2015-01-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vidrigt att vänsterextremisten Therese har pådyvlat sin 12-åriga dotter sin sjuka kommunistideologi, att hon på fulla allvar tror att SD skulle utvisa henne på grund av sitt polska ursprung tyder på att den stackars lilla tjejen utsatts för massiv hjärntvätt. Att hjärntvätta och manipulera sina barn att bli massmordstroende kommunister från ung ålder är värre än barnaga. Jag lider med barnen men känner noll sympati för den dräpta vänsterextremisten.

Man undrar om inte pappan mördade henne för att skydda barnen?

En häst fanns också på plats, och på den red *namn*, 12 år. Hon är kritisk till att SD tidigare uttalat sig om att ridning inte är en sport.
– Jag tog väldigt illa vid mig när de sa så. Jag är också rädd att om de vinner valet så kommer jag som har en pappa från Polen inte att få vara här.

http://unt.se/sigtunabygden/lugn-protest-motte-sd-3356813.aspx
Varför dra in barnen i den här tråden? Låt dom slippa det, dom har inte gjort något fel.
Att sitta och hitta på saker om deras mamma, som förmodligen blivit mördad av någon, är så smaklöst att det inte ens finns ord för det.
Du behöver inte visa sympati för BO, men känn åtminstone empati för hennes barn och lämna dom utanför detta.
Senast redigerad av HollyHavregryn 2015-01-25 kl. 12:15.
Citera
2015-01-25, 11:56
Medlem
Citat:
Självfallet var hon det, hon hade liksom inte "starka åsikter" gällande fri abort eller alkoholmotstånd. Hon var en utpräglad vänsterextremist och har säkerligen slungat både en och annan sten emot oliktänkande inför barnen.

Med ditt resonemang så skulle inte heller ISIS-sympatisörer vara en fara för sina barn eftersom de har "starka åsikter".

Jag lovar att hon aldrig hade skadat nån. Då hade hon inte dragit ihop en lugn demonstration utan haft en mer fysisk sådan. Jag kände henne, så jag lovar att jag vet mer om henne än du någonsin kommer att göra.
Citera
2015-01-25, 11:56
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
En häst fanns också på plats, och på den red Fanny Ståhlnacke, 12 år. Hon är kritisk till att SD tidigare uttalat sig om att ridning inte är en sport.
– Jag tog väldigt illa vid mig när de sa så. Jag är också rädd att om de vinner valet så kommer jag som har en pappa från Polen inte att få vara här.

http://unt.se/sigtunabygden/lugn-protest-motte-sd-3356813.aspx
Faktafel i artikeln. Pappan/MGM är av svenskt ursprung. Barnets morfar har däremot polskt påbrå.

Kan ni inte ta politiska diskussioner i något mer passande forum?
Citera
2015-01-25, 11:59
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HollyHavregryn
Varför dra in barnen i den här tråden? Låt dom slippa det, dom har inte gjort något fel.
Att sitta och hitta på saker om deras mamma, som förmodligen blivit mördad av någon, är så smaklöst att det inte ens finns ord för det.
Du behöver inte visa sympati för BO, men känn åtminstone empati för hennes barn och lämna dom utanför detta.

Är du blind? Jag skrev att jag hade sympati för barnen och jag har inte hittat på något, kvinnan var aktiv i vänsterpartiet vilket är ett vänsterextremt parti där hälften av politikerna och medlemmarna sympatiserar med Revolutionära fronten och AFA.

Punkt!
Citera
2015-01-25, 12:33
Bannlyst
Kan ni äckliga vidriga SD-bög-horor för en gångsskull sluta runka till eran vidriga politiska ideologi och diskutera mordet i sig? Ni får det att verka som att det är okej att hon är död för att hon hade åsikterna som hon hade. Lägg ner och sluta fjanta er. Ni snackar om hjärntvätt men kommer med stor sannolikhet att hjärntvätta era barn till att ogilla "negrer/araber/muslimer/zigenare". Om ni nu inte redan gör det.

OnTopic: hon verkar dock ha varit ganska så populär bland sina nära och kära. Mannen ifråga blev helt enkelt för desperat. Hur löjligt det än må låta så kanske han märkte att hans prime var ute för länge sen genom att hänga på badoo då ingen tjej gav honom uppmärksamhet/han blev dissad osv. Och därmed förstod att han inte är attraktiv i marknaden längre. OM det är så att han har utfört mord dvs.
Citera
2015-01-25, 12:35
Medlem
Hade Jimmie Åkesson blivit mördad hade man rimligen kunnat spekulera om kopplingar till partiideologi, men här rör det sig om en 40-årig gräsrotspolitiker för Vänsterpartiet som också var fackligt aktiv, alltså, allt annat än rabiat och extrem (provocerande).

Och att barn "övertar" sina föräldrars partiåsikter i unga är är inte unikt, de är så pas små att de inte tänker så självständigt och nyanserat än. Behövs ingen hjärntvätt för det.

Vad gäller orsak till gärningen: Förmodligen mycket rimligare att spekulera i alkoholproblem hos GM (exet)som tidigare nämnts.
Citera
2015-01-25, 12:38
Medlem
Min magkänsla säger mig att det här var en tragisk olycka.

Hon trillade i vattnet eftersom isen inte höll helt enkelt. Det sker hela tiden och senast för någon vecka sedan just på Sigtunafjärden.
Citera
2015-01-25, 12:40
Medlem
Befann sig även mannen i vänstermiljön? Kan tänka mig att våldet i sådana fall ligger nära till hands även vid interna konflikter.
Citera
2015-01-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Befann sig även mannen i vänstermiljön? Kan tänka mig att våldet i sådana fall ligger nära till hands även vid interna konflikter.

Jag kan däremot tänka mig att spelar ingen som helst roll.
Citera
2015-01-25, 12:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Av hans FB att döma verkar han sakna politiskt intresse men med tanke på hennes vänsterengagemang så kan det ju såklart vara så att hennes aggressivitet och fascination för våldet har provocerat honom till att gå till överdrifter.

Ett bråk som gått överstyr helt enkelt.

Sen så kan det ju givetvis vara en ren olycka, att exet/sambon grips är ju nästan ren rutin om man inte genast hittar någon annan uppenbar orsak till dödsfallet.

Hon hade ju telefonen i handen, kanske gick hon på isen och pratade i telefon och trampade igenom ...

Någon som vet hur det ser ut där hon hittades? Är det vanligt att gå på isen där eller är det strömt och så?
Citera
2015-01-25, 12:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Jag lovar att hon aldrig hade skadat nån. Då hade hon inte dragit ihop en lugn demonstration utan haft en mer fysisk sådan. Jag kände henne, så jag lovar att jag vet mer om henne än du någonsin kommer att göra.

Då bör du känna till balansen i äktenskapet också. Var hon den "drivande" i familjen?
Citera
2015-01-25, 12:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Av hans FB att döma verkar han sakna politiskt intresse men med tanke på hennes vänsterengagemang så kan det ju såklart vara så att hennes aggressivitet och fascination för våldet har provocerat honom till att gå till överdrifter.

Ett bråk som gått överstyr helt enkelt.

Sen så kan det ju givetvis vara en ren olycka, att exet/sambon grips är ju nästan ren rutin om man inte genast hittar någon annan uppenbar orsak till dödsfallet.

Hon hade ju telefonen i handen, kanske gick hon på isen och pratade i telefon och trampade igenom ...

Någon som vet hur det ser ut där hon hittades? Är det vanligt att gå på isen där eller är det strömt och så?

Varför hittades hon där, nästan 4 mil från nya hemmet i Sala backe, men så nära fd hemmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in