Jag kan känna igen i mig i hur hon beskriver det där med att hon känner allting. Att hon känner allt mycket starkare än de flesta. Men jag har dock inte ADHD men känner igen mig i karaktärsdraget "högsensitiv". Här finns förresten en intressant artikel som handlar om hur psykologer kan feldiagnotisera personer som därför inte svarar på medicinen efter högsensitiv/högkänslig är något helt annat även om det finns likheter när det kommer till hur starkt man känner allting och impulser.
http://www.hspsverige.se/personligt/adhd-eller-hsp
Nej TS, det är nog inget hittepå. Men visst kan man tycka att hon nästan rättfärdigar sitt dåliga beteende... Det är ju inte så att folk med ADHD går runt och dampar på folk och är allmänt sviniga utan anledning. Skulle själv säga att generellt sett så kan det vara svårt att se om någon har ADHD förrän man kommer nära varandra, det är inte som asperger eller autism där det nästan bara räcker att titta på den och små konversera lite. Men denna tjej verkar vägra anpassa sig eller försöka kontrollera sina impulser utan vill istället att alla människor ska få stå ut med att hon helt ohämmat lever ut sitt "riktiga jag".
EDIT: Iofs så tycker jag inte att man ska känna sig så provocerad av detta. Hon lider säkert men jag kan tycka att hon verkar inte ta ansvar alls för hennes beteende (tänkte mest på hennes dåliga impulskontroll när hon missförstår kritik eller liknande).
Men fan, jag ska inte säga något egentligen. Man ska inte döma någon förrän man gått i dennes skor och eftersom vi inte kan veta exakt hur det känns för just henne så ska vi heller inte sitta och gnälla på henne.