Citat:
Ursprungligen postat av
Wildsome
Oj!
Vad får dig att tro att SEB, Investor och NCC kommer slutar i krasch? Eller för den delen Africa oil eller Net Entertainment?
Kanske inte alla men en del av dem men vad får dig att tro att oljeprospektering skulle vara en lönsam affärsidé även om man finner nåt med tanke på att världen nu drunknar i olja och att mer utav denna vara snarare skulle driva ned oljepriset och gynna de som blankat oljan?
Jag hör till dem som ofta blankat oljan med god förtjänst
(FB) Optioner i olja
Finansiella institutioner skulle jag nog undvika med tanke på den finansiella oron och instabiliteten vi har och som ännu inte verkar över. "Det som göms i snö kommer fram i tö".
De övriga verkar alldeles för konjukturkänsliga och den begynnande konjukturuppgången som allt fler skjuter fram i tiden gör att man kan förvänta sig en hel del bakslag där.
Då tror jag mer på Wallenstam och mer konjukturokänsliga bolag (ICA, Axfood) eller exportbolag med dollarinkomster. Hexpol, Vitrolife, Autoliv
Investor är nog ditt bästa innehav. De andra lär nog bli en spännande resa likt en fylleresa även om de kanske inte kör i diket.