2015-01-20, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Ja?

Du kan inte säga så, du får förklara vad det är jag skriver som du anser vara "dödarkränkar" och sen säga varför de är fel och så vidare. Annars så är du den som är intellektuellt underlägsen i debatten. Jag har förklarat specifikt angående Charlie Hebdo och dem som väljer att grovt kränka och håna Profeten och Islam, om du inte gillar det så får du istället förklara varför det är fel och vad sanningen istället är.

Det tänker jag inte göra. Det får du ta reda på själv. Du får kalla mig intellektuellt underlägsen bäst du vill hörru.
Döda är det mest kränkningsbara som finns. ORD kan du ruska av dig och gå vidare. Ritar någon en bild av Muhammed eller säger något om honom som du anser vara hån eller förakt eller vad det nu än må vara så är det väl han som sedan skall ta itu med sakfrågan och inte du?
Vem skall döda den som dödar då?
DET FINNS INGET MER KRÄNKANDE än att ta en annan människas liv.
Du är inte Muhammed, tror du inte att han klarar av att ta tag i kränkningarna själv?
Folk får skratta, gråta, lipa eller kasta ägg på vem de vill. Både Jesus och Muhammed Gud eller Satan.
Vad gör det dig? Du skall väl ta hand om dina egna synder? Eller är du redan färdig för himlen, syndfri och fin?
Om du nu tror som du påstår på högre makter så skall du väl överlämna det till de högre makterna då? Eller skall du leka Gud under tiden?
Du skämmer ut de stackars normala muslimerna som tror med sitt hjärta och beter dig som ett arsel, tycker jag.
Inte känner då jag mig kränkt om någon hånar Jesus och jag skulle definitivt inte döda någon för det.
Då skulle jag vara helgalen: du får inte skratta då dödar jag dig
Citera
2015-01-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ja?

Du kan inte säga så, du får förklara vad det är jag skriver som du anser vara "dödarkränkar" och sen säga varför de är fel och så vidare. Annars så är du den som är intellektuellt underlägsen i debatten. Jag har förklarat specifikt angående Charlie Hebdo och dem som väljer att grovt kränka och håna Profeten och Islam, om du inte gillar det så får du istället förklara varför det är fel och vad sanningen istället är.
Kommer du att ändra dig då? Om någon förklarar att det är fel att mörda någon , för en "kränkning" , som du kallar det? Ingen förklarar saker för dig längre,då du redan bestämt dig för att hata. Du lever för att hata och älskar när du får känna dig kränkt. För då får du verkligen visa hur tuff du är.
Citera
2015-01-20, 23:34
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Självklart är det tolkningen jag menar. Det trodde inte jag att jag behövde skriva. Men det är likväl Islam. Problemet är att det verkar ganska lätt att tolka koranen till något våldsamt?
Det finns alldeles för många debatter runt om i världen angående om Islam är en fredens religion. Allt kan inte vara påhitt,eller? Ingen rök utan eld som man säger. Frågan är hur mycket eld det är......
Den viktiga frågan är att veta vilken islam som är den sanna. Är det fundamentalisternas våldsamma version av islam som är den sanna islam, eller är det de moderata muslimernas version av islam som är det? De våldsamma fundamentalisterna hävdar att de representerar den sanna islam, medans de moderata muslimerna anser att de representerar den sanna islam. Hur kan vi veta vems islam som är den sanna? Det kan vi nog inte göra eftersom alla säger olika saker. Men jag tror att vi kommer att få veta sanningen när tiden är inne - dvs. när den rättfärdiga kalifen återvänder som alla muslimer väntar på.
Senast redigerad av Ismail 2015-01-21 kl. 00:00.
Citera
2015-01-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vänligen beskriv i dina logiska kullerbyttor hur du får ihop att ISIS-deltagarna
1. Tror sig stötta islam men i verkligheten stöttar Israel.
2. På vilket sätt Israel rent krasst tjänat på den nuvarande situationen jämfört med hur man haft tidigare.

Du fantiserar, helt enkelt. Det är pinsamt. Liksom all anti-semitism antagligen resultatet av en man som spenderat för mycket tid med att sitta ensam i sin kammare, tills både vett och kärlek lämnat honom.

1. En underrättelseoperation har sina "utförare". Det är inte alltid utföraren vet något om eller känner uppdragsgivaren, du tror väl inte att det är deras agenter. Det är precis det handlar om, att utnyttja aktuella och etablerade hotbilder. Islam är idag ett hot och den som vill förändra eller nå sina mål, gör detta genom islam. En gång i tiden var det kommunismen och judarna.

2. Man tjänar väldigt mycket på det som både tjänar ett syfte för högerextrema krafterna i Europa och en opinion mot Islam. Dessutom har denna stat vid namn Israel, alltid motiverat sin politik i en splittrad Mellanöstern.

Fredliga muslimer är bara en etikett för människor som accepterar Israels logik, och så är det tyvärr. Jag tror inte vi får se religiösa diskussioner med utdrag från böcker etc.. utan det hela handlar om att dirigera muslimerna till en acceptans av logik som européer själva, med sekularismen i spetsen inte hade accepterat på sin egen mark.
Citera
2015-01-21, 02:15
Medlem
Citat:
Det är återigen intressant att notera hur ni som är emot mig alltid kommer med allmänna och generella slutsatser om det jag skrivit, som givetvis är baserat på rent nonsens. Ni har inget konkret eller specifikt ni kan motbevisa i det jag skriver. Inte en enda gång har ni på denna delen av FB, religionsdelen, kommit med något specifikt som jag skrivit och motargumenterat det.

Det är väldigt lätt för någon att säga om någon annan att den personen har fel. Det svåra är att säga VAD är det som han säger som är fel, VART ligger felet och problemet och VARFÖR det är fel. Och sedan förklara vad sanningen istället är. Det är något som ingen här kan göra. Ni försöker ju inte ens.

DU är nonsens!
Och nu är du avslöjad.

Jag ska informera folk i andra debatter om vad du i verkligheten är, så att de förstår att du är ett hetsande troll.

Det är faktiskt DIN uppgift att visa på att du är muslim, genom att visa hur du följer Profeten och budskapet om underkastelse.
ALLT du visar på är hur mycket du hatar och vill döda.

Muhammed själv sa, att man inte ska ta ett liv, såvida man inte blir angripen (i krig), eller personen är en mördare. (enligt hadiths blev dock även 2-3 personer avrättade för äktenskapsbrott)
Om du nu kunnit islam borde du veta detta.

Som goran säger, MORD ÄR INTE TILLÅTET INOM ISLAM!!
Framförallt är det inget som en enstaka person kan utdömma!!
Detta är en grundläggande princip. Om du nu är så LÄRD som påstår.
Men du är ett troll, min vän.

Du citerar västerländska böcker ibland. Vad roligt att du kan läsa.
Har du citerat NÅGON bok på arabiska? Nej.
Har du citerat NÅGON lärd imam eller sheik? Nej.
Har du sagt något som inte vem som helst kan läsa sig till på en ISIS-sida? Nej.

Har du någon gång talat om NÅGOT inom ISLAM som inte handlar om bestraffning mot "felaktiga", mord, angripa svenska flickor, angripa samhället, ditt hat mot Sverige och svenskar, hat mot homosexuella, hat mot yttrandefrihet, mot kritiker, osv, bla bla bla. NEJ DET HAR DU INTE!!!!

TROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Citera
2015-01-21, 02:22
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Den viktiga frågan är att veta vilken islam som är den sanna. Är det fundamentalisternas våldsamma version av islam som är den sanna islam, eller är det de moderata muslimernas version av islam som är det? De våldsamma fundamentalisterna hävdar att de representerar den sanna islam, medans de moderata muslimerna anser att de representerar den sanna islam. Hur kan vi veta vems islam som är den sanna? Det kan vi nog inte göra eftersom alla säger olika saker. Men jag tror att vi kommer att få veta sanningen när tiden är inne - dvs. när den rättfärdiga kalifen återvänder som alla muslimer väntar på.

Ni är både ett resultat av samma mynt. Den ena sidan lugnar världen så att den andra skall kunna sprida sin terror. Båda vet att båda behövs för att kunna sprida rädsla, hat och Islam. "Good cup - Bad cup" - taktiken. Ni är i genomsnitt verkligen inte en religion av kärlek.
Citera
2015-01-21, 04:43
Medlem
Citat:
Ja?

sanningen är att muslimerna inte tål det.
Citera
2015-01-21, 04:48
Medlem
Citat:

du verkar grubbla mycket på vilken islam som är den sanna.
om du är muslim så är det din uppgift att ta reda på det.
men i nästa andetag verkar du inte bry dig " vi kommer att få veta sanningen när tiden är inne ".
Citera
2015-01-21, 07:40
Medlem
Citat:
Vi kommer troligtvis aldrig att få veta vilken tolkning som är den sanna. Jag tror ju ingen tolkning är sann , eftersom jag inte tror det är guds ord. Det bästa för oss människor var om koranen (och bibeln) skrotades. Det går nog bra att tro på gud ändå. Hur vi ska leva och uppföra oss kan nog dom flesta räkna ut ändå. Och kan man inte det så behövs nog en betydligt nyare bok än koranen.....
Citera
2015-01-21, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
du verkar grubbla mycket på vilken islam som är den sanna.
om du är muslim så är det din uppgift att ta reda på det.
men i nästa andetag verkar du inte bry dig " vi kommer att få veta sanningen när tiden är inne ".
Ja,det lät nästan lite kristet....
Citera
2015-01-21, 08:08
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Ni är både ett resultat av samma mynt. Den ena sidan lugnar världen så att den andra skall kunna sprida sin terror. Båda vet att båda behövs för att kunna sprida rädsla, hat och Islam. "Good cup - Bad cup" - taktiken. Ni är i genomsnitt verkligen inte en religion av kärlek.
Den ideologi som sprider våld och hat i islams namn är salafism/wahabism. Saudiarabien är det landet som sprider denna ideologi i världen och det är inte lätt att få stop på denna ideologi. De fredliga muslimerna som inte håller med om denna ideologi massmördas och förföljs. Se bara hur salafisterna slaktar och förföljer muslimer i Irak och i Syrien.
Senast redigerad av Ismail 2015-01-21 kl. 08:26.
Citera
2015-01-21, 08:20
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vi kommer troligtvis aldrig att få veta vilken tolkning som är den sanna. Jag tror ju ingen tolkning är sann , eftersom jag inte tror det är guds ord. Det bästa för oss människor var om koranen (och bibeln) skrotades. Det går nog bra att tro på gud ändå. Hur vi ska leva och uppföra oss kan nog dom flesta räkna ut ändå. Och kan man inte det så behövs nog en betydligt nyare bok än koranen.....
Jag tycker inte man bör skrota koranen, tycker istället att man bör skrota den ideologi/tolkning som utför våld och terror i islams namn - dvs salafism. De fredliga muslimerna har ett ansvar att bekämpa denna ideologi och de gör så gott de kan, men saudiarabien spenderar miljarder för att hålla denna ideologi vid liv med sina oljepengar. Man bör inte blanda ihop salafism med andra inriktningar inom islam. Sufi och shiamuslimer är fredliga människor, de har varken startat krig eller terroriserat andra människor.
Senast redigerad av Ismail 2015-01-21 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in