Citat:
Ursprungligen postat av
zy45N
Sluta snacka skit!
Ingen åklagare kan väcka åtal mot vare sig någon separatist eller Ryssland, därför att:
1. ingen separatist är namngiven
2. det finns ingen bevisning mot vare sig någon separatist eller Ryssland, som är hållbar i en rättegång
Det enda som är uppenbart är att Ukraina kan ha brutit mot den internationella luftfartslagen då det inte stängde av luftrummet över Donbas trots upprepade varningar från Eurocontrol
Det är först när kommissionerna är färdiga med sina rapporter får vi veta vem som är faktiskt skyldig till nedskjutningen, innan dess får du avstå att peka finger åt Ryssland. Tänk att det kan vara Ukraina?
Enligt EKMR artikel 6.1 (?) en person ska betraktas som oskyldig tills en fällande dom vunnit laga kraft.
1. Zakarenko t ex. Eller finns det inget ansvar för 'presidenten' av 'folkrepubliken'?
2. Bevis finns, men ryssarna gör som du, totalnekar.
Men som jag sa tidigare, europeiska jurister inser att terroristerna och Ryssland är lönlöst att anklaga för att de är primitiva barbarer utan rättsuppfattning. Ukraina är däremot en civiliserad stat och följer internationella avtal och regler.
Jag, och miljontals andra pekar ut Ryssland som 100% skyldig. Och jag gör det nu igen:
Ryssland förde in ett BUK missilsystem till Luhansk, ryska soldater bemannade det och mördade nästan 300 oskyldiga män, kvinnor och barn. Hela familjer.