2015-01-25, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I jämförelse med för ett dygn sedan börjar jag bli mer skeptisk till att det rör sig om ett mord överhuvudtaget. Skäligen misstänkt, mobiltelefon i handen, polisens uttalanden...
Jag säger snarare tvärtom ...

Han anhölls senare skäligen misstänkt för mordet på sin hustru. Under söndagen hölls fortsatta förhör med honom, men polisen är förtegen kring hur han ställer sig till anklagelserna. Det eventuella motivet är heller inte känt och inget mordvapen har hittats.
http://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-politiskt-aktiv--sorjs-av-partivanner/

Att man ens talar om mordvapen talar ju mot att hon skulle ha drunknat.
Citera
2015-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
OT:
Citera
2015-01-25, 16:40
Medlem
Esther0906s avatar
Hvor gamle er deres barn? Er de store nok til å kunne fortelle polisen noe de har sett eller hørt?
Citera
2015-01-25, 16:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Vi får inte spekulera kring de få fakta vi har, men..
SSRI lyckopiller/SSRI från två skribenter nu.
Vad får ni det ifrån?
Är det något ni känner till inofficiellt?
Citera
2015-01-25, 16:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esther0906
Hvor gamle er deres barn? Er de store nok til å kunne fortelle polisen noe de har sett eller hørt?

Absolut!
Citera
2015-01-25, 16:57
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Han anhölls senare skäligen misstänkt för mordet på sin hustru. Under söndagen hölls fortsatta förhör med honom, men polisen är förtegen kring hur han ställer sig till anklagelserna. Det eventuella motivet är heller inte känt och inget mordvapen har hittats.

Jo, om inte polisen svarat på en direkt fråga -"Har ni hittat ett mordvapen" och svarar "nej", vilket kan tolkas lite hur som helst.
Citera
2015-01-25, 17:06
Medlem
meldems avatar
Behöver ändå inte vara ett vapen, välriktat slag och god natt.
Citera
2015-01-25, 17:07
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det beror väl på om "man" är Expressen eller polisen? Skulle det funnits ett mordvapen (även om man inte hittat det) så borde det vara rätt klart att hon utsatts för våld och i så fall räcka till en starkare misstankegrad.

Nej, jag tror att anledningen till att han anhållits som skäligen misstänkt är inte att misstankarna mot just honom är svaga, utan att det snarare handlar om att det är oklart i fall det rör sig om ett mord.
Citera
2015-01-25, 17:18
Medlem
Om det inte finns ett mordvapen och dom anser henne mördad så borde ju GMs fotspår finnas i snön fram till vaken om inte både GM och BOs fotspår...
Citera
2015-01-25, 17:25
Medlem
Om jag förstått det rätt måste åklagaren göra häktningsframställning senast 3:e dagen efter beslut om anhållande. Blir alltså på tisdag? Gör man detta om man då anser sig ha tillräcklig bevisning för att rätt person sitter anhållen och att det rör sig om mord, eller kan man göra det oavsett? Någon som vet?
Citera
2015-01-25, 17:25
Medlem
Citat:

Vad en kvällstidning talar om är givetvis inget att dra några växlar av.
Senast redigerad av Feodor 2015-01-25 kl. 17:28.
Citera
2015-01-25, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Om jag förstått det rätt måste åklagaren göra häktningsframställning senast 3:e dagen efter beslut om anhållande. Blir alltså på tisdag? Gör man detta om man då anser sig ha tillräcklig bevisning för att rätt person sitter anhållen och att det rör sig om mord, eller kan man göra det oavsett? Någon som vet?
Ansöka kan man alltid göra. TR avgör om det finns tillräckligt med bevis för häktning. Det brukar inte behövas mycket för en veckas häktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in