2015-01-24, 16:21
Medlem
Rebelledaren Alexander Zakhartjenko bekräftade nyss att rebellerna var ansvariga för artilleriattacken som dödade över 20 personer. Detta enligt rysk media via DN. Han säger vidare att det är inledningen på anfallet. Nästan 100 uppges ha skadats.

DN
2015-01-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Icke, det är den helt unika dieselsnurran T-80U, återfinns bara inom den ryska försvarsmakten.

/Micke

Beror förstås på vilken variant det är

http://en.wikipedia.org/wiki/T-80

Citat:
The T-80 and its variants are in service in Belarus, Cyprus, Kazakhstan,[11] Pakistan, Russia, South Korea, and Ukraine.

Apropå dieselsnurra

Citat:
T-80UD Bereza (1987): Ukrainian diesel version with 1,000-hp 6TD engine and remote-controlled antiaircraft machine gun.

Vilken/Vilka försöker du lura?
Senast redigerad av micks 2015-01-24 kl. 16:28.
2015-01-24, 16:24
Bannlyst
Citat:
Icke, det är den helt unika dieselsnurran T-80U, återfinns bara inom den ryska försvarsmakten.

/Micke
Video: https://www.youtube.com/watch?v=1K-8co_xmic&feature=youtu.be&t=41s
T80U: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/4thTankBrigade_-_T-80U_-09.jpg
T72ERA: http://www.onthewaymodels.com/articles/T72backdate/T-72Bera.JPG

Jämför. ERA på T80s alla versioner placeras inte på samma stil och plats som T72s, det är inte särskilt synligt på sidorna. Googla själv flera bilder på T80 med ERA så kommer du se.
Senast redigerad av Dr.Kryuchkov 2015-01-24 kl. 16:32.
2015-01-24, 16:24
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Såg att baggebo1 mfl sitter och svamlar en massa om Mariupol. Med tanke på att den här lilla gruppen har hjärnkapacitet som bushnegrer ska jag bryta ner det väldigt enkelt.

1. Ingen Ukrainsk trupp har flytt från Mariupol

2. Ingen offensiv är inledd mot Mariupol, utan det rör sig om sedvanlig rysk terrorbombning.

3. Azovs och Ryska skyttevärn befinner sig 600 meter från varandra öster om Mariupol, vid en offensiv så vet vi det i samma sekund.

4. Tusentals människor har slutit upp för att hedra Ukraina samt de 20 civila som dödades av Ryskt raketartilleri, så något stöd för "Novorussiya" kan vi inte se.
Det har tyvärr uppdaterats till 27 döda civila varav två barn och hela 97 skadade varav flera barn enligt stadens företrädare.
https://twitter.com/ZaxidNet/status/559004488481398784

Det ryska folkmordet har helt klart påbörjats som i Tjetjenien förut. Vi får hoppas att omvärlden bryr sig mer den här gången!
2015-01-24, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst har jag förtroende kvar tack vare min support av demokrati och att jag tror på Ukraina och landets kamp mot den ryska fascismens unkna doft. Har man förmånen att inte bo i Ryssland bör man uppskatta det och inte önska Putin och hans kriminella gärningar lycka till. En del proryssar borde nog läsa igenom sina allt annat än genomtänkta svar så tråden inte tappar all trovärdighet. Just nu begås rena krigsbrott av Putins anhang i Ukraia. Stödet för terroristerna är mycke svagt vilket givetvis är helt logiskt, man stödjer inte mördare.
Förstår inte riktigt, du supportar demokrati men ändå stöder du ett odemokratiskt och våldsamt övertagande i Ukraina? Var finns den ryska fascismen? Det är väl ändå fascisterna som faktiskt står för att de är fascistiska i Kiev som tagit makten där. Vad har Putin med det här att göra? Han är inte i Ukraina och han är ledare för ett DEMOKRATISKT land. Vet du ens vad demokrati betyder?

Terroristerna är såna som Skillt och andra judiska och nazistiska element på kuppmakarnas sida. De våldtar, mördar och skiter fullständigt i den ukrainska civilbefolkningen. De östukrainska soldaterna däremot behandlar civila oerhört bra och de är även mycket vänliga mot Kievs terrorister som tagits tillfånga. Jag är stolt över dessa demokrativänner i öst.
2015-01-24, 16:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Icke, det är den helt unika dieselsnurran T-80U, återfinns bara inom den ryska försvarsmakten./Micke

Instämmer. Stora delar av min VPL ägnades åt att bekanta sig med den där skönheten och dess kusiner. Ventilationsgallret för gasturbinen känner jag igen i sömnen.
2015-01-24, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ardlok
Rebelledaren Alexander Zakhartjenko bekräftade nyss att rebellerna var ansvariga för artilleriattacken som dödade över 20 personer. Detta enligt rysk media via DN. Han säger vidare att det är inledningen på anfallet. Nästan 100 uppges ha skadats.

DN
Svensk media kör konstant med propaganda mot Ryssland så inget därifrån tar jag seriöst. De enda mördarna i Ukraina är USA och EU-finansierade thugs.
2015-01-24, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det har tyvärr uppdaterats till 27 döda civila varav två barn och hela 97 skadade varav flera barn enligt stadens företrädare.
https://twitter.com/ZaxidNet/status/559004488481398784

Det ryska folkmordet har helt klart påbörjats som i Tjetjenien förut. Vi får hoppas att omvärlden bryr sig mer den här gången!
Var är det ryska folkmordet? Vet att det pågår ett folkmord från judar och nynazister som betalas av USA och EU. Det är dags att världssamfundet sätter stopp för Obamas försök till världsherravälde! In med honom till krigsförbrytartribunalen där han hör hemma. Dit ska vi skicka terroristerna i Kiev och svinen som mördat och våldtagit det ukrainska folket, såna som Skillt och andra svenska nynazister.
2015-01-24, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Ryskt stridsflyg har setts över Luhansk idag.
http://inforesist.org/v-nebe-nad-luganskom-zamechena-reaktivnaya-aviaciya-smi/
Var det ett första test för att se om några SAM dök upp tro?
20 döda och 87 skadade i Mariupol enligt senaste siffrorna
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/shelling-in-mariupol-10-civilians-killed-46-wounded-378287.html
Såg du stridsflyget själv eller? För dina "länkar" går ju direkt till Kievmaffians propagandakanaler och saknar värde fullständigt.
2015-01-24, 16:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Instämmer. Stora delar av min VPL ägnades åt att bekanta sig med den där skönheten och dess kusiner. Ventilationsgallret för gasturbinen känner jag igen i sömnen.
Jag har för mig att vi valde mellan den och leopard, vi gjorde nog rätt val. Tror MTU har bättre motorer än de ryska. Får se om de i förlängningen får mötas i strid de två över Ukraina, men då har det gått långt.

Citat:
Ursprungligen postat av ardlok
Med så många skadade lär det bli över 30 tyvärr, från början var det 20 nu 27. De ryska är arga över att så många ryska soldater dött i Donetsk, tydligen ska de ha lidit stora förluster.
2015-01-24, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ja risken att det blir folkmord och massaker när ryssarna löper amok är stor. De är inte kända att som USA gå från hus till hus och råka döda någon för mycket. Se på Groznyj, jämför med Bagdad. Det är upplagt för massmord med WMD till och med, även om det är lite mer otänkbart men de kan tro att de kommer undan med vad som helst för "det är inte dom" som krigar i Ukraina... När man ser den verklighetsfrånvarande retorik de använt hittills så tror jag att Putin och hans hejdukar lätt kan balla ur, och då bryter helvetet loss.
Vi svenskar ska ju vara glada för Tjetjenien, då många extremistiska muslimer fick sätta livet till. Men vissa dårar i Sverige vill ju ha hit skiten så vi får nog våra första lyckade självmordsbombare inom kort och säkert några halshuggningar.

Putin och den ryska staten strider fortfarande inte i Ukraina och förstår inte hur vissa kan inbilla sig sånt när de samtidigt är medvetna om att nynazister från Sverige mördar i Ukraina. Att amerikanska vapen hittats nu visar att Obama gått över till mer än pengar som support för terroristerna i Kiev. Har man storhetsvansinne som Obama så har man.
2015-01-24, 16:37
Bannlyst
Citat:
Jag har för mig att vi valde mellan den och leopard, vi gjorde nog rätt val. Tror MTU har bättre motorer än de ryska. Får se om de i förlängningen får mötas i strid de två över Ukraina, men då har det gått långt.

Med så många skadade lär det bli över 30 tyvärr, från början var det 20 nu 27. De ryska är arga över att så många ryska soldater dött i Donetsk, tydligen ska de ha lidit stora förluster.
Det är inga ryssar som dör i Donetsk, det är den civila ukrainska befolkningen som bara vill ha tillbaka sin demokrati. Och det är terrorister betalda av USA som dödar civilbefokningen även i Mariupol. Önskar däremot att Ryssland tröttnar på att hålla sig utanför och går in och tar bort terroristerna i Kiev och skickar USA ut ur Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in