2015-01-21, 15:31
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jag kanske gör en sån operation, men först ska jag på undersökning för provtagning och kontroller.
Vad tycker ni att jag ska skriva som besvär? Jag kippar efter andan ganska ofta, många ggr per dag, får ont i ryggen när jag böjer mig, det knakar i mina leder i både knän,fötter och rygg. Det gör också ont i huvudet när jag tar längre promenader. Vad är det mer som är typiska besävr för en som är överviktig. Jag är 163cm ( jag har krympt) och väger 96kg.
Citera
2015-01-21, 16:15
Medlem
bobilobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Jag kanske gör en sån operation, men först ska jag på undersökning för provtagning och kontroller.
Vad tycker ni att jag ska skriva som besvär? Jag kippar efter andan ganska ofta, många ggr per dag, får ont i ryggen när jag böjer mig, det knakar i mina leder i både knän,fötter och rygg. Det gör också ont i huvudet när jag tar längre promenader. Vad är det mer som är typiska besävr för en som är överviktig. Jag är 163cm ( jag har krympt) och väger 96kg.

att den sexuella fronten inte går så bra, du vågar inte vara ute på grund av din fetma, samt att du har svårt att ta dig gåendes till affären och istället väljer andra transportmedel. sånna problem väger dem högt. trust me
Citera
2015-01-21, 17:02
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
163 cm ? är du man eller kvinna? kan tänka mig att du svettas mycket också, inte så konstigt i sånna fall. Efter som du bär på 30 kilos ryggsäck varje dag och bra för pumpen är det inte heller.
Senast redigerad av SS-Panzer-Division 2015-01-21 kl. 17:12.
Citera
2015-01-21, 20:24
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
163 cm ? är du man eller kvinna? kan tänka mig att du svettas mycket också, inte så konstigt i sånna fall. Efter som du bär på 30 kilos ryggsäck varje dag och bra för pumpen är det inte heller.

Jag är kvinna, vad menar du med pumpen?
Citera
2015-01-21, 20:25
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobilob
att den sexuella fronten inte går så bra, du vågar inte vara ute på grund av din fetma, samt att du har svårt att ta dig gåendes till affären och istället väljer andra transportmedel. sånna problem väger dem högt. trust me

Tusen tack !!
Citera
2015-01-21, 20:41
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Tusen tack !!
Måste man inte ligga över ett visst BMI? Sedan är saken biff? Ät upp dig!

Om du lyckats gå ned till 96 kg, varför vill du göra en GBP?

/Alplandskap
Citera
2015-01-21, 20:44
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Måste man inte ligga över ett visst BMI? Sedan är saken biff? Ät upp dig!

Om du lyckats gå ned till 96 kg, varför vill du göra en GBP?

/Alplandskap

Jag ligger över gränsen för kraftigt övervikt tror att det var på 37 vi räknade ut jag och min läkare. Nej, jag väger 96kg idag och är 163cm och det är enligt beräkningen kraftigt övervikt. Jag har svårt att träna får ont i smalbenen och sen kostar det för mkt pengar.
Citera
2015-01-21, 20:58
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Citat:
Jag är kvinna, vad menar du med pumpen?

Hjärtat
Citera
2015-01-21, 21:07
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Hjärtat

Du har rätt i det du säger, det kan knappast vara bra för hjärtat och det blir bara värre och värre.
Citera
2015-02-19, 13:58
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jag fick nej till och göra operationen, jag hade inte varit överviktig i mer än fem år och han läkaren ville inte ta den risken.
Citera
2015-02-19, 14:01
Avslutad
Jag tycker det var rätt beslut av läkaren. Du är heller inte sjukligt överviktig även om du har väldigt mycket fler kg än normen.

Dina besvär låter ganska klassiska till övervikt, och dessa bör försvinna i takt med att du minskar i vikt.

Har du försökt gå ner i vikt med träning och bättre mat, eller ville du bara göra en Gastric by pass som en "quickfix" ?
Citera
2015-02-19, 14:16
Medlem
Citat:
Jag ligger över gränsen för kraftigt övervikt tror att det var på 37 vi räknade ut jag och min läkare. Nej, jag väger 96kg idag och är 163cm och det är enligt beräkningen kraftigt övervikt. Jag har svårt att träna får ont i smalbenen och sen kostar det för mkt pengar.
Vad är det du menar som kostar för mycket pengar, att träna? Allt snask som bidrar till övervikt kostar också pengar.

Har du övervägt att simma? Det är toppenbra träning om man är överviktig. Det ger mycket mindre belastning för lederna än andra träningsformer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in