2015-01-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det är dem andra som hatar, inte vi. Vi muslimer vill bara kunna leva i fred i våra egna länder och ha våra islamiska länder som blir enade i ett enda globalt kalifat. Men det är andra som vill ta över våra länder och krigar mot oss hela tiden. Och då gör ju givetvis invånarna i dessa länder motstånd, ett motstånd som expanderar för varje år.

Varför invaderade Frankrike Mali 2012? Varför invaderades Somalia? Afghanistan? Varför detta nya kriget i Irak?

Det är ju klart att om man förklarar krig mot någon och invaderar dess land, så kommer befolkningen göra motstånd, det är bara simpel logik.

Din världsbild är lika fiktiv som Breviks.

Varje gång du säger "vi muslimer vill ha ett kalifat" menar du "vi muslimer som har den wahhabiska/salafiska tolkningen vill döda alla reformvänliga muslimer, alla som är för demokrati, alla sufis och shias, och alla sunnis som inte accepterar vår tolkning".
Sedan vill ni angripa alla ni anser "hånar" eller eller "hotar" er också.

De flesta muslimska länder lever i frihet utan västlig förtryck. Verkar inte göra dem så mycket gladare. Lyckligtvis kämpar ju regimerna i Saudi Arabien, Pakistan, m fl mot al-qaida och liknande galna grupper.
Citera
2015-01-25, 19:33
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej, nej, nej! Sluta skylla handlingar på andra människor.
Ja varför gör vi människor så?
Varför mördar muslimer varandra? Varför mördar kristna, Judar, ateister osv varandra?
Är det någon annans fel om jag mördar någon?
Vems förbannade fel är det om jag halshugger någon? Vems fel är det om jag väljer att spränga andra människor till döds?
Är det alla andras fel? Inte mitt alltså?

Varför halshöggs Foley? Var det inte som svar på USAs krig i Irak? Obama öppet förklarade krig mot IS 2 veckor innan Foley halshöggs!

Varför invaderades Mali? Tuaregerna och islamisterna i Mali ville endast ha en islamisk stat och ha fredliga relationer med resten av världen men sen kommer Hollande in och börjar öppet förklara krig, och sen så gråter samma person ut i media när kriget spridits till att även inkludera Libyen, Nigeria och Kamerun. Varför förlänger Obama nu kriget i Afghanistan trots att han lovat att det ska vara över?

Det är dags att västerlänningar inser att det är dem som ligger bakom alla problem i muslimska länder.
Citera
2015-01-25, 19:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
oj blev för grötig text, men att förvrida huvudet bakåt är nog inte bästa agendan... så via inte skadelustens smala lycka tar över för dig.. du verkar ändå gammeldogmatisk eller rollspelande fantast ?

ptsd?
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-25 kl. 19:45.
Citera
2015-01-25, 19:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Varför halshöggs Foley? Var det inte som svar på USAs krig i Irak? Obama öppet förklarade krig mot IS 2 veckor innan Foley halshöggs!

Varför invaderades Mali? Tuaregerna och islamisterna i Mali ville endast ha en islamisk stat och ha fredliga relationer med resten av världen men sen kommer Hollande in och börjar öppet förklara krig, och sen så gråter samma person ut i media när kriget spridits till att även inkludera Libyen, Nigeria och Kamerun. Varför förlänger Obama nu kriget i Afghanistan trots att han lovat att det ska vara över?

Det är dags att västerlänningar inser att det är dem som ligger bakom alla problem i muslimska länder.
Och den som halshögg Foley vem skall hen svara inför sedan då, sin handling, kunde hen gjort på ett annat sätt, ledde det till något bra för oss alla och vad gäller gemensamma krafttag mot mord samt krig?
Nej det är inte västerlänningar som dödar och krigar.
Det är VI människor runt hela planeten TELLUS som använder det som maktmedel och det oavsett vart man kommer ifrån, befinner sig osv.
Det är bevisligen människor av alla de slag och former samt grupperingar och utbildning kontra, inte utbildade som mördar och dödar av alla de anledningar man kan komma på att döda för.
Citera
2015-01-25, 19:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Försvar, är inte samma sak som hat. Har man ruinerat andra kulturer i över 300år så får man acceptera att människor vill försvara sig själva. Hade vi muslimer gjort samma saker mot er hade ni atombombat oss.

Ojoj, ett "nytt" argument (<-- ironi): "Det var dom som började".

(Mer ironi -->) Varför har ingen kommit på detta tidigare?

Citat:
Ni tror er ha företräde i att bestämma vad mänskliga värderingar är för något.

Jag förmodar att du är bekant med Kairo-deklarationen. Mer behövar jag väl inte säga.
Citera
2015-01-25, 19:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och den som halshögg Foley vem skall hen svara inför sedan då, sin handling, kunde hen gjort på ett annat sätt, ledde det till något bra för oss alla och vad gäller gemensamma krafttag mot mord samt krig?
Nej det är inte västerlänningar som dödar och krigar.
Det är VI människor runt hela planeten TELLUS som använder det som maktmedel och det oavsett vart man kommer ifrån, befinner sig osv.
Det är bevisligen människor av alla de slag och former samt grupperingar och utbildning kontra, inte utbildade som mördar och dödar av alla de anledningar man kan komma på att döda för.

Med din diffusitet omkring vem som gör vad och varför är du en lika bra kålsupare som den värste slingre-retoriska muslim.
Citera
2015-01-25, 19:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:

OCH varför använder sig terrorister av GUD i sina krig eller kallar det heliga krig eller för Guds namn och så vidare. För att sedan säga: meen varför hatar man min religion?
Om jag går ut i samhället i morgon och dödar alla som tittar snett på mig och sedan säger : Det är Gud som ville det, jag gör det Gud har sagt, man skall icke håna.
Vad har GUD med mina sjuka beslut att göra?????? Inget! Absolut ingenting men däremot kommer jag antagligen att få stå framför Gud sedan och förklara min enormt sjuka handling.
Alla INDIVIDER har ett ansvar över sina egna händer och hur de använder sina händer.
Sätter jag ett vapen i mina händer och trycker av så har jag valt det och antagligen gett mig själv en jäkligt bra anledning för att fyra av vapnet eller också kan jag säga : det var deras fel att jag dödade honom.
Bullshit! man har alltid ansvar över sina egna handlingar och det oavsett sakfrågor.
Citera
2015-01-25, 19:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
OCH varför använder sig terrorister av GUD i sina krig eller kallar det heliga krig eller för Guds namn och så vidare.

Med samma motivation som alla underkastelses-teologer (vilket inkluderar dig) har: Elitism och exklusivitet.
Citera
2015-01-25, 20:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Ni islamister (och många moderata muslimer likaså, tyvärr) är så grymt jävla duktiga att klumpa ihop folk, precis som rasister gör.

Vad i helvete hade Foley för personligt ansvar för vad USA och Obama gjort?
Citera
2015-01-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ni islamister (och många moderata muslimer likaså, tyvärr) är så grymt jävla duktiga att klumpa ihop folk, precis som rasister gör.

Men nu klumpar du ju ihop människor, är du muslim?
Citera
2015-01-25, 22:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Inte helt. Det görs en distinktion vad angår moderata muslimer.
Citera
2015-01-25, 22:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Det var islamister jag klumpade ihop. Det kan man göra då de har en gemensam agenda. Liksom man kan klumpa ihop nazister, stalinister eller folkpartister i fråga om vissa åsikter de har.

Att straffa en enskild individ pga vad politiker i landet denne är född i gjort är däremot en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in