper från polisen... Om jag ringer dem, får dem lov och säga vad han åkte dit för?

Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Du är tillsammans med en heroinist! Inga tvivel tyvärr... allt talar för det..
Känner igen dom flesta lögnerna han dragit...
TEX
Man tappar INTE 10 gram heroin! Man knarkar DIREKT man har köpt grejerna.
Bränd foliebit = heroin, inte hasch!
Man får INTE sub om man ljuger att man har tagit heroin, det krävs TYDLIGA abstinenssymptom för att få det!
Det finns ingen block som man dör av om man tar återfall! Det som finns, i bla England, är en metod där man opererar in en dosa med Naltrexon under huden. Det minskar suget, men man dör absolut inte om man tar heroin, det som händer är att man inte får full effekt av heroinet. Men fr'mst är det till för att minska suget att ta!

Varför tror ni att det är heroin? Är det bara för folien var sönderbränd? Har hört att man kan röka hasch på folie.

Det där med sub så har har berättat att han tog Xanor innnan bara för att bli inlagd. Nu är han ju ute och han har en sån kontroll behov ...

Jag träffade en tjejkompis igår som jag har lyckats behålla, vi var ute och fika och han blev så galen. "Nu kan du få en avsugning och hon är din bästa backup" sa han. Senare gick jag och hon till polishuset eftersom hon skulle ta ut sitt pass och han ringde som en galning "ta en kölapp och ge polis kvinnan i receptionen telefonen så jag får prata med henne annars är det slut" jag gjorde som han sa men han var inte nöjd där heller. Han sa att framöver får jag bara vara ute 1 timma utan honom.... :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in