2015-01-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
OCH varför använder sig terrorister av GUD i sina krig eller kallar det heliga krig eller för Guds namn och så vidare. För att sedan säga: meen varför hatar man min religion?
Om jag går ut i samhället i morgon och dödar alla som tittar snett på mig och sedan säger : Det är Gud som ville det, jag gör det Gud har sagt, man skall icke håna.
Vad har GUD med mina sjuka beslut att göra?????? Inget! Absolut ingenting men däremot kommer jag antagligen att få stå framför Gud sedan och förklara min enormt sjuka handling.
Alla INDIVIDER har ett ansvar över sina egna händer och hur de använder sina händer.
Sätter jag ett vapen i mina händer och trycker av så har jag valt det och antagligen gett mig själv en jäkligt bra anledning för att fyra av vapnet eller också kan jag säga : det var deras fel att jag dödade honom.
Bullshit! man har alltid ansvar över sina egna handlingar och det oavsett sakfrågor.
Man använder Gud i krig för att det står i hans böcker vad som är rätt eller fel. Så länge folk tror på dom böckerna så kommer det lättare att leda till mord och krig,tror jag!
Citera
2015-01-25, 23:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Man använder Gud i krig för att det står i hans böcker vad som är rätt eller fel. Så länge folk tror på dom böckerna så kommer det lättare att leda till mord och krig,tror jag!
Nej, nej, nej försök inte att smita undan ditt ansvar som ateist nu. Menar du att varenda ateist och icke troende människor runt om i vår vida värld är oskyldiga, rädda, snälla små varelser? De krigar aaldrig, de mördar aaldrig, de våldtar aaldrig . De är Gudomliga stackare som är utanför samhället där alla religiösa varelser mördar varandra?
Kom igen nu. Vakna!
Citera
2015-01-25, 23:53
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej försök inte att smita undan ditt ansvar som ateist nu. Menar du att varenda ateist och icke troende människor runt om i vår vida värld är oskyldiga, rädda, snälla små varelser? De krigar aaldrig, de mördar aaldrig, de våldtar aaldrig . De är Gudomliga stackare som är utanför samhället där alla religiösa varelser mördar varandra?
Kom igen nu. Vakna!
Kan du inte läsa? Har jag påstått att ateister inte mördar och krigar? Det enda jag påstod var att så länge folk tror på "heliga skrifter" så leder det LÄTTARE til mord och krig. Sluta hitta på saker.
Citera
2015-01-25, 23:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kom igen nu. Vakna!

Falsk dikotomi och floskel-mässande: "Dom andra gör det också".
Citera
2015-01-25, 23:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kan du inte läsa? Har jag påstått att ateister inte mördar och krigar? Det enda jag påstod var att så länge folk tror på "heliga skrifter" så leder det LÄTTARE til mord och krig. Sluta hitta på saker.
Har du belägg för det du påstår? Läs då det jag skrev förut säkerhetspolitik.se där finns det fakta på hur många krig och skit som pågår runt vår värld som bevisligen INTE har med religion att göra.
Det är en liten del av världens problem bara så att du är medveten om det.
Citera
2015-01-25, 23:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du belägg för det du påstår? Läs då det jag skrev förut säkerhetspolitik.se där finns det fakta på hur många krig och skit som pågår runt vår värld som bevisligen INTE har med religion att göra.

Som sagt: "Dom andra gör det också" är inget argument.
Citera
2015-01-26, 00:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mycket medveten om det, är du?
Citera
2015-01-26, 00:02
Medlem
Citat:
Jag har inte belägg. Det var därför jag avslutade med 'TROR JAG". Jag bryr mig inte om hur många krig som kallas religionskrig. Jag sade att det är LÄTTARE att få folk att mörda och kriga med hjälp av heliga texter. Det har inget att göra med vad kriget egentligen handlar om.
Citera
2015-01-26, 00:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Mycket medveten om det, är du?

Visst är jag medveten om imbecil-argument som dina och dessas debatt-värdelöshet.
Citera
2015-01-26, 00:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har inte belägg. Det var därför jag avslutade med 'TROR JAG". Jag bryr mig inte om hur många krig som kallas religionskrig. Jag sade att det är LÄTTARE att få folk att mörda och kriga med hjälp av heliga texter. Det har inget att göra med vad kriget egentligen handlar om.
Jaha vad krigar alla de andra för då? Nöjets skuld? Individuell galenskap? Den gruppen av människor är ju betydligt större och innehar ju betydligt större siffror och lättare att mörda och kriga OCH då bevisligen utan Bibel,Koranen och allt vad alla heliga skrifter heter.
Citera
2015-01-26, 00:26
Medlem
Citat:
Jaha vad krigar alla de andra för då? Nöjets skuld? Individuell galenskap? Den gruppen av människor är ju betydligt större och innehar ju betydligt större siffror och lättare att mörda och kriga OCH då bevisligen utan Bibel,Koranen och allt vad alla heliga skrifter heter.
Hur vet du det? Många kanske tar värvning av religiös övertygelse? Och vi talade inte enbart om krig. Vi talade om mord och våld i övrigt. Och om du tänker efter så krigar fler troende människor än icke troende människor. Det är enkel matematik. Men kriget behöver inte vara ett religionskrig för det,vilket jag heller inte påstått.
Citera
2015-01-26, 00:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur vet du det? Många kanske tar värvning av religiös övertygelse? Och vi talade inte enbart om krig. Vi talade om mord och våld i övrigt. Och om du tänker efter så krigar fler troende människor än icke troende människor. Det är enkel matematik. Men kriget behöver inte vara ett religionskrig för det,vilket jag heller inte påstått.
Fel! Läs säkerhetspolitik. se :det är tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in