2015-01-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Ligger för nuvarande i Silver V, föll ner från Silver II. Har ni gubbs tips på hur man kan klättra i Divisioner. Några bra gubbar som man lätt kan carya med. Assasins, AP busts, adc's?

För nuvarande är jag bäst på att spela adc, mid och top. Kan spela jungle och support såklart men jag ä ingen vidare där.

Saken är det att när jag kör adc får man en sunkig jävla fittig fucking värdelös support som inte kan spela för fem öre. Spelar man top och blir feedad så kan man oftast inte carrya games för att man just spelar top, carrya games när man spelar top är smått svårt tycker jag. Carrya som feedad mid är enkelt, om man har ett vettigt jävla team som inte går all in för en jävla tank support som springer iväg som en jävla höna.

Nu babblar jag på hur mitt team oftast ser ut..

Tips på vadjag kan göra för att förbättra mitt gameplay, jag är människa, jag gör fel. Vad kan jag göra för att hjälpa mitt team, ska man 24/7 roama alla lanes? Tips i allmänhet uppskattas

Hej, diamond 1/master adc main här. Jag kan berätta för dig att det finns 2 regler som adc som nästan ingen känner till som är väldigt game changeing. Detta är positionerings regler.
1. Överlev, ställ dig t.ex så att du inte är i range för amumus ulti osv.
2. Deala damage, men obs om du inte kan överleva så kan du inte deala damage. Så det är viktigare att du överlever då ditt team behöver dig för objectives.

Om du vill 1vs5 carrya som jag måste göra 95% av gamesen lär dig vayne.
Citera
2015-01-08, 13:09
Bannlyst
Någon bra diamond stream?
Citera
2015-01-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Verkar som att det är klart nu! Har i alla fall ingen rank eller så.

Redan hunnit med 3 promo matcher.
Citera
2015-01-21, 18:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Någon som har klättrat i sina placementmatcher än? Är just nu 5/6 wins fick spela med trolls matchen jag förlorade men är ändå nöjd med 5/6.
Citera
2015-01-22, 16:44
Medlem
pozies avatar
måste älska LoL communityn, drar upp adc'n till 7/0(hon är för övrigt otroligt värdelös, låter en graves springa iväg med 100 hp när jag är på honom med en perma slow)

hela laget har runt 10 deaths, jag har 3. vart med och fixat 90% av våra kills, säkrade majoriteten av dem. skriver totalt 6 meddelanden under hela matchen, det värsta jag skrev var "maybe you shoudnt play adc" efter att vår adc gått från 7/0 till 7/10. slutar med att hela förlusten är mitt fel som spelar support.

det är inte hecarims fel som dör av invade cirka 6 gånger.

det är inte top fel som förlorar sin lane stenhårt samt dör runt 6 gånger inom 10 min.

det är inte mid fel som förlorar sin lane stenhårt och feedar ahri till runt 10 kills inom 15 min, samt inte callar en enda mia.

det är inte adc fel som missar runt 5-6 lätta kills, som vänder sina 7/0 till 7/10 pga dumma invades och försök till solo under tiden jag är och wardar.

ggwp, report leona. standard att gå på support/jungel så fort man förlorar. förstår inte hur folk kan ha så jävla svårt att inse sina egna misstag.
Citera
2015-01-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
måste älska LoL communityn, drar upp adc'n till 7/0(hon är för övrigt otroligt värdelös, låter en graves springa iväg med 100 hp när jag är på honom med en perma slow)

hela laget har runt 10 deaths, jag har 3. vart med och fixat 90% av våra kills, säkrade majoriteten av dem. skriver totalt 6 meddelanden under hela matchen, det värsta jag skrev var "maybe you shoudnt play adc" efter att vår adc gått från 7/0 till 7/10. slutar med att hela förlusten är mitt fel som spelar support.

det är inte hecarims fel som dör av invade cirka 6 gånger.

det är inte top fel som förlorar sin lane stenhårt samt dör runt 6 gånger inom 10 min.

det är inte mid fel som förlorar sin lane stenhårt och feedar ahri till runt 10 kills inom 15 min, samt inte callar en enda mia.

det är inte adc fel som missar runt 5-6 lätta kills, som vänder sina 7/0 till 7/10 pga dumma invades och försök till solo under tiden jag är och wardar.

ggwp, report leona. standard att gå på support/jungel så fort man förlorar. förstår inte hur folk kan ha så jävla svårt att inse sina egna misstag.

Välkommen till mitt liv, eller elohell som det också kan kallas..

Detta har varit mina senaste games sen jag hamna i silver...
Citera
2015-01-22, 18:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Välkommen till mitt liv, eller elohell som det också kan kallas..

Detta har varit mina senaste games sen jag hamna i silver...
tror inte riktigt på elohell, då om man är bra nog så klättrar man om man faktiskt spelar tillräckligt, något jag inte gör tyvärr. det är LoL's community som är dålig, riot lägger mer fokus på "toxic" än folk som faktiskt förstör games och feedar. hade en braum i mitt game + en akali som blev caught cirka 10 gånger och stendog. jag sa stop getting caught or its lost. 10 min senare har de fortsatt sådär tills att alla har runt 10 death var igen, då skriver jag its over, just accept surrender.

"report jax, mindset to loss"

älskar detta spelet. jag ska ha en report för att jag förstår att vi inte kommer vinna när hela laget feedar och har 0 awareness. det är absolut inte deras fel. inte akali's fel att hon går in 1v3 konstant, inte braums fel att han afkar mitt i lanen och stendör.
Citera
2015-01-22, 19:22
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
inte braums fel att han afkar mitt i lanen och stendör.

Nja det kanske faktiskt inte är hans fel, det kan vara så att han blev disconnectad
Citera
2015-01-22, 19:43
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nja det kanske faktiskt inte är hans fel, det kan vara så att han blev disconnectad
hade kunnat köpa det om det inte är så att han stannar mitt i lanen för att svara på vad vår adc skrev
Citera
2015-01-22, 21:24
Medlem
Aviarts avatar
Jag ger snart upp hoppet på detta spelet. Det är helt jävligt efterblivet. Hur i hela jävla blåsvedda fitthelvete kan jag bli brons 5 när jag slutade säsongen i guld 2 och vann 5 och förlorade 5!?!?!?!??!?
Citera
2015-01-22, 22:36
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Speltorsk som man är så kunde man inte hålla sig ifrån att spela placement... Silver 4
Citera
2015-01-22, 22:44
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Vann 9 av 10 placementmatcherna, gick från guld 5 till guld 2, skönt att klättra men hoppades på högre när jag stompade som jag gjorde.

Lycka till Ni som inte spelat era placementmatcher än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in