Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskMuslimah
Tja, det här blir det sista jag skriver till dig. Jag tycker inte du tillfört debatten något, så jag lägger dig på min ignoreralista.
Åter till Topic. Orsaken till att Putler inte kom till ceremonin var givetvis att han inte ville stöta sig med alla sina vänner ibland extremhögern i Europa.
(nedan följer en liten utvikning med sedan återkommer jag till topics igen)
Nu är dock inte alla högerextremister genuint onda i praktiken. I farans stund så har det visat sig att t.ex. Ukrainska högerextremister först och främst är nationalister och patrioter. Vad gäller de svenska högerextremisterna så är splittringen total. "Svenskarnas" parti är djupt splittrat i frågan om Ryssland. Ena häften ser Putler som just den nya Führer som han är - för de enfaldiga. Den andra hälften verkar vara mera nationalister och ser faran med ett expansivt Ryssland. Skulle bara dessa lägga av med det infantila judetjafset och inse att sk "ras"blandning är en icke fråga, (då ras, hur som helst, är omöjlig att avgränsa och nästan helt handlar om exteriör och inte intrigör), och istället inse att det är kultur som är det viktigaste, varvid vår moderna/postmoderna kultur är världens främsta. Men det är just för att den är den främsta kulturen som gör den så stark och anpassningsbar. Vi kan anpassa oss till vilken kultur som helst, (utom möjligtvis den japanska när det kommer till modernitet). Ingen av de andra kulturerna, (inklusive de övriga nordiska länderna) kan, däremot, undgå att påverkas av vår kultur, vare sig de, i stort, vill det eller inte. Så vår kultur kan omöjligt gå under p.g.a. invandring.
http://www.worldvaluessurvey.org/images/Inglehart_Values_Map2_svg.png
(Jo, nazister kan göra nytta ibland, så fick jag nys på denna karta, som jag använt otaliga gånger, genom en nazist som jag diskuterade med på flashback, ("Lantbruk"), och nazister kan även göra nytta på annat vis som det visar sig nedan.)
Åter till topic:
Min utvikning hade som syfte att ge lite bakgrund till att jag gillar att få superaktuella lägesrapporter av den svenska högerextremisten, men nationalisten, "M. Skillt" i denna tråd och även i en högerextrem tråd på flashback. Jag delar han syn att "faller Ukraina så kommer Putler så småningom att göra Sverige till sitt offer". Intressant var också att, enligt Skillt, Tjetjenierna tydligen beter sig maximalt rått vilken sida de än strider på i Ukraina, det borde väl glädja dig "SvenskMuslimah". Vi vet i alla fall hur de radikaliserade islamister beter sig i Syrien.
Jag skull dock
bestämt avråda "Skillt" ifrån att åka till Syrien och strida på Assads sida. Den diktatorn är nämligen så nära allierad med Ryssland att han, utan tveka, hellre skulle gå miste och en duglig militär än att stöta sig med Putler. Skillt skulle utan tvekan bli utlämnad till Ryssland och därefter bli torterad och avrättad, speciellt då ryssarna erbjuder ett mycket högt pris på hans skalle då hans förband, i strid, dödade 80-talet VDV soldater.
Sedan kan konstateras att t.o.m. Vitryssland nu valt att omdefiniera begreppet "invasion" på grund av Putlers framfart i Ukraina med sin hybridkrigföring.
http://euromaidanpress.com/2015/01/26/putins-hybrid-war-prompts-belarus-to-redefine-invasion/
Vi får väl se om Putler blir lite för magstark även för den "gamla vanliga" diktatorn Lukasjenko.