2015-01-19, 12:17
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Om inte Åkesson kommer tillbaka så kommer jag inte rösta SD mer. Söder är en jävla pajas som bara förstör för hela partiet. Bort med han!

Hur tänkte du nu? Även med Jimmie tillbaka kommer Söder vara kvar.
Citera
2015-01-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Varför då? Är det p.g.a Karlsson eller i sådana fall att det skett en kuppning av partitoppen?

Utveckla gärna.
Jag tycker att Åkesson sköter det hyfsat snyggt han är även duktig i debatter. Björn söder däremot nja, Han är stor i käften och tänker inte på vad han säger. Han är full blodad rasist i min mening. Vet att det låter konstigt då jag röstade på SD. Men jag tycker att Åkesson sköter det snyggt och försöker göra nåt mer seriöst och inte bara hata/stoppa invandringen. Med andra ord jag tycker inte om Björn då han är för rasist för att jag skulle klara rösta på han. Karlsson kan jag inte säga så mycket om. Har aldrig sett han i debatter.
Citera
2015-01-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hur tänkte du nu? Även med Jimmie tillbaka kommer Söder vara kvar.
Ja, Men Söder styr inte vilket är tur. Han är dålig i debatter och stor i käften. Ingen jag tar seriöst iallafall.
Citera
2015-01-19, 12:50
Medlem
Svenskares avatar
Nu avskyr ju jag SD, men jag säger likväl att det är ett stort misstag att göra sig av med Åkesson, haha, för er. Han är det ända i partiet som gör det hela något legitimt. De andra broskknölarna verkar ju som ett par gamla dinosaurier som går runt och vrålar i idog brunst. Och som sagt, vad är det ni tror egentligen ska den där Mattias Karlsson styra partiet, vafan min underarm har mer förstånd den där. Däremot är jag inte helt emot en konstellationen mellan Jomshof och Åkesson, där har ni två framtida politiker som verkar veta när de ska prata och inte prata, men de andra jävla packet bort med dem... Sen håll hårt om Bieler även om hon inte är den vassaste saxen så är hon kvinna( som inte ser ut att vara psykopat ).
Citera
2015-01-19, 13:24
Medlem
Draup.s avatar
Nu har iof Åkesson gått ut med en dementi om splittringarna i skitblaskan expressen. Antagligen för att det var dem som började sprida ryktet. Så - era argument är oriktiga.

Ps. Kan inte länka källan från min lur.
Citera
2015-01-19, 13:31
Bannlyst
Karlsson är ju ett bekant ansikte för svenska folket men Åkesson kommer nog inte sluta för han har ju alltid en speciell plats i svenskars hjärtan
Citera
2015-01-19, 13:50
Medlem
gurkmajjas avatar
Åkesson är retoriskt mycket skickligare än MK, så det vore synd om Åkesson inte kom tillbaka som partiledare. MK ger dock ett mer sympatiskt intryck.
Citera
2015-01-19, 14:11
Medlem
drunknars avatar
Röstar inte på SD och kommer aldrig göra det men måste säga att jag gillar Karlsson. Ger ett mycket mer avslappnat och framför allt naturligt intryck än Åkesson. Inte lika mycket politikermask.
Citera
2015-01-19, 14:15
Medlem
meganegerdases avatar
För det första handlar det inte om någon kupp, för det andra så citerar jag mitt eget inlägg i en annan tråd:

SD är inte längre än one man show, det är ett helt jävla fotbollslag!

3-4-3

målvakt
Linus Bylund - får ta emot kritik från både media, privatpersoner, kändisar och idioter. Han håller ändå nollan

backar:
Sven Olof Sällström - som alltid ställer hårt mot hårt på Twitter
Julia Kronlid - Ett riktigt mittlås som är omtyckt även av andra partier
Paula Bieler - Sverigedemokrat, kvinna, feminist, judinna. Säkert som berget

mittfältet
Oscar Sjöstedt - Med otrolig kunskap och rapp käft kan han på sin flank vara både offensiv och defensiv. Håller till på högeryttermittfältet
Åkesson och Karlsson - Innermittfältet som framöver får dela på ledarskapet! De styr övriga på ett bra sätt, och lägger sig alltid på en nivå över motståndarna
Richard Jomshof - På offensiven mot islam, lugnare men precis lika saklig i skolfrågor. Håller till på vänsteryttermittfältet

anfallet
Björn Söder - Kommer med korrekta uttalanden som ibland slår riktigt hårt mot motståndarna, men då han alltid har rätt i sak svider det extra hårt
Kent Ekeroth - Lika kritisk som Söder, men han har riktat sin kritik mot just Islam. Som jude har han själv upplevt islamistiskt hat, och rasistkortet funkar inte från varken domare eller motståndarlag.
Peter Lundgren - Åkeribranchens offensive chaufför som inte räds att ställa erfarna EU-parlamentariker till svars för avregleringen av den svenska marknaden, den missgynnsamma invandringen eller allt annat som berör Sverige

bänken
Martin Kinnunen - Reservmålvakt som precis som Bylund är säkerheten själv
Johan Nissinen - När han får chansen tar han för sig ordentlig, och han är livsfarlig att skicka in då fienden aldrig vet hur man ska tackla honom
Hanna Wigh - Förförande vacker tjej. Men skenet bedrar och hon är skarp i sin argumentation och har sin specialitet mot landsbygdspolitiker, där hennes Falköpingsbörd är en fördel.
Citera
2015-01-19, 14:36
Medlem
Hoppas att Karlsson stannar kvar som partiledare. Åkesson har gjort sitt, han ska dock inte glömmas bort. Utan honom hade stödet för SD inte varit så stort som det är idag. Han kan gärna stanna kvar som politiker i partiet, vad kan han annars göra? Han måste ju vara Sveriges mest hatade man? Ofta han kan ha ett vanligt jobb nu. Utan säpos vakter skulle han bli sönderslagen av vänsterpacket direkt.
Citera
2015-01-19, 14:37
Moderator
Tinuviels avatar
Likartade ämnen sammanfogade.

// mod

Citera
2015-01-19, 17:55
Bannlyst
Det som är så bra om man gillar SD är att Åkesson och Karlsson är lika bra ingen av dom gör bort sig. Snacka om att SD har bra folk i ledet och även i tredje leden?

Dom står båda för en en politik där man sätter den Svenska medborgaren i centrum.

Sen kan vissa tycka att dom är lite olika på den s.k vänster höger skalan men vad betyder det när alla andra partier sedan länge har lämnat den skalan för fördel till vänster och tänker man 15 år tillbaka så var Göran Person verkligen höger med dagens mått

Det har väldigt många redan insett och i SD finns det inga rasister längre !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in