2015-01-24, 12:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det är döden som sätter spiken i kistan för livets uselhet och fåfänga art. Vi har en temporär existens som medvetande varelser, med en närmast oändlig icke-existens bakom oss och en evig icke-existens framför oss. I ljuset av denna insikt är det oerhört infantilt att värdesätta livet.
du kanske ska prova att dö?
Citera
2015-01-24, 12:17
Medlem

Tack. Det är just det som är lösningen och problemet för många i denna tråd med dessa funderingar och "filosofier" som jag ser det iallafall. Balansen mellan "chauffören" och "bilen" som jag tidigare beskrev. Om bara chauffören tillåts utrymme att vara så går bilen sönder ganska så kvickt, om bilen bara tillåts köra dit bilen vill, bensinstation till bensinstation så kommer chauffören förr eller senare att kvävas i kupén. Men även om vissa vill gömma sig för solen inne i bilen så kommer solen alltid att komma tillbaka, de blir bara mer bländade ju längre de gömmer sig där inne. Balansen kommer återkomma eller så kommer depressionen att ta deras liv, när deras liv tas ifrån dem så kommer de att inse varför de ska kämpa för sina liv och således ta ratten och styra bilen, vilket de är satta att göra, åter igen. Fred.
Citera
2015-01-24, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
behövs ingen mening jag skulle aldrig vara så dum att jag kastar bort livet och tror mig vara överlägsen iaf, bara för de är kul att sitta och säga livet är meningslöst när man uppenbarligen inte har en aning om vad det går ut på och knappt vet nånting, tror på samma saker som när man var barn osv. nej ni vet inte mkt om livet
många fattar inte hur värdefullt livet är förräns dom nästan har dött, lever i en dimma att allt är tråkigt och grått tills allt nästan tas ifrån er då ska ni minsann ändra er som små fega hundar
När jag påstår att det inte finns någon mening med livet så gör jag det med logik som bör vara väldig enkel att förstå.

Det finns ingenting överhuvudtaget som tyder på en mening med livet. På exakt samma sätt så finns det ingenting överhuvudtaget som tyder på att det står en rosa, osynlig elefant i mitt kök och därmed antar jag att det inte finns någon rosa elefant som dessutom är osynlig.
Senast redigerad av Apathes 2015-01-24 kl. 13:53.
Citera
2015-01-24, 14:06
Bannlyst
Citat:

Fast då saknar han ju inte livet. Livet ska föraktas.
Citera
2015-01-24, 14:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Fast då saknar han ju inte livet. Livet ska föraktas.

jah kanske vore bättre om det inte fanns nåt liv bara robotar o så.

jag är lite sämre sort än er, älskar smink, nagellack, mode, kosmetika o sånt..
Citera
2015-01-24, 14:17
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
När jag påstår att det inte finns någon mening med livet så gör jag det med logik som bör vara väldig enkel att förstå.

Det finns ingenting överhuvudtaget som tyder på en mening med livet. På exakt samma sätt så finns det ingenting överhuvudtaget som tyder på att det står en rosa, osynlig elefant i mitt kök och därmed antar jag att det inte finns någon rosa elefant som dessutom är osynlig.

tycker det är svårt att förstå. fast jatg vet inte om det finns nån meninge men hoppas det så jag inte är här i onödan.
Citera
2015-01-24, 14:24
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Självmord är onödigt om man kan leva ett drägligt liv. Får jag alzheimers eller blir kidnappad av islamistiska terrorister så ser jag nog till att sätta slut på leken i förtid, annars ser jag ingen vidare orsak att kasta in handduken med eget bevåg.
Citera
2015-01-24, 14:28
Bannlyst
Citat:
Självmord är onödigt om man kan leva ett drägligt liv. Får jag alzheimers eller blir kidnappad av islamistiska terrorister så ser jag nog till att sätta slut på leken i förtid, annars ser jag ingen vidare orsak att kasta in handduken med eget bevåg.

Dito
Citera
2015-01-24, 14:34
Medlem
Citat:

Citat:
Dito

Några tankar på vad ni vill göra med era liv?
Citera
2015-01-24, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Några tankar på vad ni vill göra med era liv?

Få mer mus och rumpa (jag föredrar analsex med kvinnor, dels för att det är trångt och perverst och dels för att risken elimineras att föra detta jävla släkte vidare av misstag). Lära mig fler språk. Ta mer droger. Vara allmänt jobbig mot konformister.
Citera
2015-01-24, 15:14
Bannlyst
Citat:
tycker det är svårt att förstå. fast jatg vet inte om det finns nån meninge men hoppas det så jag inte är här i onödan.[
Ja du... Önsketänkande är en mycket vanlig orsak för tro i alla former.
Citat:
Få mer mus och rumpa (jag föredrar analsex med kvinnor, dels för att det är trångt och perverst och dels för att risken elimineras att föra detta jävla släkte vidare av misstag). Lära mig fler språk. Ta mer droger. Vara allmänt jobbig mot konformister.
Glöm nu inte hädanefter att först attackera mus och rumpa, och därefter vara jobbig om personen i fråga är en konformist.
Senast redigerad av Apathes 2015-01-24 kl. 15:29.
Citera
2015-01-24, 15:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Gör väl inget om hon blir med barn, det är det som är syftet med sex egentligen, allt annat är bara sjukt. Det är så det ska vara egentligen.
Du är riktigt sjuk du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in