Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Misstänker att det är vanligt med dylik empatibrist hos vänsterfolk. Det är iallafall vad jag ofta har sett. Denna empatilöshet är också orsaken till att vänsterfolk sällan kommer speciellt långt.
Speciellt det fetstilta ovan visar nog på att du själv aldrig har befunnit dig i arbetslöshet, utan sannolikt är en aningslös tonåring med naiva vänstersympatier. Det är nämligen sällan "fysiskt ansträngande" arbete som gör att en person blir utmattad. Ej heller det exakta antalet arbetade timmar per vecka. Det handlar om helheten, om personen i fråga har kontroll över sin situation. Speciellt hatet mot Åkesson, under 10 års tid, från i stort sett hela etablissemanget lär ha varit tungt att ta. Därmed inte sagt att alla i hans situation skulle blir utbränd av det, men det är som sagt personligt.
Jimmie Åkesson har knappast fått utstå någon större häxjakt på sig själv personligen utan det är mer än oftast hans partimedlemmar som tagit störst stryk, främst då Ekeroth, Petzäll, Söder, Almqvist osv. Nu när han tar ledighet för utmattning visar han alla i Sverige att vänstermedia vann över honom, de kom åt honom, de lyckades bryta ner honom. Har aldrig hört talas om någon ledare någonstans i världen som tagit ledigt på grund av psykisk utmattning. Synd för SD att Åkesson är den enda med en halv hjärna när det kommer till politik och att de inte kommer hitta någon som ens kan mäta sig med honom, för finns det borde de snabbt byta ut honom.
Förstår för övrigt inte vad för poäng du försöker få fram när du säger att jag aldrig varit arbetslös.
Sedan vill jag även att ni SD följare skall förstå att bara för att man inte suger SDs kuk så betyder det inte per automatik att man är någon "vänstermänniska".