Citat:
Ursprungligen postat av
shape.the.future
Det sitter ingen produktnyckel någonstans, inte i kartongen, inte under datorn, inte under batteriet. Antar att det är det här med att nyckeln är inbäddad i bios? Då undrar jag, hur ska jag kunna ominstallera Windows utan min recoverypartition? Jag har t.o.m formaterat den hårddisken och använder i en annan dator. Måste jag då köpa en ny recovery-skiva från HP? Det är ju inte klokt isåfall.
Vet att det finns en stor tråd om Windows 8, men vafan det är ju ett Windows-forum. Och det har väl egentligen mer med min dator, just HP, att göra egentligen.
Tacksam för svar!
Säker på att du formaterat hela den gamla hårddisken? Alltså recovery brukar ligga på en partition som inte är formateringsbar förrän du ja just partionerar om hårddisken. har du gjort det så är du förmodligen rökt. Om inte hp kan bjussa på någon slags skiva eller liknande.
hade du haft recoverydelen kvar så kan man ju (på de flesta) bränna ut recovery på skivor osv.
Annan grej kan ju vara att om cdkeyn ligger i bios på något vänster, så kanske det kan gå att installera en kompis skiva och att den förhoppningsvis hittar din produktnyckel.