Citat:
Ursprungligen postat av
DietCoke
Jag tycker att det är intressant att vänninan kontaktade polisen och anmälde BO försvunnen. Nu när vi vet att BO bor i Uppsala och inte längre i Sigtuna, så måste vänninan ha vetat att BO skulle dit och besöka mannen den aktuella kvällen. När hon inte fick tag i BO dagen efter anar hon att något har hänt. Varför skulle annars polisen överhuvudtaget leta i Sigtuna på direkten och inte i Uppsala där hon bor?
Om BO försvann vid 21-tiden på kvällen, så har det inte gått lång tid mellan försvinnadet och att polisen blir meddelade. Jag har många gånger inte fått tag på mina kompisar mellan dessa tider och inte blir jag orolig p.g.a. det. Därför tror jag att väninnan vet att mannen som BO skulle besöka kan vara kapabel till vissa saker. Varför annars bli orolig när man inte får tag på BO? Hon kan ju ha tagit sovmorgon och stängt av telefonen lika bra...
Varför måste väninnan ha vetat att kvinnan skulle besöka mannen i Sigtuna på grund av att kvinnan bor i Uppsala?
Du frågar varför polisen letade i Sigtuna? Ja, det troliga är ju att mobilens sista signal kom från Ropstensvägen i Sigtuna, och hennes bil sedan påträffades där.
Du menar att mannen är skyldig till att ha dödat henne på grund av att hennes väninna anmäler henne försvunnen dagen efter runt lunch? Hur får du ihop det?
En anledning till anmälan om försvinnande kom relativt snabbt kan ju vara att de stämt träff eller sagt att de skulle ringas, eller att någon av dem alltid alltid normalt sett svara på SMS inom tio timmar?