2015-01-25, 21:18
Medlem
Cerises avatar
Värst vad alla killar i den är tråden är rädda för tatueringar. Jag tycker att tatueringar kan vara fint och charmigt om man nu har den sortens stil.
Citera
2015-01-25, 21:18
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Om du däremot mår bättre av att tro att alla är dumma nog att gå runt svartsjuka så är det helt och hållet upp till dig.

Alla går inte runt och är svartsjuka. Men alla, förutsatt att de är intresserade av sin partner, kan, och kommer, känna svartsjuka vid ett givet tillfälle. Är det normal svartsjuka är det bara en känsla som finns där och som går över av sig självt, oftast utan att behöva ta upp det ens.

Citat:
Att inte vara svartsjuk handlar bara om att förstå att det är en meningslös instinktiv respons, inte självbedrägeri.

Om du menar att du känner svartsjuka och i det ögonblicket samtidigt erkänner att det är en "meningslös instinktiv respons", så håller du ändå med mig om att alla känner svartsjuka. Om du menar att den intellektuella vetskapen motverkar att en känsla skulle infinna sig sysslar du med självbedrägeri.
Citera
2015-01-25, 21:25
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Värst vad alla killar i den är tråden är rädda för tatueringar. Jag tycker att tatueringar kan vara fint och charmigt om man nu har den sortens stil.

Tatueringar tillför ingenting, piercingar likaså, de förfular bara. Jag hade inte varit intresserad av nån med piercingar eller tatueringar. Inte ens örhängen tillför nåt, ser nån bra ut med örhängen ser dom ännu bättre ut utan.
De flesta killar vill ha helt naturlig skönhet. Man skulle kunna tro att läget var det omvända med tanke på antalet som piercar/tatuerar sig, men så är det inte. Det är de styrande som alltid försöker få folk att tro att svart är vitt osv, det är den värld vi lever i.
Citera
2015-01-25, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Alla går inte runt och är svartsjuka. Men alla, förutsatt att de är intresserade av sin partner, kan, och kommer, känna svartsjuka vid ett givet tillfälle. Är det normal svartsjuka är det bara en känsla som finns där och som går över av sig självt, oftast utan att behöva ta upp det ens.

Om du menar att du känner svartsjuka och i det ögonblicket samtidigt erkänner att det är en "meningslös instinktiv respons", så håller du ändå med mig om att alla känner svartsjuka. Om du menar att den intellektuella vetskapen motverkar att en känsla skulle infinna sig sysslar du med självbedrägeri.
Nej jag menar att jag ser situationerna där svartsjuka av naturliga skäl kan uppstå men inte kan identifiera mig i det eftersom att det i mina ögon är sandlådenivå. Fast då är jag överlag också en väldigt svårprovocerad person efter att ha varit med om tillräckligt mycket för att kunna skratta åt de flesta saker som andra ofta har en tendens att bli upprörda eller dylikt av.
Citera
2015-01-25, 21:41
Medlem
2mass avatar
Citat:
Nej jag menar att jag ser situationerna där svartsjuka av naturliga skäl kan uppstå men inte kan identifiera mig i det eftersom att det i mina ögon är sandlådenivå. Fast då är jag överlag också en väldigt svårprovocerad person efter att ha varit med om tillräckligt mycket för att kunna skratta åt de flesta saker som andra ofta har en tendens att bli upprörda eller dylikt av.

Visst kan man ha ha distans till sin kropp, vilket jag också har, och se det som ett kroppsligt fenomen, men känslan i kroppen existerar där ändå och då får man nog säga att alla är kapabla till att känna svartsjuka.
Värt också att säga att alla framförallt känner svartsjuka i förälskelsefasen, därefter bör det vara mycket till innan man blir svartsjuk. Men alla känner svartsjuka i kroppen nån gång, oavsett om man ser det som ett kroppsligt fenomen i ett utifrånperspektiv eller inte, det kan vi slå fast.

Att inte identifiera sig med sin kropp är en sak, men att inte erkänna om en känsla finns i kroppen är självbedrägeri.
Senast redigerad av 2mas 2015-01-25 kl. 21:51.
Citera
2015-01-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Lite svartsjuka är alla, det är helt naturligt. Den som påstår sig vara helt fri från svartsjuka ljuger(framförallt för sig själv) eller är inte intresserad av sin partner. Men det är förstås enorm skillnad på vanlig, naturlig svartsjuka(som man håller för sig själv) och den typ av svartsjuka som går igång på minsta lilla och vill kontrollera sin partner.
Att två personer i tråden skrev det som kriterie har delvis med bekräftelsebehov att göra(bekräftelsebehov är också en naturlig, mänsklig egenskap, så länge det inte går till överdrift förstås), men är också en reaktion på trådskaparens mening "han ska inte vara svartsjuk på mina killkompisar". Man vill på ett sätt poängtera, genom att ha med svartsjuka på sin "vill ha" lista, att det är just en naturlig egenskap(i måttlig mängd). Att skriva svartsjuka är också ett annat sätt att skriva "jag vill att min partner verkligen är intresserad av mig".

Ja så är de säkert jag har inte haft något långt förhållande och hade senast när jag var 15 o då sa jag att jag inte ska ha något förhållande förrän jag blir 20, och jag fyller 20 i år så då får jag la bli vuxen
Citera
2015-01-25, 21:53
Medlem
Queen-Obscences avatar
- Utseende "måsten":
* Längre än 180 cm på längden
* Blåa eller gröna ögon
* Nordeuropeiskt utseende
* 5-10 år äldre än mig

-Utseende "plus"
* Långt hår
* Skägg

- Insida "måsten"
* Charmig
* Har humor
* Pålitlig
* Nörd
* Inte vänsterpartist

- Insida "plus"
* Gillar metal
* Brittisk charm
* Brittisk humor
Citera
2015-01-25, 23:15
Medlem
twoeggss avatar
Hon ska ha rätt ansiktsform, resten kvittar.
Citera
2015-01-25, 23:35
Medlem
Jag har märkt att jag är väldigt förtjust i tjejer som uppfyller kriterierna

Maffig
Mysig
Söt

....sen är det förstås väldigt subjektivt hur man uppfattar tjejer men jag ska försöka förklara.

Maffig = Tämligen välväxt och gärna med kurvor, måste vara åtminstone lite tränad. 175-195 cm föredras och hon får verkligen inte vara för smal

Mysig = Markerade bröst (men inga jättepattar) samt långt hår, helst med naturlig hårfärg

Söt = Gulligt leende, lite runda kinder

Ögonen spelar inte så stor roll, de brukar iaf mest utge sig för att vara stora och svarta om det vill sig väl
Citera
2015-01-25, 23:43
Medlem
Hon ska va snäll och ha stora tuttar
Citera
2015-01-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence

* Inte vänsterpartist
* Gillar metal

Låter vettigt detta!
Citera
2015-01-25, 23:54
Medlem
Utseende:

- Inte längre än jag själv, dvs inte över 1.80
- Relativt vältränad kropp med en fast rumpa (skiter i hyllstorleken)
- Blond eller brunett
- Hellre söt än sexig men bästa är sötsnygg
- Kvinnlig klädstil

Personlighet:

- Kvinnligt beteende
- Kunna prata om vad som helst - inget politiskt korrekt tunnelseende
- Helt ok med lite blygsamhet
- Hellre oerfaren än "allt för erfaren"
- Ett visst mått av svartsjuka skadar inte heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera