2015-01-25, 11:09
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Starka åsikter?

Hon verkade mest masstrycka "gilla" på massa skit på Facebook. Kan endast vara riktigt vilsna som ser det som "styrka".

Jahaa.. är du oxå en sån där svag man som inte klarar av starka kvinnor med starka åsikter? Ser vi dig oxå snart på Badoo?
Citera
2015-01-25, 11:10
Medlem
Ifall det hade varit tvärtom: Att mannen hittats död i vattnet med sin mobiltelefon i handen, och kvinnan anhållits på den lägsta misstankegraden. Hur hade vi resonerat då?

Jag tror vi skulle säga att han antagligen var dum, full, feg, och deprimerad, och att han gått igenom isen själv.

Hade ni trott direkt att det var kvinnan som mördat honom då?

Jag bara frågar. Kvinnan som dog var för jämställdhet, så det kanske är relevant.

/DAEN
Citera
2015-01-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jahaa.. är du oxå en sån där svag man som inte klarar av starka kvinnor med starka åsikter? Ser vi dig oxå snart på Badoo?

Definiera "stark kvinna med starka åsikter" istället för att tramsa. Masspamma på gilla-knappen på Facebook är inte detsamma som "stark kvinna med starka åsikter" för mig men där är vi uppenbarligen olika.

Jag skulle mer kategorisera de som masstrycker på gilla-knappen på Facebook för svaga kvinnor/män med svaga åsikter som känner ett behov över tycka rätt i andras ögon och få bekräftelse.
Citera
2015-01-25, 11:17
Medlem
Kvinnan var en engagerad kommunpolitiker i Sigtuna för Vänsterpartiet. Så nog var hon engagerad och stark på så sätt. Det har inget med gillaknappar att göra.
Citera
2015-01-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Kvinnan var en engagerad kommunpolitiker i Sigtuna för Vänsterpartiet. Så nog var hon engagerad och stark på så sätt. Det har inget med gillaknappar att göra.

V i Sigtuna har betydligt lägre valresultat än riksgenomsnittet för V så det tyder snarare på svaghet.
Citera
2015-01-25, 11:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
V i Sigtuna har betydligt lägre valresultat än riksgenomsnittet för V så det tyder snarare på svaghet.
Att hon i så fall gick mot strömmen och valde självständigt istället för att följa flocken och välja samma partier som majoriteten gjorde henne alltså "svag"?

Har du verkligen tänkt till där?
Citera
2015-01-25, 11:23
Medlem
Vad jag menade med "stark och engagerad" vad att hon uppenbarligen hade en politisk åsikt som hon trodde på och stod upp för. Det är modigt tycker jag. Även om jag kanske inte nödvändigtvis håller med om hennes åsikter.
Citera
2015-01-25, 11:46
Medlem
Lost-Souls avatar
Vidrigt att vänsterextremisten Therese har pådyvlat sin 12-åriga dotter sin sjuka kommunistideologi, att hon på fulla allvar tror att SD skulle utvisa henne på grund av sitt polska ursprung tyder på att den stackars lilla tjejen utsatts för massiv hjärntvätt. Att hjärntvätta och manipulera sina barn att bli massmordstroende kommunister från ung ålder är värre än barnaga. Jag lider med barnen men känner noll sympati för den dräpta vänsterextremisten.

Man undrar om inte pappan mördade henne för att skydda barnen?

En häst fanns också på plats, och på den red Fanny Ståhlnacke, 12 år. Hon är kritisk till att SD tidigare uttalat sig om att ridning inte är en sport.
– Jag tog väldigt illa vid mig när de sa så. Jag är också rädd att om de vinner valet så kommer jag som har en pappa från Polen inte att få vara här.

http://unt.se/sigtunabygden/lugn-protest-motte-sd-3356813.aspx
Citera
2015-01-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vidrigt att vänsterextremisten Therese har pådyvlat sin 12-åriga dotter sin sjuka kommunistideologi, att hon på fulla allvar tror att SD skulle utvisa henne på grund av sitt polska ursprung tyder på att den stackars lilla tjejen utsatts för massiv hjärntvätt. Att hjärntvätta och manipulera sina barn att bli massmordstroende kommunister från ung ålder är värre än barnaga. Jag lider med barnen men känner noll sympati för den dräpta vänsterextremisten.

En häst fanns också på plats, och på den red Fanny Ståhlnacke, 12 år. Hon är kritisk till att SD tidigare uttalat sig om att ridning inte är en sport.
– Jag tog väldigt illa vid mig när de sa så. Jag är också rädd att om de vinner valet så kommer jag som har en pappa från Polen inte att få vara här.

Äh, lägg av. Hon var absolut ingen risk för sina barn. Hon var inte en risk för nån. Starka åsikter ja, men det betyder inte att man är fara för nån annan.
Citera
2015-01-25, 11:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Var det vid båtbryggan här hon hittades?
https://www.google.se/maps/@59.6128722,17.6974788,298m/data=!3m1!1e3
Någon som vet om hon hittades gömd eller låg öppet på isen? Funderar på att ta en promenad men det kanske inte finns något att se?
Citera
2015-01-25, 11:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Vänsterextremist????

Demonstrationen hon varit med och anordnat visar väl på allt annat än extremism ...

Citat:
Lugn protest mötte SD

Även polisen bedömde arrangemanget som problemfritt.
– Det var väldigt lugnt. Alla har fått framföra sina åsikter, både de som höll i mötet och de som protesterade, säger insatschefen Jonas Fredriksson.

Julia Kronlid (SD) berättade att hon var nöjd med torgmötet och att hon blivit van vid bortvända ryggar under valturnén.
– Min åsikt är att om man inte ska lyssna så behöver man inte gå dit. Men jag kan tillägga att om man ska protestera så är det bra att göra det tyst och fredligt.
Citera
2015-01-25, 11:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Äh, lägg av. Hon var absolut ingen risk för sina barn. Hon var inte en risk för nån. Starka åsikter ja, men det betyder inte att man är fara för nån annan.

Självfallet var hon det, hon hade liksom inte "starka åsikter" gällande fri abort eller alkoholmotstånd. Hon var en utpräglad vänsterextremist och har säkerligen slungat både en och annan sten emot oliktänkande inför barnen.

Med ditt resonemang så skulle inte heller ISIS-sympatisörer vara en fara för sina barn eftersom de har "starka åsikter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in