2015-01-26, 17:12
Bannlyst
Varför har hon väntat 6 veckor att posta besökan? Han har ju enligt tråden skrivit på i början av december. Ingen aning om han gjort detta? ligger grymt tryck på obduktionsläkaren. Vad han kommer fram till kommer avgöra detta.
Citera
2015-01-26, 17:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag tror faktiskt det är en ren slump, jag kan inte se något scenario där datum för brevpostningen har någonting med det eventuella mordet att göra.

Om man ser från mannens synvinkel så borde ju han föredragit att inte posta brevet även om han mördat henne eller tänkte göra det på grund av arvsrätten.

Det är dock möjligt att dom började bråka i samband med att skilsmässopappren skrevs på och att det slutade med mord.
Han kan ju ha haft ansökan hos sig och valt att inte posta den - hennes besök där kanske handlade om att hämta ansökan och posta den .. därmed blir skilsmässoansökan konkret - han kan inte förhala längre...

Så visst kan det hänga ihop - var den utlösande faktorn.
Citera
2015-01-26, 17:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Varför har hon väntat 6 veckor att posta besökan? Han har ju enligt tråden skrivit på i början av december. Ingen aning om han gjort detta? ligger grymt tryck på obduktionsläkaren. Vad han kommer fram till kommer avgöra detta.
Var framgår det att det är HON som hållit på ansökan?
Citera
2015-01-26, 17:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Kan också varit den utlösande faktorn.
Ja, jag kan tänka mig att just postandet och eventuella diskussioner runt det varit den utlösande faktorn ...

Det skulle ju också kunna vara så att han postat ansökan och att hon då valt att ta livet av sig .. men givet valet av plats samt att hon skall ha talat med väninnan när hon befann sig på platsen med mgm och känt oro inför hans uppträdande så känns det ju mindre sannolikt.
Citera
2015-01-26, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var framgår det att det är HON som hållit på ansökan?

Av egen erfarenhet vet jag att den som är drivande till en skillsmässa även är den som är drivande rörande pappersarbetet.
Citera
2015-01-26, 17:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Av egen erfarenhet vet jag att den som är drivande till en skillsmässa även är den som är drivande rörande pappersarbetet.
Ja, om han haft papperna hos sig och inte postat dem som avtalat och hon måste åka tid hämta dem och lägga dem på lådan så är hon den drivande faktiskt ...

Dock - dina erfarenheter är inte sanna för alla andra ... Du vet alltså inte hur detta par förfarit med papperna eller varför det dröjt.
Citera
2015-01-26, 17:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ja, om han haft papperna hos sig och inte postat dem som avtalat och hon måste åka tid hämta dem och lägga dem på lådan så är hon den drivande faktiskt ...

Dock - dina erfarenheter är inte sanna för alla andra ... Du vet alltså inte hur detta par förfarit med papperna eller varför det dröjt.

Finns det någon postlåda i området där han eller hon kunnat posta brevet? Kanske hon postade i lådan och sen gick promenad ned till sjön för att lugna ner sig lite.

Eftersom det var is när hon försvann så låter det lite långsökt att maken skulle mördat henne på isen eller flyttat henne dit och sen hackat hål i isen för att få att det se ut som en olycka. Om man hackat på isen så bör det finnas spår av det.
Citera
2015-01-26, 17:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

US har haft alla papper och post hos sig, även TS:s, då hon fortfarande var skriven på adressen.
Kan tänka mig att hon skrivit på, men han vägrat/avvaktat/velat förhandla och dragit ut på tiden för..
..som jag skrivit innan, påbörjas bodelning och det inbegriper huset med pool.
Citera
2015-01-26, 17:43
Bannlyst
Citat:

Självklart har hon haft papprena. Finns inte en kvinna i sverige som skulle överlåta detta till en man. Detsamma gäller även papper av annan karaktär, ex. Att barnen skall skrivas hos kvinnan (syftar då ej på detta fall) enda gången en man på nåt sätt själv kan fixa ett papper är numera när man kan få halva barn bidraget utan kvinnans medgivande. Tack för det centerpartiet!!! Gav mig 8000 extra per år och mitt ex kan inte göra ett Skit åt det. Hoho!
Citera
2015-01-26, 17:50
Bannlyst

Fick ett pm där en person påstår sig vara granne till paret. Hen påstår att mannen är alkad och svartsjuk. Detta är ju FB avgör själva .
Citera
2015-01-26, 17:56
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
US har haft alla papper och post hos sig, även TS:s, då hon fortfarande var skriven på adressen.
Kan tänka mig att hon skrivit på, men han vägrat/avvaktat/velat förhandla och dragit ut på tiden för..
..som jag skrivit innan, påbörjas bodelning och det inbegriper huset med pool.

Hur vet du att huset har pool? Känner du paret eller bor du i närheten?
Citera
2015-01-26, 17:57
Medlem
Låter som en desperat man som inte vill bli lämnad, finns det tecken på utvidgat självmord tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in