Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Hallå allihopa!
Som rubriker lyder så har jag haft en fundering en längre tid, om varför jag inte blir "hög" längre på cannabis längre.
Lite info. Jag har rökt cb sedan november 2013 ungefär, och då rökte jag inte mer än en joint, med cirka 0,3-0,4 i max 2 gånger i månaden, därefter uppehåll innan nästa "lilla puff". Det var då man var väldigt diskret och försiktig, det var ju ändå en helt ny sak i mitt liv jag fått uppleva bortsett från alkoholen som inte ens kom i närheten av effekt.
Jag minns hur det var att vara bränd innan, jag fick liksom sjuka skrattattacker och munchies, känslor av eufori, hundratals tankar som snurrar i huvudet och ja.. Ni känner igen det
Nu liksom, så känner jag ingenting av det som folk säger att cannabis gör för dem. Jag känner mig liksom inte alls hög eller bränd, jag känner mig mer "normal". Är det pga man rökt för mycket eller är det kvaliten som är den avgörande faktorn?
Exempel: Låt oss säga att du helt plötsligt en dag springer 5 km. Du har aldrig gjort det förut. Efteråt är du helt slut, får muskelvärk osv. Du väntar en vecka. Springer 5 km. Lika jobbigt som förut. Men nu börjar du så småningom springa 5 km två gånger i veckan. Det börjar inte bli lika jobbigt. Tillslut kan du springa 5 km varje dag och det är inte jobbigt överhuvudtaget, du får ingen muskelvärk längre och det går snabbare och snabbare. Jäklar du kanske till och med börjar springa 1 mil istället för 5 km, inga problem. Det har alltså blivit normalt för din kropp och den har vant sig vid att springa varje dag. Coolt, precis samma sak har hänt med cannabis. Rök inte något på sex månader och återkom sen med en rapport om hur du känner dig efter en joint då.