[quote=MattiasBeming|51967283]
Citat:
Belägg är något du kan läsa dig till. Vad får dig att tro att jag tror att du kan läsa dig till vad mental självreflektion eller vad jag nu förmodar att Jung menade att individuation innebar/innebär. Du tror väl inte du kan "programmera" dig till ett psykiskt jag (jaget som jag menar utgår från något annat än det fysikaliska)?
Du efterfrågar "mjukvInte klokt vad du krystar det kryptiska, tror du verkligen det hjälper att sitta och leka psykolog här? Vad har du att komma med..... ordboken
lille vän, du har lilla högstadiet under armen, thats all
Citat:
aror" (textstycken, litteraturkällor) för självindoktrinering utan att vilja fråga om något du inte vet vad det är till någon som menar att han (mig själv alltså) vet vad det är. Detta gör du då du efterfrågar "belägg" för något du inte vet vad det är - och detta är fel. Du kan aldrig läsa dig till vad något är - och samtidigt inte frångå det fysikaliska du håller på tok för kärt i ett vetenskapligt, Freudianskt och ensidigt perspektiv. Du kommer då att fnysa åt det du läser och kalla det trams och dylikt i ett alltför trångsynt perspektiv.
nej... suck, tycker du detta du säger var (på ditt språk..--> intellektualistiskt, så kan du gotta dig i din bubbla med det, det är dock högstadiet under armen som sagt.
ta du din lilla roddbåt och segla du
Citat:
Jag har inte läst Jung - men jag hör på hans begrepp (individuation) att det handlar om något som inte stämmer överens om den vetenskapligt (politiskt) korrekta Freudianismen. Och gör det inte detta, så är/var han närmare sanningen än hans läromästare gällande "jaget" och dess icke-fysikaliska ursprung. Men det handlar om att kunna inse den naturliga mentala funktionen i sig själv genom att kunna praktisera det man läser något om (läsförståelse + introspektion i den egna tankevärlden), på en och samma gång.
För du ju öht sakanr läsförmåga lilleman.
Det visade du GALANT, i din lilla virktråd där du sitter och filar och filar, och filar.... till tyvärr ingen större nytta i din lilla agenda att ha kommit ett enda insiktsfullt steg intill ATEISM, allt du suttit och krystat fram har varit av pur strawman och avundsjuka.
Det märktes nästan efter dina första tio rader, du håller en typisk "utstuderad anti-agenda"
ungefär som voile... tyvärr för utstuderat och alltför dåligt underbyggt, men när man drivs av sådana vanföreställningar som du sitter och har som "seriöst underlag" , och fortsätter som du.... tja, det säger enbart att du förstått just ingenting.
Vetenskap är vad sa du.. farligt och kunde du precisera, nejej... så fort man lade ut lite hintar åt dig, började du fäkta som en jävla tjurskalle och kom med ordboken..
du har förstått lika mycket som en snigel i regnskogen, två steg fram... och åtta bak.. sedan skutt fram, sedan stiltje... och så kommer en laddning av grundskoleordboken..
gå och ta din tablett istället, eller de tio du behöver -
du har ändå fördomar t.o.m fler än de flesta., det som gör dina packade fördomar så väl synliga.
hade du nu inte haft så allvarliga fördomar, men du har nu det. adjö