2015-01-24, 18:06
Medlem
Ny trend, tiggarna knackar fönster

Halloj, jag har ingen aning om denna tråd placerats rätt, och har inte sett en liknande tråd.

Är det vanligt i sverige i dag eller är det bara i min stad tiggarna har börjat gå fram till bilar på större parkeringar, tex, ica, lidl, öb, biltema, och knacka på bilrutan, har även läst i lokaltidningar om tiggare som ryckt upp bildörren.

Vad ska man säga om detta?
2015-01-24, 18:18
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
Halloj, jag har ingen aning om denna tråd placerats rätt, och har inte sett en liknande tråd.

Är det vanligt i sverige i dag eller är det bara i min stad tiggarna har börjat gå fram till bilar på större parkeringar, tex, ica, lidl, öb, biltema, och knacka på bilrutan, har även läst i lokaltidningar om tiggare som ryckt upp bildörren.

Ytterligare ett sätt att ofreda plånböcker på ben (svenskar)
Lovar att dom kommer att få träffa min kompis Brännbollträet om det händer här!

Här ringer dom på hemma hos folk och tigger.
2015-01-24, 19:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Tio personer överföll sovande EU-migranter

http://www.expressen.se/kvallsposten/tio-personer-overfoll-sovande-eu-migranter/

"Nu vet vi inte alls vart vi ska ta vägen, jag kom hit för att tigga, för att ge mat till min familj där hemma - men nu har jag inte en blekaste aning om vad som kommer att hända, säger Gheorge Florin, 26"

Folk börjar tröttna, det görs inget från politiskt håll, folk tar lagen i egna händer istället.

Jag uppskattar inte misshandel.

Men det är inte alls säkert att det handlar om arga svenskar, snarare ganska osannolikt. Det kan ju också röra sig om en konkurrerande klan?
2015-01-24, 21:05
Medlem
Jag var i Perstorp i dag och då var där inte en tiggare någonstans, sä visst gav det effekt vad marodörerna gjorde....
2015-01-24, 21:27
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av issoman
Jag var i Perstorp i dag och då var där inte en tiggare någonstans, sä visst gav det effekt vad marodörerna gjorde....

Saknar du tiggarna?
2015-01-25, 01:58
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb

Det hände min polare när han satt i bilen o väntade på sin flickvän. Han gav tiggaren några mynt så han skulle bli lämnad i fred, men det blev han så klart inte. Och sen så gav han tiggaren alla parkeringsmynt som han hade i bilen. Sen när hans flickvän gick mot bilen så kom tiggaren fram till henne och tiggde pengar av henne med.
2015-01-25, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det hände min polare när han satt i bilen o väntade på sin flickvän. Han gav tiggaren några mynt så han skulle bli lämnad i fred, men det blev han så klart inte. Och sen så gav han tiggaren alla parkeringsmynt som han hade i bilen. Sen när hans flickvän gick mot bilen så kom tiggaren fram till henne och tiggde pengar av henne med.
Då är din kompis dum i huvudet för man blir inte av med tiggarna genom att ge dem pengar. Man blir av med tiggarna genom att inte ge dem pengar och ignorera dem.
2015-01-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Då är din kompis dum i huvudet för man blir inte av med tiggarna genom att ge dem pengar. Man blir av med tiggarna genom att inte ge dem pengar och ignorera dem.

Precis. Ett skott i knäskålarna så vet dom att de där med att flyga på sina givmilda änglar inte är en bra grej.
2015-01-25, 11:04
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Man blir inte av med råttor om man matar dom!
Samma sak gäller tiggare, svält ut fanskapen!
2015-01-25, 11:57
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Man blir inte av med råttor om man matar dom!
Samma sak gäller tiggare, svält ut fanskapen!

Helt korrekt! För varje krona vi ge Rumänska maffian hantlangare, desto mer kommer lösdriveriet i Sverige att öka.
2015-01-25, 12:48
Bannlyst
Om svensken inte var så snål, egoistisk, rasistisk och oempatisk skulle ingen behöva tigga i Sverige. Jag tycker tiggarna borde få ta del av svenska välfärdsystemet, bidrag ska de ha
2015-01-25, 15:08
Medlem
Idag såg jag ett par som tidigare varit tiggare, men efter ett par snyftartiklar fått socialbidrag, bostad och jobb (en av de). Mötte dom vid utgången på Ica där det sitter en tiggare. De tittade på henne och gick sedan in i värmen, nya fina kläder. De såg ut att vara rena och välmående. MEN: de gav inga pengar till tiggaren - trots att de själva satt på samma plats för ett halv år sedan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in