2015-01-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetlandaFTW
Hejsan! Ska gå rakt på sak.

Om ett bolag som är registerat på Pink Sheet (OTC-Pink) och en aktie inte kostar mer än 0.001$ (finns flera såna exempel). Och vi leker med tanken att ingen annan har köpt några aktier i det bolaget så vi är dom första som investerar i de bolaget. Hur mycket tror ni då krävs för att få upp aktievärdet till tex 0.1$-1$ stycket?

Hade aktievärdet ökat fall man hade investerat 100 000 kr?

Hade det ökat fall man investerat 1 000 000kr?

Hade värdet ökat fall ett annat bolag kom och köpte upp företaget?

Eller vad tror ni krävs för att bolaget ska få upp sina aktier från 0.001$ till typ 0.1-1$?

För man tycker ju att ett litet företag med en aktiekurs så låg, så borde ju aktierna öka lite iaf fall det kommer en investerare och köper aktier för en miljon..?

Starta gärna en disskussion, tacksam på förhand!

P.S här kan ni kolla in OTC-marknaden med egna ögon fall ni e sugna http://www.otcmarkets.com/market-act...ent-otc-market

Det enda jag kan säga är att du bör släppa denna tanke direkt. Och köp för guds skull inga aktier med denna strategi, du kommer bara att förlora pengar.
2015-01-18, 22:43
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Lite OT, men sparar du över 100 000 per månad? Är du rik eller vad?

nja lär ju inte bli ett månadssparande direkt.

Valet är också psykologiskt, just att den bara handlas månadsvis. Gör mig mindre nojjig och jag riskerar inte att ta några förhastade beslut. Förvaltaren har lyckats riktigt bra. Exempelvis var nedgången begränsad i 2008. -14% trots en rikigt allvarlig finanskris där andra börser föll 50%.
2015-01-19, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter-maran
Jag är rädd att jag har gjort bort mig när jag ansökt om studiebidrag. Eller kan man få det högre bidraget trots att man har gymnasial treårig utbildning?Gick tre år på medieprogrammet och ansökte nu om bidrag nr jag skulle börja plugga undersköterska på komvux. Jag har fått beviljat det högre bidraget men det står på CSN:s hemsida (väldigt luddigt) att man inte kan få det om man har gymnasial utbildning inom de nationella programmen. Medieprogrammet finns inte längre så jag vet inte om det är därför jag har fått beviljat högre bidrag. Jag har inte lust att bli återbetalningsskyldig så vill reda ut om det är rätt beviljat så fort som möjligt. Jag ska maila CSN men skriver några rader här ifall någon har lite mer info om detta. Tack på förhand i så fall

Jo, tror nog du kan få 2 års komvux/gymnasieutbildning, men inte samma ämnen som du redan fått godkänt betyg i?

Edit: är dock inte hundra.
2015-01-19, 08:23
Bannlyst
Borde det inte gå att göra nåt program som meddelar när en sak går upp och en annan ner? T.e.x om olja går upp, då brukar guldpriset sjunka. När europa går starkt går usa sämre. Alltså sånna rätt säkra saker åsså får man meddelande när det är köpläge. Typ automatisk mäklare/rådgivare.
2015-01-19, 08:43
Medlem
Frågan är relaterad till skribenten ovan. Finns det någon mjukvara som underlättar för en småsparare (~7,000 - 10,000/mån)?
2015-01-19, 13:49
Medlem
mikroulas avatar
Hur länge ska man behöva vänta på svar från csn?! Jag har börjat läxa på komvux, en 1,5 års utbildning och skulle söka csn (bidrags delen bara inte lånet). Jag skickade in en ansökan för ungefär 3 veckor sen men fortfarande inget svar!!

Alla i min klass har fått svar, det har nu gått tre veckor för mig! Jag har ringt flera gånger och dom säger nej inget ser fel ut vi kommer behandla den snart!!?

Jag har gått gymnasiet men klarade inte trean. Kan csn neka mig då?
2015-01-19, 14:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Lancelot Camelot: http://www.lancelot.se/Lancelot-Camelot.php
Med snuvad menade jag mer missvisande fakta, typ att köpdag inte är samma som dagen NAV-kursen sätts och rapporteras.

Hej Glemmy!

Jag var snabbt inne och tittade på fonden, och jag misstänker att skillnaden beror på att NAV-kursen sattes den 31:a december medan den sista bankdagen (köpdagen) var den 30:e december.

Du får mer än gärna slå oss en signal på 08-562 250 00 eller skicka ett meddelande på hemsidan, så kan vi titta på ditt konto i detalj. Vad gäller fondbolagens rutiner vid köp/sälj/kurssättning försöker självklart att påverka branschen mot effektivare och snabbare administration, men ytterst är det fondbolagens beslut hur de väljer att administrera sina fonder.

Tveka inte att höra av dig!

/Kristoffer, Avanza
2015-01-19, 14:14
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikroula
Hur länge ska man behöva vänta på svar från csn?! Jag har börjat läxa på komvux, en 1,5 års utbildning och skulle söka csn (bidrags delen bara inte lånet). Jag skickade in en ansökan för ungefär 3 veckor sen men fortfarande inget svar!!

Alla i min klass har fått svar, det har nu gått tre veckor för mig! Jag har ringt flera gånger och dom säger nej inget ser fel ut vi kommer behandla den snart!!?

Jag har gått gymnasiet men klarade inte trean. Kan csn neka mig då?

Det är inte bara du som väntar det har gått 6 veckor för mig sedan jag skickade in ansökan och blev godkänd på sista kursen (men mitt assf*ce till lärare skickade in betyget förrän för 11 dagar sedan)

Någon som vet om det är så att vi som väntar måste få ett OK av CSN senast i morgon för att få en utbetalning den här veckan ?
2015-01-19, 14:33
Medlem
mikroulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Det är inte bara du som väntar det har gått 6 veckor för mig sedan jag skickade in ansökan och blev godkänd på sista kursen (men mitt assf*ce till lärare skickade in betyget förrän för 11 dagar sedan)

Någon som vet om det är så att vi som väntar måste få ett OK av CSN senast i morgon för att få en utbetalning den här veckan ?

Men ååh så surt!! Vad är det som dröjer?! Alltså jag skickade in min före dom flesta i min klass och nästan alla fick svar dagen efter eller samma dag?! Om inte jag får csn denna månad vet jag inte hur jag ska klara mig..

Du kanske vet, om vi inte hinner få denna månad, kommer vi då få extra nästa månad? Alltså för denna månad och nästa. Eller går vi miste om denna månads utbetalning? Förlåt för krångel hoppas du förstår
2015-01-19, 14:47
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikroula
Men ååh så surt!! Vad är det som dröjer?! Alltså jag skickade in min före dom flesta i min klass och nästan alla fick svar dagen efter eller samma dag?! Om inte jag får csn denna månad vet jag inte hur jag ska klara mig..

Du kanske vet, om vi inte hinner få denna månad, kommer vi då få extra nästa månad? Alltså för denna månad och nästa. Eller går vi miste om denna månads utbetalning? Förlåt för krångel hoppas du förstår
Om du sökte i tid, och dina poäng kom in i tid, så kommer du inte få mindre pengar pga csns handläggningstid.
2015-01-19, 15:55
Medlem
Hur ofta uppdateras fondkurser egentligen? Jag köpte Avanza Zero nyligen och har haft den hela dagen, men den har inte uppdaterats en enda gång
2015-01-19, 15:58
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Hur ofta uppdateras fondkurser egentligen? Jag köpte Avanza Zero nyligen och har haft den hela dagen, men den har inte uppdaterats en enda gång

Hej,

Fonden handlas och kurssätts varje bankdag. Du ser alltså att ditt värde uppdateras en gång om dagen omkring 20.00 på kvällen.

/Dan, Avanza

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in