2015-01-24, 10:36
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Aha okej, men jag söker hejvilt på asus hemsida men hittar inget som känns rätt liksom, går inte ens att söka på min laptops namn, ska jag använda mig av mitt serienummer eller hur ska man gå till väga? sist jag omformaterade så fanns ju bland annat inte drivrutiner till mitt nätverkskort vilket gjorde det väldigt svårt att ladda ner något, så tänkte tanka hem det viktigaste nu o lägga på en extern hårddisk.
Du ska använda modellnamnet. T ex X53E
Bara att skriva in det i sökrutan här: http://www.asus.com/se/support/

Vart du hittar modellnamnet: http://www.asus.com/support/Article/565/

Om du fortfarande har problem att hitta drivrutiner, skriv modellnamnet här så kan jag eller någon annan hjälpa dig.
Senast redigerad av Lullebulle1 2015-01-24 kl. 10:38.
Citera
2015-01-24, 14:51
Medlem
Nu har jag formaterat datorn med rätt OS men av ngn jävla anledning så är det 32.5gb använt utrymme redan då, är det ens möjligt? Hur fan ska jag gära för att allting bara ska bli som jag vill?;P
Citera
2015-01-24, 14:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nu har jag formaterat datorn med rätt OS men av ngn jävla anledning så är det 32.5gb använt utrymme redan då, är det ens möjligt? Hur fan ska jag gära för att allting bara ska bli som jag vill?;P

När du har installerat alla uppdateringar från Windows Update så kör en Diskrensning. Där finner man lagringsplats som då är bara att slänga.
Citera
2015-01-24, 15:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:

W7 är på 10.5gb utan uppdateringar så något stämmer inte . Rensa disken helt och hållet och gör sedan om det så blir det rätt .

Jag har förvisso W8 som är något större men jag gjorde en ominstallation och fick 15gb som det totala slutresultatet .
Senast redigerad av 1FF 2015-01-24 kl. 15:23.
Citera
2015-01-24, 19:00
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:

Standard i windows är ju något typ page-filen är minst lika stor som ditt ram i burken eller mer.
Sedan om hibernate är igång så tar det också minst lika mycket hdd utrymme som ditt ram.
Citera
2015-01-25, 12:11
Medlem
Nu har jag lyckats rätt tror jag, har en ssd på 120gb då jag inte spelar spel eller liknande på pcn behöver jag inte mer plats, har också en extern hårddisk till andra prylar om det skulle behövas. Men nu är min lokaldisk C på 100gb och jag har 11gb som inte är allokerat eller vad det heter, men lyckas inte slå ihop dem resterande 11 gb med min lokaldisk C tack för alla andra svar btw!
Citera
2015-01-25, 12:22
Medlem
Citat:
Nu har jag lyckats rätt tror jag, har en ssd på 120gb då jag inte spelar spel eller liknande på pcn behöver jag inte mer plats, har också en extern hårddisk till andra prylar om det skulle behövas. Men nu är min lokaldisk C på 100gb och jag har 11gb som inte är allokerat eller vad det heter, men lyckas inte slå ihop dem resterande 11 gb med min lokaldisk C tack för alla andra svar btw!
Föressten, har googlat en del efter language pack till windows 7 home premium men alla sidor som kommer upp känns lite småluriga, någon som vet vart man kan få tag på detta?
Citera
2015-01-25, 12:45
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Föressten, har googlat en del efter language pack till windows 7 home premium men alla sidor som kommer upp känns lite småluriga, någon som vet vart man kan få tag på detta?

Förta träffen på Google.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/language-packs#lptabs=win7

Med andra ord, det är inte säkert att du kan byta språk på home premium.
Citera
2015-01-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Förta träffen på Google.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/language-packs#lptabs=win7

Med andra ord, det är inte säkert att du kan byta språk på home premium.

Ah tack, såg den med nu, men det spelar egentligen ingen roll om jag har det på engelska eller svenska, men hursomhelst, tack för hjälpen!
Citera
2015-01-27, 14:17
Medlem
Vitalrepuss avatar
Hej! Jag planerar att inhandla följande dator: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/HP15P182NO/hp-pavilion-15-p-182no-barbar-dator-silver

Problemet är det att datorn kommer med operativsystemet Windows 8.1 (64bit), medan jag vill använda mig av Windows 7 (64bit) på grund av att jag är mer bekväm med det OS:et. I alla fall, jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde besvara följande frågor!

Var kan jag inhandla en installations-CD för Windows 7?

När jag sedan installerat Windows 7, hur bär jag mig åt för att radera operativsystemet Windows 8.1?

Vad innebär egentligen en formatering? Är det detta jag planerar att genomföra eller kallas detta för en ominstallation?

Mvh Vitalrepus
Citera
2015-01-27, 14:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Hej! Jag planerar att inhandla följande dator: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/HP15P182NO/hp-pavilion-15-p-182no-barbar-dator-silver

Problemet är det att datorn kommer med operativsystemet Windows 8.1 (64bit), medan jag vill använda mig av Windows 7 (64bit) på grund av att jag är mer bekväm med det OS:et. I alla fall, jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde besvara följande frågor!

När jag sedan installerat Windows 7, hur bär jag mig åt för att radera operativsystemet Windows 8.1?

Vad innebär egentligen en formatering? Är det detta jag planerar att genomföra eller kallas detta för en ominstallation?

Mvh Vitalrepus

Dustin säljer Windows 7.

Sök i denna tråd då detta har behandlats flertal gånger. Du finner även fina guider på nätet samt på Microsofts hemsida.

Formatering betyder att allt försvinner. Du får bygga upp systemet från grunden, d.v.s uppdateringar, drivrutiner, patchar, med mera. Ta en systemavbildning på datorns nuvarande innan du formaterar.
Citera
2015-01-27, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus

Mvh Vitalrepus

Personligen skulle jag ändra lite i det och få tillbaka startknapp mm. Efter det ser det mer eller mindre ut som Windows 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in