Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Kom ihåg: Ukrainas officerare är sovjetprodukter. De visar hur ineffektiva sovjetmilitärerna var. Ryssland lider av samma problem bakom spjutspets brigaderna.
Fast nja... jag är fortfarande helt på Ukrainas sida vad gäller deras demokratiska planer och sin anslutning till väst och jag är hatisk mot Rysslands inblandning som jag ser som anledningen till allt krig men någon stans måste man se sig besegrad och nu när Ryssland pumpar öppet in sjukt mycket militär så har ju de Ukrainska outbildade bönderna som sitter i sina kassa militära fordon inte en suck.
25st nya Grad i Donetsk. Självklart är det inte Ryska utan terroristerna har ju shoppat återigen
http://youtu.be/zCYwumPngFQ
Allt fler rapporter kommer nu in om att UA har lidigt gigantiska förluster vid flygplatsen och att man nu har lämnat den. Också har man lämnat flera andra checkpoints och tappat enorma landområden. Helt klart var man inte alls beredd återigen på den Ryska armén.
Nu har förmodligen även Ukrainska armén dödat massa folk på en buss med sina GRADs. Då e dom ju inte bättre själva helt enkelt vilket jag har trott innan.
http://youtu.be/a96iskdL11M
Som jag sagt innan så måste man antingen backa undan eller möta upp den Ryska aggressionen på ett vettigt sätt. Att köra nått mesigt halvfjantande med totalt noll strategiska tankar är sjukt illa. Jag tror att Ukraina hade lyckats bättre om de hade hyrt in främlingslegionen eller nått istället. Ska man ändå förlora folk så kan man ju ge varje soldat, 50,000 man, var sin GRG så e den Ryska armén inte så tuff sen. Sen skulle kanske inte så många av dessa 50,000man vara vid livet heller men då borde civila fått en bättre chans iaf än nu som när man skickar grad och artilleri mot varandra mellan städerna.
Jag är ingen militärstrateg som märks men det måste finnas massor med bättre sätt än att bara skicka in massa stridsvagnar som blir söndersprängda, efter det massa fotsoldater, för att sen retirera tanksen och lämna soldaterna åt sitt öde. Vidare måste man ju ha koll på hur många soldater och vad de har för utrustning som man möter. Kollar UA ens på youtube eller tror dom att de springer runt några fotbollshuliganer med en pickadoll
Till lite mer lösrykta nyheter kan ju meddelas att Kommunistpartiet i Luhansk har förklarat krig(?) mot Ryssarna och kräver att Luhansk blir åter Ukrainskt.
Folket i Ukraina börjar inse mer och mer att de är av akut behov av utländsk hjälp mot Ryssland.