2015-01-18, 18:24
Medlem
snillet_1s avatar
Hävdas nu att Abate och Cerci skall ha tjafsat efter matchen. Såg ej matchen, men kan tänka mig att Cerci var loj och lat eftersom han byttes ut i halvtid. Litar på Abates omdöme.

Cirkus Milan rullar på.
Citera
2015-01-18, 23:01
Medlem
Försöksdjurs avatar
Intressant skytteliga med fyra argentinare i toppen:
1 C. Tévez Juventus 13
2 P. Dybala Palermo 10
3 G. Higuaín Napoli 10
4 M. Icardi Inter 10
Citera
2015-01-19, 00:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Juventus - Hellas Verona 10 - 1 på en halv vecka.
Nog för att Hellas inte varit så bra, men attans vilken form Juve visar upp. Bådar gott inför CL.

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Det går inte att fixa utan att senile Silvio omyndigförklaras,...
Respektlöst mot den gode Berlu!

Men ja, en försäljning av Milan vore nog inte dumt. Särskilt när han ska in i politiken igen.
Citera
2015-01-19, 01:07
Bannlyst
Det Milan behöver är en total omorganisatiom. Klubben är ett familjeföretag som styrs med svågerpolitik. Någon som vet ifall Berlusconis dotter fortfarande sitter och styr i ledningen? Hon hade väl en affär med Pato för några år sedan om jag minns rätt. Snacka om att skita där man äter.
Citera
2015-01-19, 15:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Nåt helt annat.
Jag tycker att franska tidningar är väldigt gnälliga mot Zlatan, ungefär som om man vore fotbollens Mecka.
Hade han fått samma kritik i Italien? Jag tror att man där hade varit mer respektfull, konstaterat att han är i en svacka (bl a skada och turbulens i laget), börjat ställa sig frågor, och sen kritiserat och kanske gradvis ökat kritiken.
Har jag rätt?
Citera
2015-01-19, 15:10
Medlem
Calogeros avatar
Som alla vet så är Zlatan Ibrahimovic något av en flyttfågel, att han skulle lämna Paris Saint-Germain efter tre säsonger hade knappast varit otänkbart.

Juventus letar efter en anfallspartner till Tevéz. Ibrahimovic behöver (?) en ny utmaning.

Visst hade det varit häftigt och på något sätt logiskt? Avsluta där det hela (Ajax och för den delen MFF i all ära) började. Knyta ihop säcken. Sluta cirkeln. Etc.

Ett korttidskontrakt där Juventus senare sitter på en drös potentiella ersättare till Tevéz-Ibrahimovic. Zaza, Berardi, Morata & Coman. Och det kommer finnas kapital till att göra ytterligare värvningar.

Inte helt omöjligt, eller vad säger ni?
Citera
2015-01-19, 15:33
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Som alla vet så är Zlatan Ibrahimovic något av en flyttfågel, att han skulle lämna Paris Saint-Germain efter tre säsonger hade knappast varit otänkbart.

Juventus letar efter en anfallspartner till Tevéz. Ibrahimovic behöver (?) en ny utmaning.

Visst hade det varit häftigt och på något sätt logiskt? Avsluta där det hela (Ajax och för den delen MFF i all ära) började. Knyta ihop säcken. Sluta cirkeln. Etc.

Ett korttidskontrakt där Juventus senare sitter på en drös potentiella ersättare till Tevéz-Ibrahimovic. Zaza, Berardi, Morata & Coman. Och det kommer finnas kapital till att göra ytterligare värvningar.

Inte helt omöjligt, eller vad säger ni?

Inte alls en dum idé. Säkert finns det folk som bestämmer som jobbar på det.
Undrar vad fansen tycker? De har ju inte välkomnat han när han besökt Turin...
Citera
2015-01-19, 16:02
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Inte alls en dum idé. Säkert finns det folk som bestämmer som jobbar på det.
Undrar vad fansen tycker? De har ju inte välkomnat han när han besökt Turin...

Jag tror att det hade varit rätt lugnt ändå. Visst, att lämna ett krisande Juventus för Inter av alla klubbar lär väl knappast ha förbättrat Ibrahimovic anseende, men å andra sidan har han talat väldigt gott om tiden i Juventus och framförallt har han en tight relation med den mystiske Moggi.
Citera
2015-01-19, 20:27
Medlem
Citat:
Jag tror att det hade varit rätt lugnt ändå. Visst, att lämna ett krisande Juventus för Inter av alla klubbar lär väl knappast ha förbättrat Ibrahimovic anseende, men å andra sidan har han talat väldigt gott om tiden i Juventus och framförallt har han en tight relation med den mystiske Moggi.

Juventus brukar vara tämligen osentimentala när det gäller spelare. Något fansen är införstådda med. Resultat och vinna betyder allt. Han skulle knappast få fansens hjärta, men det skulle sporra honom till att prestera. En utmaning.

Men jag ser det inte hända...

PS

Om några minuter är det Bologna mot Perugia. Kan bli bra.
Citera
2015-01-19, 21:41
Medlem
KnaazMannens avatar
Tror ni Genoa hittar tillbaks till höstens form?
Citera
2015-01-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Tror ni Genoa hittar tillbaks till höstens form?
Nej.

Tror att båda Genua-lagen gör en sämre andra halva av säsongen. CL-platserna borde nog tas av Juventus, Roma och Napoli. Fiorentina och Lazio kommer också att vara starka. Får se om Mihajlovic Sampdoria kan stå emot.

Milano-lagen kommer kanske också att passera Genua-lagen trots de uppenbara problem som kanske framföralt Milan kämpar med.
Citera
2015-01-19, 22:25
Medlem
Citat:
Man vill så gärna att Milan skall återuppstå som den eleganta storklubben som osade av klass och respekterades av fotbollsfans över hela världen. Men jag ser verkligen inte något ljus i tunneln för Milan. Det ser så jävla dåligt ut och det finns egentligen ingenting som talar för att situationen skall ändra sig.

Man har inget mittbackspar. Ibland är det Rami-Mexés. Ibland är det Bonera-Alex. Någon gång då och då får Zapata chansen. Och ofta mixas dem hejvilt.

Man har en lallare till kapten som är en av världens mest överskattade fotbollsspelare. Riccardo Montolivo kommer aldrig ta det sista klivet, han är helt enkelt inte storklubbsmaterial.

Jeremy Menéz gör det bra, men sen då? Milans offensiva spelare undepresterar jämnt och ständigt där El Shaarawy utmärker sig genom att vara extra usel. Sällan har väl uttrycket "dansade en sommar" passat så bra in som när man skall beskriva mannen med den ofantligt fula frisyren.

Inzaghi visar inte några som helst tendenser till att kunna ta laget framåt. Det är verkligen beklagligt att man från ledningens håll inte satsar på en riktig tränare utan istället väljer att rasera legendernas status i klubben. Det började med Leonardo, sedan kom Seedorf och nu är Inzaghi Gallianis hovnarr.

Det går inte att nå tillbaka till toppen utan att investera. Juventus gjorde det, Roma gjorde det och Inter gör det nu.

Fatta att spelare som Thiago Silva, Ibrahimovic, Cassano och en ung och då presterande Pato höll till i klubben bara för ett par tre år sedan. Nu är det istället Pazzini, Montolivo & Essien som skall försvara "Il Grande Milans" färger. Det är ju nästan så att man blir gråtfärdig.

Nej, profilspelare måste in, och ja det kommer kosta. Inte för att jag tror att det kommer ske, men annars kommer Milans förfall bara fortsätta och då är det frågan om man ens kommer klara av att ta en Europa League plats.

Man kan börja med att sälja El Shaarawy och Honda, det är två spelare som ändå borde kunna inbringa en slant. Varför inte ersätta med två uttalade Milanisti, Dzeko och Pastore? Fina namn som känns värdiga en klubb som Milan.

Det är märkligt hur man lyckats schabbla bort det man skapat sedan slutet av 1980-talet. Under 25 år var man världens i särklass bästa lag. Finns det något lag som dominerat internationell fotboll under så lång tid någonsin?

Samtidigt var det såklart en tidsfråga om när svackan skulle komma. Men det verkar så onödigt och klumpigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in