2014-12-12, 15:33
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Nästan så någon borde göra en likvärdig sida men med hälften av annonskostnaden.

Det största problemet är att det kommer att bli många miljoner i kostnader för att starta upp en sådan sajt. Tänker då på kostnaden för att göra reklam för sajten i all media. Den som tar en sådan kostnad vill förmodligen ha avkastning på sin investering.
Citera
2014-12-13, 20:36
Medlem
zorb89s avatar
Sålt 7st bilar via mina uppgifter iår.

Visste inte den här regeln så uppskattar källhänvisning.
Citera
2014-12-13, 23:27
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Sålt 7st bilar via mina uppgifter iår.
Visste inte den här regeln så uppskattar källhänvisning.

Läs igenom hela tråden.
Detta står ingenstans på Blockets regler utan du får helt enkelt ett käckt mail från dem när bil #6 ska försöka säljas.

Sen kan det ju vara så att om man är "dum" nog att klicka i att "jag har sålt varan på Blocket" när man tar bort annonser så läggs det till en siffra på ditt konto/mailadress/telefonnummer eller hur dom nu har lagt upp det hela och därmed så varnar systemet när man kommer till bil #6.

Men är det så att man har tagit bort regeln (dom kanske också läser FB!) så skulle jag vilja få detta bekräftat på nåt sätt av någon här. För dom lär inte höra av sig till mig som började tjafsa om detta.
Citera
2014-12-15, 13:55
Avslutad
Bajsblocket , har själv bojkottat den oseriösa skiten i ett par år nu, man kan bara hoppas att fler gör det också, finns ju fler alternativ.
Citera
2014-12-15, 14:45
Medlem
audaspexxs avatar
Jag föredrar att köpa bil från forum inriktade på ett visst märke.

Köpte en Citroën XM, tidig modell, i mycket fint skick från en entusiast, fullt fungerande och har även "förbättringar" som t.ex. kopparrör istället för stålrör till hydraliken, ett tips från samma forum.

Folk gillar att ta ut överpris på Blocket. "Det kostar ju att lägga upp en annons så jag ska fanemej få ut 30% mer än vad bilen är värd!"-logik

Men ja, Blocket är ingen höjdare, fast i mitt tycke, det är mer Blockets kunder som förstär rather than Blocket själva. Vissa av deras regler är dock questionable...
Citera
2015-01-27, 09:02
Medlem
Har de tagit bort att man inte får sälja mer än fem bilar?
Det är nog tyvärr inte det enda man inte får sälja mer än en av, har själv fyra cyklar ute och skulle lägga ut en femte. Annonsen godkänns inte och pengarna behåller dem eftersom du inte kan använda den mindre krediten och bara betala mellanskillnaden för en ny FÖRETAGSANNONS , man gör även likadant om du har haft en cykel ute och förnyat annonsen några ggr eftersom varje tillfälle räknas som en ny cykel. Vid kontakt så säger de bara att det är så företagare gör , du är ett företag och därför skall också konsumentköplagen gälla. Sen vill man kunna skryta med att varan säljs snabbt på blocket.
Citera
2015-01-27, 09:42
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Har de tagit bort att man inte får sälja mer än fem bilar?
Det är nog tyvärr inte det enda man inte får sälja mer än en av, har själv fyra cyklar ute och skulle lägga ut en femte. Annonsen godkänns inte och pengarna behåller dem eftersom du inte kan använda den mindre krediten och bara betala mellanskillnaden för en ny FÖRETAGSANNONS , man gör även likadant om du har haft en cykel ute och förnyat annonsen några ggr eftersom varje tillfälle räknas som en ny cykel. Vid kontakt så säger de bara att det är så företagare gör , du är ett företag och därför skall också konsumentköplagen gälla. Sen vill man kunna skryta med att varan säljs snabbt på blocket.

Det var det jävligaste! Hur ska vi få stopp på dessa idioter??
Citera
2015-01-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Att blocket är några jävla rövhål är inget nytt. Hoppas att detta sprider sig stort. Senast jag sålde en bil la jag ut den på en gratissite och fick den såld. Kommer inte ihåg hur mycket extra blocket skulle ha för mer än en bild men det var helt åt helvete för dyrt Bojkotta skiten och använd adblock om ni besöker dom ändå.
Finns väl juridiska anledningar.
Citera
2015-01-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Det var det jävligaste! Hur ska vi få stopp på dessa idioter??
Epitetet ni ger Blocket skall man vara sparsam med, deras regler är knappast heller satta av någon med detta epitet, snarare är nog varje detalj väl genomtänkt för att ge bästa funktion och självfallet även generera åstundade intäkter till företaget. Då det kan misstänkas att det i förhållande till antalet annonser är mycket få som berörs är det dessutom en begränsning som endast påverkar den relativt lilla grupp som säljer fler än fem bilar på årsbasis.
Vad som kanske mer är ett problem är att de nästan fått monopol på framförallt bilannonser, men även annan begagnadförsäljning. Kan dock inte se att detta inträffat genom några tveksamma metoder, det är snarare effektiv marknadsföring och något av turen att ha börjat i "rätt tid". Under flera år var ju annonser på Blocket för privatpersoner gratis, de hade i grunden ett liknande upplägg som Gula Tidningen på sin tid.
Citera
2015-01-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerLoffe
Bajsblocket , har själv bojkottat den oseriösa skiten i ett par år nu, man kan bara hoppas att fler gör det också, finns ju fler alternativ.
Det förefaller som om ni har en tämligen egen definition av "oseriösa" företag. Med ert språkbruk kan det däremot med fog hävdas att ert inlägg inte tillhör de seriösa.
Citera
2015-01-27, 11:18
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det förefaller som om ni har en tämligen egen definition av "oseriösa" företag. Med ert språkbruk kan det däremot med fog hävdas att ert inlägg inte tillhör de seriösa.

Du får ingen högre respekt från mig för att du skriver som en byråkrat.
På ren svenska: Blockets fasoner suger. Mycket vill ha mer. Visserligen så sätter dom sina egna regler och det är upp till var och en att annonsera där men när det går så långt att folk blir förbannade över rena dumheter så tappar dom mark och när dom, som i bilannonsernas fall, försöker leka Skattemyndighet så blir det bara patetiskt och nu försöker dom göra samma påhopp på andra varor.

Fy f-n!
Citera
2015-01-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Epitetet ni ger Blocket skall man vara sparsam med, deras regler är knappast heller satta av någon med detta epitet, snarare är nog varje detalj väl genomtänkt för att ge bästa funktion och självfallet även generera åstundade intäkter till företaget. Då det kan misstänkas att det i förhållande till antalet annonser är mycket få som berörs är det dessutom en begränsning som endast påverkar den relativt lilla grupp som säljer fler än fem bilar på årsbasis.
Vad som kanske mer är ett problem är att de nästan fått monopol på framförallt bilannonser, men även annan begagnadförsäljning. Kan dock inte se att detta inträffat genom några tveksamma metoder, det är snarare effektiv marknadsföring och något av turen att ha börjat i "rätt tid". Under flera år var ju annonser på Blocket för privatpersoner gratis, de hade i grunden ett liknande upplägg som Gula Tidningen på sin tid.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg , det är inte bara bilar det gäller. Du kan i värsta fall bli stoppad för att du har en vara liggandes över ett års tid citat "därför det är bara företag som beter sig så"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in