2015-01-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en US på Södertörns Högskola. Det finns fler US i landet, bl.a. en i Farsta och en i Stockholm, båda på lämpligare pendelavstånd till högskolan. Varför tror du att US på högskolan är "vår" US?

Det finns flera US på ratsit, men tydligen bara en som stavar sitt efternamn med ett H i. Då kanske det stämmer att han jobbar på Södertörns högskola?
Citera
2015-01-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var ser du det? Jag ser bara att han studerat vid Uppsala universitet.
Citat:
Har studerat vid Uppsala University
Tidigare: Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL
Citera
2015-01-27, 00:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Är du säker? På solid.se står han som enskild näringsidkare.

Det är bara han som stavar efternamnet med "h".
Citera
2015-01-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Ja jag har sett det nu. Se tidigare inlägg av mig.
Citera
2015-01-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros

Ja, det är hans utbildning. Men var på Facebook står hans arbetsplats?
Citera
2015-01-27, 00:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har haft kollegor som stavat sitt namn annorlunda än prästbetyget. Lite mer får du komma med om du ska övertyga.
Citera
2015-01-27, 00:38
Medlem
På bilden på hans facebook så kan jag ju tycka att jag inte tänker akademiker precis när jag ser honom eller när jag läser vad han skrivit. Men det är ju min högst personliga känsla av hans sida. Den är ju sparsam så kanske man inte kan dra några slutsatser av den.
Citera
2015-01-27, 00:38
Medlem
Citat:
Jag har haft kollegor som stavat sitt namn annorlunda än prästbetyget. Lite mer får du komma med om du ska övertyga.

Yrket på MGM är alltså fortsatt ett mysterium.
Citera
2015-01-27, 00:40
Bannlyst
Citat:
På bilden på hans facebook så kan jag ju tycka att jag inte tänker akademiker precis när jag ser honom eller när jag läser vad han skrivit. Men det är ju min högst personliga känsla av hans sida. Den är ju sparsam så kanske man inte kan dra några slutsatser av den.

Vad är det med bilden på hans facebook som gör att du inte tänker akademiker? Hur fasiken kan man se om någon är akademiker/inte akademiker? Vi akademiker är vanliga människor vi med...
Citera
2015-01-27, 00:44
Medlem
Citat:
Yrket på MGM är alltså fortsatt ett mysterium.

När jag googlade runt lite så läste jag någonstans att han är enskild näringsidkare inom bl a byggbranschen. Orkar inte leta citat... Men inte samma person som på Södertörn gissar jag?
Citera
2015-01-27, 00:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Fast han gör ju inte det - vilket du kan se på Facebook bl a.
Citera
2015-01-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Vad är det med bilden på hans facebook som gör att du inte tänker akademiker? Hur fasiken kan man se om någon är akademiker/inte akademiker? Vi akademiker är vanliga människor vi med...

Jag jag är vanlig människa jag också eftersom jag också är akademiker. Bara en känsla jag fick, inget man behöver dra för höga växlar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in