Telefonen uppdaterade till lollipop 5.0.1 över natten och nu har fejkbiljett tyvärr slutat fungera. Är det någon som har koll på vad jag ska göra för att få det att fungera igen?
Måste jag roota telefonen på nytt?
Vill förresten tacka utvecklarna så mycket som gör detta på sin fritid utan att få betalt. Har sparat massvis med pengar. Skulle gärna donera en slant ifall det finns möjlighet.
Edit: gick bara in på appops och gav fejkbiljett tillstånd att skriva SMS igen så funkade det galant.
Kan du ge mer information om hur nya biljettsystemet fungerar. Gärna med länkar till ULs hemsida, APK för biljettapp, bilder beskrivningar av hur nya biljetterna ser ut och fungerar osv osv.
Vi kommer göra vårt bästa för att fortsätta stödja de olika städerna. Tyvärr så arbetar vi allt för ofta på väldigt knapphändig information. Dessutom gör vi detta på vår egen fritid utan någon annan ersättning än era klagomål i forumtråden...
Det fungerar så att du måste först regga ett kontokort samt ett lösenord för att köpa biljett. Efter det väljer du en resa mellan tex. Uppsala - Västerås och klickar på köp.
Jag har skickat en DMCA complaint nu. Får se om programmet försvinner.
Jag käkar upp min dator ifall google orkar lyfta fingret för det här. Du får mejla "utvecklaren" och be honom att ta bort appen, eller erbjuda den gratis med cred till er riktiga utvecklare. Men det är vad jag tycker.
Jag käkar upp min dator ifall google orkar lyfta fingret för det här. Du får mejla "utvecklaren" och be honom att ta bort appen, eller erbjuda den gratis med cred till er riktiga utvecklare. Men det är vad jag tycker.
Det blir troligen mycket snabbare om någon talar om för SL, så att de trycker på Google.
Det fungerar så att du måste först regga ett kontokort samt ett lösenord för att köpa biljett. Efter det väljer du en resa mellan tex. Uppsala - Västerås och klickar på köp.
Perfekt! Så länge de inte inför direktuppkopplade läsare så ska detdär inte vara något problem.
Ser ut som det är samma utvecklare av appen som till SL.
YouTube it!
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
NU har Google tagit bort Fejk-SMS från sin Playsida!
"We're sorry, the requested URL was not found on this server."
Hello,
Thanks for reaching out to us.
In accordance with the Digital Millennium Copyright Act, we have completed processing your infringement notice. We are in the process of disabling access to the content in question at the following URL(s):
Om det är nåt annat som man behöver veta om hur den nya UL-appen används så säg till så kanske jag eller nån annan kan försöka bidra med info
Om du har möjlighet så är jag väldigt nyfiken på vad som "står" i QR-koden. Skicka gärna en skärmdump på en biljett till mig. Så ska jag se om det är en vanlig QR-kod eller om den är hemmasnickrad.
Om du inte vill lämna ut den informationen så snälla prova läs QR-koden själv och berätta om det är en AOEX-kod eller om det står samma sak i den som bokstavskoden längst ner i biljetten.
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Perfekt! Så länge de inte inför direktuppkopplade läsare så ska detdär inte vara något problem.
Ser ut som det är samma utvecklare av appen som till SL.