2015-01-18, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Filnedladdningen blir aldrig klar för mig, det närmaste jag kommit är till hälften sedan stannar nedladdningen bara i den där svarta rutan. Då får jag stänga fönstrena och radera filen som laddats ner, för att den inte är komplett. Spelar ingen roll vilken bitrate jag anger, om jag ens anger någon. Och jag kör inga andra program samtidigt för att inte överbelasta. Har väldigt snabb dator så det borde inte va några överbelastningsrelaterade problem. Det är SVT Play jag testar från och skulle uppskatta hjälp snabbt då programmen jag är ute efter endast finns tillgängliga en kort stund.

Har hela livet sett mig som den mest otursförföljde i hela Sverige så är egentligen inte förvånad över att programmet funkar för alla utom för mig. Men men, hoppas kan man ju. Tack Uman för att du verkligen vill hjälpa, hoppas du ska kunna lösa det här åt mig.

Ett alternativ kan vara VSO Downloader.

Gratis, ingen ful-ware medföljer och den har ett enkelt användargränssnitt.

Principen är att du kör igång programmet innan du startar visningen i din browser. Med lite tur kommer ditt program att fångas in och laddas ner. Ibland laddas eventuella reklamsnuttar också ned men det är bara att låta det ske och ta bort dessa efteråt.

När nedladdningen har startat behöver din browser inte vara kvar på sidan.

Du kan ladda ned upp till 4 stycken videor samtidigt, men du kan starta fler än så, dessa läggs då på kö.

Det finns en grön snurrade ikon högst upp till höger i programfönstret (liknar en radarskärm). Den indikerar att programmet "lyssnar" efter nya videor. Klickar du på den blir ikonen röd och du kan starta nya videor utan att dessa laddas ned.

Ibland har jag lyckats ladda ned videor som PiratePlayer och umans gått bet på (till exempel Viasat Sports OS-Krönikor) och vice versa så det är ett bra komplement.

En stor nackdel är att den inte laddar ned undertexter. Dock kan man alltid försöka ladda ned dessa med PiratePlayer och umans. Undertexter går ju så snabbt att ladda ned så dessa kan man ju ibland få ned innan den sajt men laddar från ställer sig på tvären.

zamarcand - turförföljd nedladdare
Citera
2015-01-18, 03:19
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand

Principen är att du kör igång programmet innan du startar visningen i din browser. Med lite tur kommer ditt program att fångas in och laddas ner. Ibland laddas eventuella reklamsnuttar också ned men det är bara att låta det ske och ta bort dessa efteråt.

När nedladdningen har startat behöver din browser inte vara kvar på sidan.

Du kan ladda ned upp till 4 stycken videor samtidigt, men du kan starta fler än så, dessa läggs då på kö.

Det finns en grön snurrade ikon högst upp till höger i programfönstret (liknar en radarskärm). Den indikerar att programmet "lyssnar" efter nya videor. Klickar du på den blir ikonen röd och du kan starta nya videor utan att dessa laddas ned.

Ibland har jag lyckats ladda ned videor som PiratePlayer och umans gått bet på (till exempel Viasat Sports OS-Krönikor) och vice versa så det är ett bra komplement.

En stor nackdel är att den inte laddar ned undertexter. Dock kan man alltid försöka ladda ned dessa med PiratePlayer och umans. Undertexter går ju så snabbt att ladda ned så dessa kan man ju ibland få ned innan den sajt men laddar från ställer sig på tvären.

zamarcand - turförföljd nedladdare

Inte alls en dum idé...
Citera
2015-01-18, 08:59
Medlem
Citat:
Vissa begränsningar i grativersionen: RTMP/RTMPT (downloads 50% for non registered users)
Ultimate kostar 29,99 euro.
"Ultimate version Features:
- No limitation for advanced protocols, inlcuding RTMP, RTMPT, HDS...
- Record online radios
- No file size limit for stream recorder
- Convert to various video formats (trial includes watermark)
- Convert to high quality MP3 format
- Get priority support "
Citera
2015-01-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ultimate kostar 29,99 euro.

Oj då. Jag har haft den så länge att jag glömt det där. Nåväl, gratisversionen duger väl till att testa användargränssnittet för att se om det fungerar som tänkt på ens system. Gör det det är väl 30 euro inte någon hög kostnad för den som vill ladda ner mycket och inte får andra alternativ att fungera.
Citera
2015-01-18, 23:11
Medlem
Det finns en serie på SVT Play som heter Berömda städer. Två avsnitt är utlagda, London och Amsterdam.

http://www.svtplay.se/video/2584056/beromda-stader/avsnitt-1-london

http://www.svtplay.se/video/2597103/beromda-stader/avsnitt-2-amsterdam

Dessa är inte viktiga för mig men jag är lite orolig över att det inte går att ladda ned med något applikation, varken umans, Pirateplayer eller VSO Downloader. umans är det enda som ger ett läsbart felmeddelande.

ERROR: HDS DRM protected content.
ERROR: Can't find any streams for that url

Det går alltså bra att se dessa i browsern men inte att ladda ned.

Kan någon annan testa för att se om resultatet blir detsamma?

Jag har inga problem med andra nedladdningar på SVT Play.
Citera
2015-01-18, 23:30
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Det finns en serie på SVT Play som heter Berömda städer. Två avsnitt är utlagda, London och Amsterdam.

http://www.svtplay.se/video/2584056/beromda-stader/avsnitt-1-london

http://www.svtplay.se/video/2597103/beromda-stader/avsnitt-2-amsterdam

Dessa är inte viktiga för mig men jag är lite orolig över att det inte går att ladda ned med något applikation, varken umans, Pirateplayer eller VSO Downloader. umans är det enda som ger ett läsbart felmeddelande.

Det går alltså bra att se dessa i browsern men inte att ladda ned.

Kan någon annan testa för att se om resultatet blir detsamma?

Jag har inga problem med andra nedladdningar på SVT Play.
Tyvärr är det så att ingen av mig känd tjänst kan hantera DRM skyddat material.. Många amerikanska och andra utlänska program har DRM skydd. Inte vanligt på SVT men kanal5 och Tv4 har många DRM skyddade program.. Så i dagsläget får man göra en skärminspelning på dessa.. Tyvärr...
Citera
2015-01-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Tyvärr är det så att ingen av mig känd tjänst kan hantera DRM skyddat material.. Många amerikanska och andra utlänska program har DRM skydd. Inte vanligt på SVT men kanal5 och Tv4 har många DRM skyddade program.. Så i dagsläget får man göra en skärminspelning på dessa.. Tyvärr...

Nej, det finns nog ingen applikation som kan det. Jag har ett skärminspelningsprogram men tycker att det i praktiken bara är användbart till korta videor när inga andra möjligheter finns.

Undrar vilket DRM-skydd det är?

Oroande om SVT Play börjar med detta.
Citera
2015-01-19, 00:27
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Nej, det finns nog ingen applikation som kan det. Jag har ett skärminspelningsprogram men tycker att det i praktiken bara är användbart till korta videor när inga andra möjligheter finns.

Undrar vilket DRM-skydd det är?

Oroande om SVT Play börjar med detta.

Ingen fara det är bara för att det är ett utländskt produktionsbolag som det är DRM skyddat... Eller nog kan svenska ha DRM skydd med men det är pga att rättigheterna ligger på ett franskt bolag (anaprod) i detta fallet som det är DRM.
Citera
2015-01-19, 07:42
Medlem
Citat:

Det där är några uppsplittade FLV = Flashfiler, men det finns en Extension till Firefox, http://www.downloadhelper.net/ som lär ska funka, men ack huru ...

Den känner av att man spelar upp filmen, osv, men hur man får den att sammanfoga alla till en enda film, hmmm ...
Citera
2015-01-19, 08:35
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Det där är några uppsplittade FLV = Flashfiler, men det finns en Extension till Firefox, http://www.downloadhelper.net/ som lär ska funka, men ack huru ...

Den känner av att man spelar upp filmen, osv, men hur man får den att sammanfoga alla till en enda film, hmmm ...
Det är ett bra verktyg som du tipsar om. Jag har även jag tipsat om de tidigare i tråden gällande en annan site. Tyvärr är de ett verktyg jag ej använder så flitigt själv. Är inte hemma nu så kan inte testa själv hur vida de går att välja nått liknande "hämta alla" eller så i downloadhelper. Detta vore av stor fördel då det nästan alltid är så att avsnitten är uppdelade i hundratals fragment.

Just sammanfogadet av filerna bör vara den enkla delen i detta..

Så frågan lyder finns det hämta alla funktion i downloadhelper?
Citera
2015-01-19, 19:31
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Det är ett bra verktyg som du tipsar om. Jag har även jag tipsat om de tidigare i tråden gällande en annan site. Tyvärr är de ett verktyg jag ej använder så flitigt själv. Är inte hemma nu så kan inte testa själv hur vida de går att välja nått liknande "hämta alla" eller så i downloadhelper. Detta vore av stor fördel då det nästan alltid är så att avsnitten är uppdelade i hundratals fragment.

Just sammanfogadet av filerna bör vara den enkla delen i detta..

Så frågan lyder finns det hämta alla funktion i downloadhelper?
Jag har själv kollat på det nu och ser ingen möjlighet att lyckas för tillfället. Inte mer än med en skärminspelare..
Citera
2015-01-21, 13:12
Medlem
Hej alla kloka och smarta 'play-nerladdare'.
Jag försöker att ladda ner via Pirateplayer (OS X 10.10.1)

Fungerat bra länge - men nu så när jag tar ner svtplay Moran och Tobias så är ljudet 'kack'. Någon tråd någonstans trodde att det kanske var 5.1-ljud som kommit med i filen men att jag bara hör 'fel' kanaler - inte omkokat till 'bara' två kanaler utan bakgrundsljud och annat skräp.

Hur får jag mitt VLC att spela upp Pirateplayernedladdningar korrekt i min iMac?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in