Citat:
Ursprungligen postat av
V-rock
Det kan nog ingen svara på vad läkaren beslutar, han kan ju fullt naturligt gå på provsvar och historik och inte en partners vittnesmål. Men om din snubbes mål är att få sub och han sen inte får det så lär han inte bli kvar länge på kliniken.
Den hjälp jag kan se är att han kör en avgiftning och sen behandlingshem/öppenvård men det kommer garanterat inte funka eftersom han själv inte vill sluta. Så enkelt är det det, du kan varken påverka eller hjälpa han på nått speciellt vis, han måste helhjärtat själv vilja sluta.
Det är ingen ide att ha nån större kontakt förens han försöker sluta på riktigt. Inte vill du väl sluta som alla de kvinnor i detta land med en alkoholiserad make de fått lida med genom de år som skulle blivit deras bästa?
Det finns många bra stödgrupper för alla medberoende, rekommenderar dom och att du läser på om begreppet!
Jag är faktiskt en kille. Och han vet att jag är ung och 18 år. Jag är naiv det vet jag. Han är 28. För honom är det precis som att sno godis från småbarn.
Innan han gick på avdelningen så tog han UP och han sa till mig att det visade negativt. Så jag fattar inte varför han ens fick subutex om det nu visade negativt. Kan nog vara det att han sa att han tar heroin dagligen vilket verkligen inte är sant och det vet jag.
Jag ska ringa läkaren och berätta vad jag tror det är som händer. Om hans nu subutex blir borttaget så får vi se hur länge han stannar kvar där. Själv tippar jag på 5 timmar max.
Han ringde faktiskt nyss och grät " hur kan du göra så här mot mig när jag äntligen får hjälp " Han sa att dem skulle trappa ner subutexen, först en hel, sen halv och det blir bara mindre och mindre. Men han svarar aldrig på min fråga när jag frågar honom varför han ens tar subutex om han inte tar heroin. Han svarar aldrig utan bara byter ämne..

Om nu hans UP visade positivt vilket han säger att det inte gjorde så har jag nog ingen chans, oavsett vad jag säger till läkaren..