Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Det är inte hela sanningen.
Russia’s representatives at the UN said in a statement that they vetoed the statement because Britain had insisted on inserting condemnation of separatist “self-defence forces” backed by Russia.
It added that Western council members have never condemned the actions or statements of Ukraine’s government.
Det var alltså ok, att Kiev bombade Donetsk/Luhansk under ett halvt år. Ingen brydde sig. Vill man fördöma någon, ska man fördöma
alla skyldiga, menar Ryssland. Har du/(någon annan) några invändningar mot detta?
...
Med den logiken borde Ukraina skicka in "Gröna gubbar" till Ryssland, och definitivt öva utpressning mot Moskva för att försvara sina minoriteter. Varför inte hota om invasion... Nej min vän. Det går inte längre.
Det är över.
Jag är säker på att om du ransakar dig själv så förstår du varför de borde sagt att det inte är bra att skjuta barnfamiljer i deras hem. Men nej, det gjorde de inte.
Det är krig, men det finns (sorry, jag menar det fanns...

) Vissa regler som Putin har tagit sig friheten att förbise. Enbart från eget intresse tydligaste exemplet är Krim men det finns så många. De har helt enkelt gett internationella regler fingret och sagt att de är Ryssland och ryssland har en intressesfär där de gör vad de vill ex Tjejenien. Nu gäller det tydligen också gamla Sovjet republiker
Det är över. Det kommer bli hårt mot hårt, för det är det enda som Putin förstår.
Det kommer naturligtvis diskuteras, presenteras bilder och debattartiklar men i realiteten är det för att få europiska befolkningen vakna för att se vad som händer och acceptera vad som måste ske.
För de flesta politiker och beslutshavare är det inte så mycket en diskussion, Om men Hur.
För oss som äger affärer, aktier, har jobb, ... de vanliga människorna kommer det bli kännbart. Men att leva i Putins skugga skulle vara mer kännbart och slå ut vår marknadsekonomi på medellångsikt. Så vi har egentligen inget val.