2015-02-03, 07:48
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
I det verkliga livet, du vet t.ex. KRIG, så handlar det om "FÖRSVAR".
Tack för överflödsinformation

Vi som bor i civiliserade länder har tvingats lära oss att all kritik av muhammedanernas idol muhammed(mhbih) leder till terrorangrepp.

Ert krig mot Salman Rushdie, redaktionen på Charlie Hebdo, Ayan Hirsi Ali, Theo van Gogh, Lars Vilks, massor med konstgallerier, Mona Walter med flera, tyder på att islam är en brutal våldsideologi som bör bekämpas med utrotande av de islamiska terroristerna och kompakt information till de tre fjärdedelar av muhammedanerna som är analfabeter.
Citera
2015-02-03, 09:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Klippen är äkta.

Nja inte riktigt. Ditt argument bygger på att översättningarna stämmer, vilket du inte kan avgöra och det är MIN poäng.

Det får vi i så fall ta från fall till fall. Du önskar och vill bara slippa memri helt och det förstår jag men den sortens svepande karaktärsassassination och guilt by association är inget jag stödjer. Argumenten måste få stå för sig själva, oavsett om det är Hitler, Breivik, Muhammed eller Moder Teresa som framställt det.

Erkänner du inte själv villigt att MEMRI har spelat in autentiska tal av muslimska sheiker som spyr ur sig judehat på nationell tv som ibland visas internationellt via satellit?

Därmed är i så fall min poäng bevisad och källan håller vatten.
Citera
2015-02-03, 19:19
Medlem
Citat:
Du kan börja här.

http://www.rense.com/general77/norm.htm

Tråkigt.
Man undrar om "sanningen kommer fram till slut", men jag är numera skeptisk. Det är lätt att lura folk att tro på propaganda.
Kritiken står iaf överst på wikipedia artikeln: http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_Media_Research_Institute

Jag tycker det är konstigt det är kontroversiellt säga att "judar går inte lita på", när exemplena är så många. :-/ Kristna och muslimer får ju inte ljuga, men när det gäller judar är det något man får räkna med, och den som levt lite vet att detta är lika sant som det är tabu att säga.
Jag säger inte de är dåliga människor för det... Det är välkänt att muslimer är överrepresenterade vad gäller viss annan brottslighet.

Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Varför skrevs koranen på forntidsarabiska och inte så att alla människor i alla tider i alla länder kunde förstå allans sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder?

Du har fått svar på din fråga av mig bland annat...
Men du fortsätter påstå att "muhammedanerna aldrig besvarar dina frågor", fast vi gjort det. Och sen ställer du exakt samma fråga igen och igen.
Citera
2015-02-03, 19:30
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det får vi i så fall ta från fall till fall. Du önskar och vill bara slippa memri helt och det förstår jag men den sortens svepande karaktärsassassination och guilt by association är inget jag stödjer. Argumenten måste få stå för sig själva, oavsett om det är Hitler, Breivik, Muhammed eller Moder Teresa som framställt det.
Skyll inte på mig. Du skrev ''klippen'' utan att hänvisa till enskilda fall.
Citat:
Erkänner du inte själv villigt att MEMRI har spelat in autentiska tal av muslimska sheiker som spyr ur sig judehat på nationell tv som ibland visas internationellt via satellit?
Kritik mot sion är inte judehat.
Citat:
Därmed är i så fall min poäng bevisad och källan håller vatten.
Nej, tyvärr.
Citera
2015-02-03, 19:36
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du har fått svar på din fråga av mig bland annat...
Men du fortsätter påstå att "muhammedanerna aldrig besvarar dina frågor", fast vi gjort det. Och sen ställer du exakt samma fråga igen och igen.
Eftersom alla dina islam-missionerande besked saknar trovärdighet, föredrar jag mera pålitliga svar. T... du vet
Citera
2015-02-03, 19:38
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Tråkigt.
Man undrar om "sanningen kommer fram till slut", men jag är numera skeptisk. Det är lätt att lura folk att tro på propaganda.
Kritiken står iaf överst på wikipedia artikeln: http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_Media_Research_Institute
Det gör den utan tvekan, tar lite längre tid bara.

Citat:
Jag tycker det är konstigt det är kontroversiellt säga att "judar går inte lita på", när exemplena är så många. :-/ Kristna och muslimer får ju inte ljuga, men när det gäller judar är det något man får räkna med, och den som levt lite vet att detta är lika sant som det är tabu att säga.
Jag säger inte de är dåliga människor för det... Det är välkänt att muslimer är överrepresenterade vad gäller viss annan brottslighet.
Muslimer och kristna ljuger också.
Att dra alla över en kam är ju orättvist mot judarna som inte ljuger?
Citera
2015-02-03, 19:38
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Men du fortsätter påstå att "muhammedanerna aldrig besvarar dina frågor", fast vi gjort det.
Bra i alla fall att du kryper fram ur garderoben

Ett första steg mot hederlighet
Citera
2015-02-04, 09:46
Medlem
Citat:
Det gör den utan tvekan, tar lite längre tid bara.

Att dra alla över en kam är ju orättvist mot judarna som inte ljuger?

Judar borde ta avstånd från lögnarna i så fall.
(muslimer måste ju ta avstånd från terrorister hela tiden...)
Citera
2015-02-04, 10:36
Medlem
o0Halal0os avatar
De kränkta muhammedaner som gnäller över att de måste ta avstånd från terrorismen, har inte förstått vad debatten handlar om.

Ni kan inte ta avstånd från terroristerna eftersom de är en integrerad del av islam.

Islams traditionella konfliktlösningsmetod är brutalt våld och problemet är att ni inte erkänner detta väldokumenterade faktum.

Ingen har bett er att ta avstånd.
Citera
2015-02-04, 11:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Skyll inte på mig. Du skrev ''klippen'' utan att hänvisa till enskilda fall.
Det gör jag inte. Däremot är guilt by association oärligt. Om en artikel publiceras på ex. Avpixlat är den inte falsk bara därför. Innehållet i artikeln avgör om den är falsk.
På samma vis här.

Citat:
Kritik mot sion är inte judehat.
Därför skrev jag "judehat" och inte sionhat.
Det finns massvis med exempel på rent judehat som inte har något med sion att göra.

Citat:
Nej, tyvärr.
Du verkar mest vara obstinat.
Citera
2015-02-04, 15:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grelin 1999
Judar borde ta avstånd från lögnarna i så fall.
(muslimer måste ju ta avstånd från terrorister hela tiden...)

I så fall, vad sägs om AKTIV intellektuell hederlighet istället för för slingre-retoriken (t.ex. "dom andra gör det också").
Citera
2015-02-06, 00:33
Medlem
Bogomils avatar
Det är värd att notera att av våra för tillfället mest subforum-aktiva förespråkare för att det finns ett "fredligt" islam, så är två teokrati-entusiaster, én kan inte bestämma sig till om kvinnor är jämvärdigha och én ber islam-kritiker om att "hålla käften".

Men det är kanske sånt som räknas som manifestationer av "fredlighet" inom islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in