2015-01-25, 10:37
Medlem
Saxat från en vän till henne.

"Ofattbart fruktansvärt
Vila i frid Tess♡
Tankar til barnen"
Citera
2015-01-25, 10:37
Medlem
hmmm ja jag gick in nu och det ser ut att vara borttaget... Men det låg ute för en stund sen. Eller så ändrade hon sekretessinst, jag vet inte
Citera
2015-01-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
Även om det var menat som en källa så kanske det är bättre att ta bort facebook-länken och bara lägga in ett citat av kommentaren. Väldigt lätt att få uppfattningen att facebook-länkar är antingen BO eller GM.

Jag ursäktar, visste inte det! Sorry
Citera
2015-01-25, 10:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Hej,

Finns det något som framkommit i sak, eller någon form av indikation, som tyder på att hennes död orsakats av ett brott, förutom att det finns en man anhållen?

Jag antar att det är "standard operating procedure" att anhålla mannen när en kvinna dyker upp död i vattnet, så anhållandet i sig kanske man inte ska ta som intäkt för att någon har begått ett brott.

Det kan ju faktiskt vara så att hon genom en olycka trillat i vattnet, exempelvis att hon försökte gå på isen och sedan trillat i, eller att hon själv med avsikt hoppat i.

Min poäng är: Utgå inte från att det alltid är ett mord som begåtts bara för att en kvinna dött!

/DAEN

Han är numera anhållen för mord, vilket skulle tyda på att misstankegraden stärkts mot honom.
Citera
2015-01-25, 10:43
Medlem
Det stod : "Jag har ikväll nåtts av nyheten att en helt fantastisk kvinna lämnat oss. En person med energi som räckte åt alla och med en orubbar beslutsamhet. Tack Tess för allt du varit. Trodde inget kunde stoppa dig, Ironwoman. 2015 som skulle vara starten, blev slutet. Hoppas the afterlifes soundtrack andas småstadsmelankoli och låter som Jocke Berg."
Citera
2015-01-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Han är uppväxt i Ropsten, en fin kille som jag har MYCKET svårt att se som den som kan orsakat hennes död. Hörde dock att den döda hade problem med alkohol. . Vi får avvakta polisens utredning och obduktion innan vi drömmer någon

Hon hade absolut inga alkoholproblem. Han var sviken, bitter och antagligen inte vid sina sinnens fulla bruk om det är så att han gjorde det. Man hoppas på någon annan förklaring.
Citera
2015-01-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
De träffades -96, förlovade sig -99, gifte sig -00, fick barn, villa, katt, häst och hund. Utan att se allt på deras fb, är utvecklingen efter boken. Jag får faktiskt känslan av att det är han som kommer efter henne, en följare. Dykning är hans grej. Hon är som ett bi i twittrandet och uppdaterandet, intensiv och energisk. Kan tänka mig att äktenskapet var detsamma.
Så kommer seperationen och jag kan tänka mig att hans värld rasade, han följaren, som gjort allt för familjen.
Denna julen önskade han sig den vit, tror inte han avser snö. En önskan som han undrar är OK och en vän skriver att han förtjänar det. Tror det var en pik mot henne faktiskt. Det finns inga festbilder på hans fb. Kela med katter, dyk och dammsugning av vad jag kan se. TS var den som stod för skålandet och vad som skulle varit gott för stunden. Hon var säkert populär i vänkretsen, en som stod på sig och inte gav upp. Men att få henne som fiende..
Nu var allt från 1996 över, inget var sig likt, borta. Hennes sista krav kan ha varit att sälja huset och då brast det för honom.

Mina spekulationer utifrån vad jag kan se och läsa.

Det låter som om du kände dem.
Citera
2015-01-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han är numera anhållen för mord, vilket skulle tyda på att misstankegraden stärkts mot honom.

Det finns ju inget i det du skriver som säger att misstankegraden har stärkts.

Det finns fyra olika grader av misstanke inom juridiken. Är det någon som vet vilken av dessa grader det är fråga om just nu?
Citera
2015-01-25, 10:50
Medlem
Vänta nu här: Sitter vi alla och spekulerar om att det skulle vara fråga om ett mord på kvinnan, men ingen av oss har något UNS av information som pekar på att det skulle vara ett mord, utöver att kvinnan hittats död i vattnet och att mannen är anhållen som misstänkt?

Isåfall kanske vi ska LUGNA oss lite.

Det är hemskt - riktigt hemskt - att hon är död. Men det kan ju lika gärna vara fråga om en olycka.
Citera
2015-01-25, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns ju inget i det du skriver som säger att misstankegraden har stärkts.

Det finns fyra olika grader av misstanke inom juridiken. Är det någon som vet vilken av dessa grader det är fråga om just nu?
http://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-person-i-sigtuna---soks-vid-isen/
Citat:
Under kvällen anhölls han av jouråklagare, som skäligen misstänkt för mord. Det är den lägre misstankegraden.
Det är inte den lägsta misstankegraden, men det är den lägsta som motiverar anhållande.
Citera
2015-01-25, 11:03
Medlem
Tack: Alltså den LÄGSTA misstankegraden som möjliggör ett anhållande. Det vill säga det saknas teknisk bevisning eller vittnen som säger att han begått ett mord, men det finns OMSTÄNDIGHETER som talar för det.

Dessa omständigheter kan ju vara väldigt lösa när det gäller mordfall eftersom det är ett så allvarligt brott. En sådan omständighet kan ju exempelvis vara en pågående skilsmässa där man är oense om något, eller att personen själv irrat runt och letat på något konstigt sätt, etc.

Med andra ord: Ta det riktigt lugnt med att döma någon, när vi inte ens vet ifall ett brott begåtts.

Det är ju ändå barn till den döda kvinnan som sitter och läser det här nu eller kommer att läsa det här senare.

/DAEN
Citera
2015-01-25, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vänta nu här: Sitter vi alla och spekulerar om att det skulle vara fråga om ett mord på kvinnan, men ingen av oss har något UNS av information som pekar på att det skulle vara ett mord, utöver att kvinnan hittats död i vattnet och att mannen är anhållen som misstänkt?

Isåfall kanske vi ska LUGNA oss lite.

Det är hemskt - riktigt hemskt - att hon är död. Men det kan ju lika gärna vara fråga om en olycka.
Nej, i det här läget utreds det absolut som mord och det är således helt relevant både att diskutera utifrån mord och att utgå ifrån att det är ett mord samt att det är exet som är mördaren - eftersom han är anhållen.

Förändras något i det som nu polisen arbetar utifrån så finns det skäl att revidera sin uppfattning - men i dags läget finns inget som talar för olycka eller annan gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in