2015-01-24, 16:01
Bannlyst
Nu ska vi ha en sång om livet. Tyvärr har uppladdarna missat de tre sista sekunderna, men det är den bästa versionen av den låten som jag har hört. Tänk också på att texten är ungefär hundra år gammal.

Handling: Svarte Rudolf är en gammal svart man som har rest jorden runt, troligen som sjöman, och till slut hamnat i Sverige. Vid slutet av sitt liv sitter han i Stockholm och dricker sig berusad och minns sina bästa stunder i livet, när han var ung och stark. De bestod av sex med horor och småflickor. Sången är full av understatements, som gamlingarna var sådana mästare på. "Han böjer sin nacke" är att han halsar ur flaskan. "Prinsessa" kan stå för oskuld eller byns mest åtrådda flicka osv. Kom att tänka på sången för ett tag sedan, när vi diskuterade censur av äldre texter. Denna har fått vara ifred av någon anledning.

Svarte Rudolf
Citera
2015-01-24, 16:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
Vad för värld lever du i? Vad i rena rama helvete.

Säg inte att det inte är mig det är fel på. Jag kan få ett straff då.
Citera
2015-01-24, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Säg inte att det inte är mig det är fel på. Jag kan få ett straff då.
Sex är generellt sätt inte dåligt. Ut och vara den slampa du är! Jag tror på dig!

Försöker inte vara nedlåtande, kanske lite komisk, tycker dock inte ordet slampa ska ha en negativ konnotation som den konstigt nog verkar ha i vårat samhälle.

Vad menar du med straff? Smisk?
Citera
2015-01-24, 16:05
Bannlyst
Citat:
Sex är generellt sätt inte dåligt. Ut och vara den slampa du är! Jag tror på dig!

Försöker inte vara nedlåtande, kanske lite komisk, tycker dock inte ordet slampa ska ha en negativ konnotation som den konstigt nog verkar ha i vårat samhälle.

Det betyder egentligen bara att man är slarvig. Det är den ursprungliga tyska betydelsen.
Citera
2015-01-24, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det betyder egentligen bara att man är slarvig. Det är den ursprungliga tyska betydelsen.
Jaha, där ser man. Varje definition av "slampa" jag dock har sett verkar bara tyda på en sexuellt frisläppt person.
Citera
2015-01-24, 16:12
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Några tankar på vad ni vill göra med era liv?
Fiska och knarka på fritiden; det skänker mig (temporär) sinnesro.

Något annat har jag inte fastslaget på schemat ännu, är mycket kluven vad gäller karriärsval. Är egentligen inte intresserad av att göra karriär, men gör jag inte det så lär jag aldrig bli ekonomiskt oberoende heller. Flytt till USA lär också utebli eftersom att det är närmast omöjligt att få uppehållstillstånd som "vanlig" människa.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2015-01-24 kl. 16:19. Anledning: e
Citera
2015-01-24, 16:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Jo, om jag hade varit duktig och inte viljat ha sex hade allt varit bra ju. Min kille skrattar alltid åt tjejer som uttrycker sig positivt om sex och han brukar säga att han vill skära upp min fitta, jag tycker det är jättebra
Citera
2015-01-24, 16:48
Bannlyst
Citat:
Jaha, där ser man. Varje definition av "slampa" jag dock har sett verkar bara tyda på en sexuellt frisläppt person.

"Du Schlampe" betyder "din slampa" precis som på svenska, men "Schlamperei" däremot betyder snarare "(grovt) slarv".
Citera
2015-01-24, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
han vill skära upp min fitta, jag tycker det är jättebra
Människans hjärna är extremt mottaglig för indoktrinering -- därav din acceptans.

Din pojkvän låter sjuk. Hoppas att du inom tid inser detta. Hoppas för övrigt att du trollar.
Citera
2015-01-24, 17:03
Medlem
Nä, om t.o.m. de mest benhårda pessimister är lika stor del av samma rundgång som alla andra, om än utmärkande missnöjda med det, vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till själv.
Citera
2015-01-24, 17:09
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Nä, om t.o.m. de mest benhårda pessimister är lika stor del av samma rundgång som alla andra, om än utmärkande missnöjda med det, vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till själv.
Skaffa ett uthärdligt arbete med god lön och spendera din fritid med sysslor du behagar.

Finns tyvärr inte många andra sätt att leva, såvida man vill leva bekvämt (läs: inte som en självförsörjande hippie-eremit) och inte har ärvt rikedom.
Citera
2015-01-24, 17:19
Bannlyst
Citat:

Men vadå? Att leva som Schopenhauer själv är väl inte det sämsta? Han föraktade ju världen men inte mus, mat, vin, tobak, teater etc. Det är ju helt uppenbart. Sedan kunde han tyska, engelska, franska, italienska, spanska, latin och grekiska och att spela flöjt. Han hade stambord på Englischer Hof, där han var känd för att komma med snabba men bitska repliker. Han hade tre platser reserverade åt sig själv, och när någon klagade över det svarade han "Ich denke ja auch für drei!" Han var en cool gubbe. Duger inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in