Citat:
Vem är Zakharchenko? Hur har han kommit till makten och vad heter hans rike? Vad tror han sig representera? Är det Mosebacke Monarki måntro? En självutnämnd medelmåtta som ju aldrig får erkännande och därför aldrig kan regera mer än över sin vodkadrink och några slashasar. Utan bistånd från Ryssland är det kört och snart är ju även Ryssland kört. Och förfallet på Krimhalvön visar vad som vänta skall om Putin lyckas plantera sin fascism i Ukrainas östra provinser.Jodå, på gammalt kommunistiskt och folkdemokratiskt sätt har Folkrepublikerna uppstått genom folkets egen organisering efter den fascistiska statskuppen i Kiev för ett år sedan. Sedan bildades folkets befrielsearmé, folkomröstning och val hölls och Folkrepublikerna har fått sina ledare.
Vem tror du är mest relevant för vad som händer i östra Ukraina eller Donbass? Den tandlöse gamle slagskämpen Poroshenko eller den till tänderna rustade Zakharchenko?
Gambler som jag är skulle jag gärna slå vad om vem som kommer att sitta längst som president, Poroshenko eller Zakharchenko. Men jag lär nog inte få något högt odds, typ 1.05 kanske, om någon bookmaker skulle vilja ställa ut en proposition.
Putin är off topic så vi glömmer det.
Vem tror du är mest relevant för vad som händer i östra Ukraina eller Donbass? Den tandlöse gamle slagskämpen Poroshenko eller den till tänderna rustade Zakharchenko?
Gambler som jag är skulle jag gärna slå vad om vem som kommer att sitta längst som president, Poroshenko eller Zakharchenko. Men jag lär nog inte få något högt odds, typ 1.05 kanske, om någon bookmaker skulle vilja ställa ut en proposition.
Putin är off topic så vi glömmer det.
Folkvalda legitima makthavare sitter alltid säkrare i sadel än kuppmakare utan folkligt stöd så Poroshenko lär inte vara hotad av någon anonym ligist i landet noname. President? du skämtar väl?