Påminner om en intervju som Jallai gjort med en toppchef på SSI,kallad "IE" i intervjun.
Tidigre Socialdemokrat och statssekreterare i försvarsdepartementet.
Hela intervjun
http://www.jallai.se/2011/08/barbrogruppen/
I intervjun kommer det just fram att OP misstänktes stå under KGB.
Jag vill här väcka en infallsvinkel vad som mer skulle kunna komma upp i polisens och säpos utredning i MOP,som ger en orsak till olika desinformationer.
Att utredningen skulle nysta upp en grupp KGB informatörer högt upp inom den svenska statsförvaltningen.
Här frågar jag mig varför Sverige aldrig upptäckte svenska KGB spioner/informatörer när de lyckades i länder som England(MI6) och i USA (CIA) att KGB lyckades ha KGB spioner djupt in i USAs försvarsdepartement!....fanns det inga KGB spioner i Sverige??
Claes Palme som nämns i intervjun är helt klart KGBman,trots att denne var moderatpolitiker och aktiv i demonstartioner mot löntagarfonder,4 oktober rörelsen.
Söker man på Matreco så är det helt klart ett KGB- täckföretag som användes i Sverige.
Återkommer om det här.Funderar om det var Claes Palmes engagemang i Matreco som gjorde OP bekymrad?...varför....de OP jobbade med visste inte vad som gjorde OP bekymrad och ingen har senare under de här åren sagt att ,jo det var nog mitt påhitt ,mina diskussioner med OP som gjorde honom bekymrad.Bara gissningar har framförts i efterhand vad man tror bekymrade OP.
Därför misstänker jag att bekymret var nära,familjerelaterat ,honom själv.
Mitt påpekande;
Polisspåret har på sitt sätt migrerat till att bli ett "landsförrädarspår".
Här kan man spekulera i varför polisspåret dyker upp i Proletären?!
Fanns det några som kunde misstänkas ingå i ett svenskt KGB nätverk?
SÅ-HH-EC-LP-CP-?-AA-OP-?-CGÖ
(Något att hålla i bakhuvudet är några saker,diplomatbuggningen,vad var det egentligen som sas?.... och att KGB använde sig av illegalister dvs folk med helt falska identiteter som bodde och verkade i olika västländer och att merparten 50-60% av ryssarnas FN anställda var KGB.)
Att jag tar upp det här är att jag anser att KGB är lite för litet berört.Återkommer med hur KGB sköt dissidenter i sina fängelser.Med tanke på MO......kan det finnas någon skruv här som inte diskuterats?...Vi ska ju vända på alla stenar och röra om i grytan..
Detta mina funderingar eftersom det pågår ,har pågått information /desinformation via PM av personer som inte vill skriva i tråden.
Vill återkoppla till ett tidigare inlägg,hur var den egentliga koppligen mellan EC och Östling?....de försökte misskreditera PG Näss.........eller inte?....var det anfall bästa försvar från PGN?
Min skruvade twist är...sköts OP av en illegalist för att han kommit underfund med hur KGB nätverket i Sverige i hans närhet såg ut eller blev oense med KGB?
Hur dömda fångar i Sovjet avrättas:
Ur "KGB idag".av John Barron;