Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Du har en tendens att formulera dig på ett sätt som gör det väldigt svårt för andra att förstå vad du menar tyvärr.
Självklart existerar absoluta sanningar, men som människa på jorden som existerar i en 4 dimensionell verklighet är själva begreppet "absolut sanning" per definition inget annat än snömos.
Vi har 1 st verklighet att förhålla oss till - och den delar vi på. Vad vi kan göra är att utforska den verklighet och finna lösningar och möjligheter att tolka den efter bästa förmåga. Det är ALLT vi har! Det är ALLT vi kan göra! Att kalla den process för lögner är inget jag kan relatera till eller ens processa. Jag förstår helt enkelt inte alls vad du menar med det.
Du får mer än gärna utveckla varför vetenskapliga slutsatser till sin natur är lögner om du har lust, men försök att hålla det kort och till saken. Dina inlägg blir ofta utsvävande och väldigt svåra att läsa.
Det du kallar den enda verkligheten är något du är
infödd (alltsedan du föddes) i att tro är varandes verkligheten/det verkliga. Det som jag menar är verkligheten är inte ens
det dimensionella ("dimension" betyder mätbar).
Vad som verkligen gör skillnad för och i verkligheten (där mänskligheten är inräknad) är det som finns bortom tid och rum - d.v.s. i den
icke-dimensionella domän som kallas för
tankevärlden (något annat än det fysikaliska/mätbara/konkreta/dimensionella).
I denna domän (det abstrakta/tomheten/psykiska/3-direktionella) sker det som verkligen gör skillnad för världen (den verklighet som innefattar människans tidsålder i världshistorien), alltså det verkningsfulla eller verkande för att göra en rätt och riktig skillnad.
Du pratar om en vetenskaplig drömvärld i verkligheten, en värld där man ser allting i 4:a dimensioner. En sådan drömvärld blir dock ett "simulerat program" i det långa loppet... då allting kan uträknas i det mätbaras siffermått.
Verkliga människor i verkligheten utesluter inte den icke-dimensionella domän som den 4-dimensionelltroende människan och hans/hennes måtts verklighet utesluter - utan ser att det är i tankevärldens skapelsedomän som den verkliga skillnaden göres för den verkliga världen.
Det är i den psykiska tomheten/domänen man skapar tankarna som utgör grunden för alla fysiska handlingar som skapar den fysiska (och psykiska) förbättringen för mänskligheten, vilket inkluderar det jag skriver eller säger till dig eller någon annan.
Du har en "vanlig verklighet" som är
overklig då du utesluter den domän där dimensioner inte finns. Den "vanliga verkligheten" är dock en drömvärld som inte är sann. Den verkliga verkligheten är så mycket större och omfattar den "vanliga verkligheten"/drömvärlden de flesta lever i.
Det jag skriver om är surrealism eller
öververklighet (bortom det fysiska) för en som enbart lever i och enbart är medveten om 4:a dimensioner och är omedveten om psyket/sinnet och dess natur. Vetskapen om det öververkliga (en verklighet
över en "vanlig/vanans verklighet") är dock något som den vetenskapstroende har svårt att förstå/begripa. Men så är ju också vanans makt stor, som talesättet säger.
mvh
Mattias